וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה הקשיחה את חוקי האונס והקלה על גירוש מהגרים עברייני מין

הפרלמנט אישר שורת חוקים, שכונתה "לא פירושו לא", שמרחיבה את ההגדרה לעבירות מין. החקיקה גובשה על רקע הדרישה לטיפול בנושא בעקבות הסערה שעורר גל התקיפות המיניות בקלן בערב השנה החדשה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בווידאו: עדויות מהתקיפה בקלן - "נגעו בנו בכל מקום"

הפרלמנט הגרמני אישר היום (חמישי) חקיקה המרחיבה את הגדרתן של עבירות מין וכן מקלה על האפשרות לגרש אזרחים זרים שביצעו אותן. אחרי שנים של דיונים על הצורך להקשיח את הטיפול באונס במערכת המשפט, הצליחו חברי הפרלמנט לגבש את החקיקה החדשה בעקבות גל תקיפות מיניות שהתרחשו בערב השנה החדשה בעיר קלן.

החוק, שכונה בתקשורת הגרמנית "לא פירושו לא", מתייחס גם למקרים שבהם קורבן אונס לא הביע בבירור את אי-הסכמתו לאקט המיני, וכן לא נלחם פיזית בתוקפו. החקיקה גם תנמיך את הרף לגירוש עברייני מין, תגדיר הטרדה מינית כעבירת מין ותטפל בתקיפות שנעשו על ידי קבוצות גדולות של אזרחים.

"זה חיוני שנשלב סוף סוף את העיקרון של 'לא פירושו לא' בחוק הפלילי ונהפוך כל אקט מיני ללא הסכמה לעבירה שנושאת עמה עונש", אמרה סגנית יו"ר מפלגת הסוציאל-דמוקרטים, אווה הוגלה, אחת מיוזמי החוק.

לקריאה נוספת:
דוח משטרתי חושף: תקיפות מיניות בידי מהגרים בגרמניה הפכו למכת מדינה
מענה לתקיפות המיניות? בגרמניה מציעים קרונות רכבת "לנשים בלבד"
לימודי שפה ועוד מקומות עבודה: כך גרמניה תקלוט מהגרים

הפגנה בקלן בעקבות תקיפה מינית בערב השנה החדשה, 5 בינואר 2016. רויטרס
אלף נשים דיווחו כי הותקפו. הפגנה בקלן נגד סקסיזם וגזענות/רויטרס

ממשלתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כבר אישרה את החוק בחודש מרץ בעקבות התקיפות המיניות בקלן בערב השנה החדשה, אז יותר מאלף נשים דיווחו כי הותקפו מינית ונשדדו. בתקיפות הואשמו בעיקר גברים ממוצא ערבי וצפון-אפריקני. הן נעו בין הטרדות מיניות למקרי אונס, ועוררו שיח ציבורי זועם והאשמות נגד זרם הפליטים והמהגרים שהגיע לגרמניה.

כיום, קורבנות המדווחים על אונס למשטרה מחויבים לא רק להודות כי דחו באופן מילולי את האקט המיני, אלא גם התנגדו באופן פיזי לתקיפה. החוק החדש אמור להתייחס למצבים שבהם מתרחשות רוב התקיפות. אלה כוללים מקרים שבהם הקורבן הופתע או אוים באלימות, כמו למשל במהלך מערכת יחסים אלימה.

סוכנות הידיעות הגרמנית DPA דיווחה כי 8,000 מקרי אונס מדווחים בגרמניה מדי שנה, אך רק אחד מכל עשרה קורבנות מגיש תלונה. יתרה מכך, רק אחת מכל עשר תלונות על אונס מובילה להרשעה.

בחודש ינואר כבר העביר הפרלמנט חוק המקל על גירוש מהגרים ופליטים שהורשעו בפשעים. אך כשמדובר בעבירות מין, החוק דורש ראיות ל"אלימות נוספת, איומים או מסוכנות ציבורית" ומאסר של שנה בטרם הרשויות יוכלו לגרש את התוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully