וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל מזהירה את אירופה: ללא הגנה על הגבולות - נחזור ללאומנות

במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת איטליה ברומא, קראה קנצלרית גרמניה למנהיגי היבשת להגן על גבולות האיחוד, ברקע משבר המהגרים. רנצי, שחושש מגל מהגרים חדש לארצו: "להשקיע באפריקה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הפצירה היום (חמישי) במנהיגי היבשת להגן על גבולותיו החיצוניים של האיחוד האירופי או להסתכן "בחזרה ללאומנות". במסיבת עיתונאים משותפת שקיימה עם ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי ברומא כי הגנה על הגבולות היא "אתגר לעתידה של אירופה", מ"הים התיכון ועד הקוטב הצפוני".

לדבריה, "התנועה החופשית" באירופה בסכנה בזמן שהיבשת מתמודדת עם משבר המהגרים החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. קנצרלית גרמניה הוסיפה כי אמנת שנגן, שעליה חתומות רוב מדינות האיחוד ומאפשרת מעבר חופשי לאזרחי מדינות אלו ללא צורך באשרה, מוטלת על הכף.

רנצי, שחושש מזרם פליטים מחודש לארצו, הדגיש את הצורך "באסטרטגיה עבור אפריקה" בעקבות סגירת נתיב הבלקן וההסכם בין טורקיה לאיחוד האירופי שנועד לעצור את זרם המהגרים החוצים את הים האגאי.

ראש ממשלת איטליה סיפר כי אין הסכמה על ההצעה שהגישה רומא, שלפיה יינתן סיוע כספי למדינות אפריקה שמהן יוצאים מהגרים רבים לעבר אירופה. "הדבר החשוב הוא להשקיע באפריקה", אמר רנצי, שהסביר כי יש לצמצם את שיעורי העוני ביבשת, שמוביל מהגרים רבים לעזוב את בתיהם מלכתחילה. "איטליה תומכת באסטרטגיה ארוכת-טווח ועל האיחוד האירופי לקחת את ההובלה", הוסיף.

עוד על המשבר המהגרים
הנציבות האירופית: לבטל את הצורך בוויזות לתיירים טורקים
איסור על צריחי מסגדים ועל חיג'אב: תכנית הימין הגרמני נגד האסלאם

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת איטליה מתיאור רנצי במסיבת עיתונאים ברומא, 5 במאי 2016. רויטרס
לא מסכימים על ההשקעה באפריקה. רנצי ומרקל, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully