וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מאיים: "אם פינלנד תצטרף לנאט"ו - נציב חיילים בגבולה"

2.7.2016 / 11:06

בפגישה עם נשיא פינלנד התייחס נשיא רוסיה לאפשרות שהשכנה המערבית תצטרף לברית, שהמתיחות בינה ובין מוסקבה האמירה בחודשים האחרונים. בהתייחסותו לחששות בהלסינקי ובאיחוד האירופי, עקץ פוטין: "תפנו ללונדון"

צילום: נאט"ו, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: התרגיל הגדול ביותר בתולדות נאט"ו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר אתמול (שישי) כי מוסקבה תשלח חיילים לגבולה עם פינלנד אם האחרונה תצטרף לנאט"ו. פוטין התייחס להצטרפותה האפשרית של פינלנד לברית במסיבת עיתונאים, שנערכה מיד לאחר פגישתו עם הנשיא סאולי ניניסטו. "אם פינלנד תצטרף לנאט"ו, חייליה יפסיקו להיות עצמאיים והאומה תפסיק להיות ריבונית במלוא מובן המילה. הם יהפכו לחלק מנאט"ו, וכך ימצאו עצמם בגבולותיה של רוסיה", אמר.

פינלנד ושבדיה הביעו עניין רב לאחרונה הצטרפות לנאט"ו, זאת על רקע המתיחות הגוברת מול השכנה ממזרח, ובשל אירועים כמו סיפוח חצי האי קרים בידי רוסיה ותמיכת מוסקבה בבדלנים במזרח אוקראינה. שרי החוץ של שתי המדינות הסקנדינביות נפגשו עם מקביליהם בנאט"ו במהלך חודש מאי במטרה לחזק את הקשרים עם הברית.

לקריאה נוספת:
גנרל אמריקני: שוקלים להציב "כיפת ברזל" באירופה להרתעת רוסיה
גרמניה מזהירה: נאט"ו מחרחרת מלחמה עם רוסיה
איתות לרוסיה: נאט"ו פתחה בתרגיל הגדול ביותר שלה אי פעם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה עם נשיא פינלנד סאולי ניניסטו. 1 ביולי 2016. AP
סיכמו על הפעלת משדרי מטוסים בים הבלטי כאמצעי בטיחות. פוטין וניניסטו, אתמול/AP

ביקורו של פוטין בפינלנד הוא הראשון שערך במדינה של האיחוד האירופי מאז הצביעה בריטניה בעד עזיבת הגוש ב-23 ביוני. הוא התייחס לצעדיה של נאט"ו להגברת הכוננות במזרח אירופה, ואמר כי רוב החיילים הרוסים נמצאים במרחק רב מגבולה עם פינלנד. עם זאת, לנוכח ההצטרפות האפשרית של הלסינקי לברית, שאל: "אתם חושבים שעדיין נפעל כך?". לדבריו, יש דרכים לפתור את חששותיה של פינלנד, ואמר כי על הלסינקי "לפנות ללונדון, הם כבר יראו לכם". בכך, רמז פוטין באופן ברור למשאל העם בממלכה המאוחדת, שבו הצביעו האזרחים על עזיבת האיחוד.

דבריו של פוטין הגיעו ברקע הארכת הסנקציות שמטיל האיחוד האירופי על רוסיה עד לפברואר 2017. הסנקציות, יחד עם צעדיה הנגדיים של רוסיה המחרימה ייבוא מזון מהאיחוד האירופי, פגעו קשות בכלכלה הפינית. נשיא פינלנד ניניסטו אמר במסיבת העיתונאים כי ניתן יהיה להסיר את הסנקציות מעל מוסקבה אם זו תכבד את סעיפי הסכם מינסק, שנועד לסיים את הסכסוך הממושך במזרח אקראינה.

לדברי ניניסטו, הוא סיכם מול פוטין כי כל כלי הטיס הטסים מעל האזור הבלטי ידליקו את מערכות השידור שלהן כצד בטיחותי. צעד זה משקף את הדאגה הגוברת באזור לנוכח כמה תקריות שבהן טסו מטוסים רוסיים בקרבת נושאות מטוסים וכלי שיט אמריקניים בים הבלטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully