וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימודי שפה ועוד מקומות עבודה: כך גרמניה תקלוט מהגרים

חבילת הצעדים שהציגה הממשלה כוללת עידוד תעסוקה ודרישה ללימודי שפה ותרבות. לדברי הממשלה, הצעדים "יאפשרו לנו לחזק את הלכידות החברתית". משרד הפנים: זינוק במספר תקיפות המהגרים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(אנגלה מרקל ובכירי האיחוד האירופי חונכים מרכז חינוכי לילדי מהגרים בטורקיה, בחודש שעבר)

ממשלת גרמניה אישרה היום (רביעי) שורת צעדים שנועדה לסייע בהתמודדות עם קליטת יותר ממיליון מבקשי המקלט במדינה. "ההזדמנויות והחובות" שהציגה ממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל נועדו לסייע למהגרים שהשתקעו בגרמניה "להפוך לשכנים ולאזרחים טובים". כעת, נדרש אישור הפרלמנט להצעה הממשלתית.

בין היתר, חבילת הצעדים תאפשר למבקשי המקלט גישה נוחה יותר לשוק העבודה הגרמני, לצד יצירת כמאה אלף מקומות "הזדמנויות תעסוקתיות" למהגרים במימון ממשלתי. במקביל, מבקשי המקלט יתבקשו להשתתף בלימודי שפה ותרבות, שיוצעו באופן נרחב יותר מזמינותם כיום.

עוד בוואלה! NEWS:
גרמניה: ראש חזיר הונח מול מטה בוחרים של אנגלה מרקל
סערת התקיפות המיניות בקלן: בוטל האישום נגד צעיר אלג'יראי
מרקל מזהירה את אירופה: ללא הגנה על הגבולות - נחזור ללאומנות

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בנאום בפרלמנט על משבר החוב של יוון, 1 ביולי 2015. רויטרס
"אנחנו מצפים מהאנשים לקחת את ההצעות שלנו". מרקל/רויטרס

"למידת השפה הגרמנית במהירות, שילוב מהיר בהכשרות, בלימודים ובשוק העבודה והבנה והפנמה של העקרונות של חיינו המשותפים בחברה וציות לחוקים, הם הכרחיים לאינטגרציה מוצלחת", נמסר בהודעה רשמית מהממשלה, בתום הישיבה שבה אושרה חבילת הצעדים. "התושבים החדשים יהפכו לשכנים ולאזרחים טובים, מה שיאפשר לנו לחזק את הלכידות החברתית ולמנוע יצירת מבנים מקבילים בתוך המדינה".

במטרה למנוע מיצירת שכונות או אזורים שבהם חיים רק מהגרים, הם יידרשו להישאר באזור שבו הושמו באופן רשמי למשך שלוש שנים לפחות, אלא אם יקבלו הצעת עבודה במקום אחר. לדברי מרקל, גרמניה "למדה מהעבר". היא התייחסה לצעדים המוצעים כ"אבן דרך" והוסיפה: "אנחנו מצפים מהאנשים לקחת את ההצעות שלנו, כדי שהאינטגרציה תהיה מיטבית".

כוחות הביטחון מתעמתים עם מהגרים בגבול גרמניה ודנמרק, ספטמבר 2015. AP
"אבן דרך". מהגרים מתעמתים עם כוחות הביטחון בגבול גרמניה-דנמרק/AP

מוקדם יותר השבוע הציג שר הפנים תומס דה מזייר נתונים, שמהם עולה כי בשנה האחרונה נרשם מספר שיא של מתקפות נגד מקלטים למבקשי מקלט ולפליטים. במהלך שנת 2015, נרשמו 923 מתקפות נגד פליטים או מקלטים לפליטים, בהשוואה ל-175 בשנה שלפני כן. מתוך מאות המקרים, 177 הם מקרי אלימות, כולל שלוש ניסיונות רצח, והשאר קשורים להשחתה או הסתה.

לדברי דה מזייר, "נושא הפליטים היה במוקד פשיעה ממניעים פוליטיים. למרבה הצער, אנחנו לא מצפים לירידה במספר הפשעים האלה ב-2016". השר ציין כי מתחילת השנה ועד לסוף חודש מרץ, נרשמו 347 מקרי תקיפה של מקלטים לפליטים. מנתוני משרד הפנים עולה כי 90% מהעבריינים בפשעים אלה הם גברים, כשלושה רבעים מהם בגיל 30-18, ומרביתם מתגוררים בסמוך לזירת הפשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully