וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל אמריקני: שוקלים להציב "כיפת ברזל" באירופה להרתעת רוסיה

27.6.2016 / 15:10

גלן ברמהאל, המבקר בישראל, סיפר כי ארה"ב מעוניינת לשדרג את מערכות ההגנה המוצבות במזרח אירופה כדי שיענו על כלל האיומים מצד מוסקבה. "אני חושב שאנחנו מחפשים משהו שדומה למערכת הזאת"

כיפת ברזל אשקלון

בווידאו: יירוט של כיפת ברזל באזור חוף אשקלון

ארצות הברית שוקלת לשלב את מערכת "כיפת ברזל" במערכת ההגנה מפני טילים שהיא מציבה במזרח אירופה - כך אמר היום (שני) הגנרל האמריקני גלן ברמהאל המבקר בישראל, שהוסיף כי הפנטגון ערך ניסוי ב"טמיר", הטיל המיירט של המערכת שפותחה בישראל ומומנה בסיועה של וושינגטון.

הגנרל, המשרת בפיקוד ההגנה האווירית, אמר כי הוא ראה צורך להשלים את מערכות הפטריוט והת'אד האמריקניות עם מיירטים שיוכלו לתת מענה לאיומים קטנים יותר. לכן, הוא הסביר, גורמים אמריקנים בחנו את הטיל שמיוצר בשיתוף פעולה בין חברת ריית'ון האמריקנית וחברת רפאל.

"עם כל מה שקורה באירופה, במיוחד החלטתה של רוסיה לבנות מחדש את צבאה והעובדה שהיא מהווה איום, אנחנו בוחנים כיצד אנחנו יכולים להגיע להגנה רב-שכבתית", הסביר הגנרל בכנס ביטחוני המתקיים בישראל. "אנחנו מחפשים פתרונות. פטריוט ות'אד הן מערכות נהדרות, אך אני לא חושב שאנחנו רוצים להשתמש בטילים שלהן על מטרות שניתן לפגוע בהן במחיר נמוך יותר".

לדבריו, "אני חושב שאנחנו מחפשים משהו שדומה ל'כיפת ברזל'". עוד הוא אמר כי הוא מצפה שההחלטה על מערכת ההגנה מפני טילים לטווח-קצר תתקבל בתוך שנתיים עד שלוש. מחיר העלות לייצור טיל טמיר נאמד סביב מאה אלף דולר וברמהאל אמר כי הוא מאמין ש"זהו סכום במסגרת הטווח המקובל".

"כיפת ברזל" הוכיחה את יעילותה - אך נחלה כישלון מסחרי בעולם. טל אנגלנדר
פותחה במימון אמריקני. מערכת "כיפת ברזל"/טל אנגלנדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully