וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם במח"ש למומחה שעדותו הובילה לקריסת חקירה: אל תעיד יותר

11.7.2016 / 10:45

חוות דעת שסיפק מומחה במשפט של שוטרים שהואשמו בהתעללות הייתה אחד המרכיבים שהובילו לזיכויים, והיווה מכה למחלקה לחקירות שוטרים. לוואלה! NEWS כי נעשתה פנייה ממשרד המשפטים לחברת פלאפון בבקשה שלא ישתמשו בשירותיו

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

דיווח לאולפן וואלה! NEWS על זיכוי ארבעה שוטרים מהתעללות בעצור

גורם במשרד המשפטים פנה לאחרונה לחברת פלאפון וביקש ממנה שלא להשתמש יותר בשירותיו של עד מומחה לאיכונים סלולריים. זאת בעקבות חוות דעת שהעניק לטובת ההגנה במשפט שהסתיים בזיכוי, והיווה מכה קשה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שבמשרד המשפטים.

העד, אבי קמר, סיפק עדות מומחה בפרשה שביום חמישי לפני שבועיים נגמרה בזיכוי מהדהד של ארבעה שוטרים שהואשמו בהתעללות בעצור יוצא אתיופיה ובשפיכת מים על גופו במהלך חקירה. חוות הדעת של קמר היוותה את אחד המרכיבים החשובים בזיכוי. לעומת זאת, קמר העיד בעבר גם במשפטו של איש העסקים נוחי דנקנר מטעם ההגנה, אך שם הסתיים השבוע המשפט בהרשעה.

בהכרעת הדין שכתב יואל עדן, שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בתיק השוטרים שבו ניתנה חוות דעתו של קמר, יוחסה לה חשיבות רבה. "חוות הדעת (של קמר – א"ס) והאיכונים מביאים למסקנה כי לא רק שקיימים אותם ספקות כבדים, ולמעשה לא קיימות ראיות שניתן לקבוע על סמכן, אלא שסביר הוא כי האירוע הנטען כלל לא אירע", קבע אז השופט.

לקריאה נוספת:
"הילדים חוו התעללות והרעבה": ארבע גננות מחולון הורשעו בתקיפה
למרות הביקורת: המשטרה תרכוש אקדחי טייזר ב-13 מיליון שקל
עובד בית הדין הרבני בנתניה חשוד שהדליף מידע מתוך תיק חסוי

אייפון 4. דניס ויטצ'בסקי
"חוות הדעת והאיכונים מביאים למסקנה כי לא קיימות ראיות שניתן לקבוע על סמכן"/דניס ויטצ'בסקי

קמר התייחס לפניית משרד המשפטים במהלך עדות אחרת שסיפק בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לאחר שנשאל על ידי הסניגור, עו"ד משה וייס ממשרדו של עו"ד אבי חימי, על הנושא. עו"ד וייס פנה לקמר ואמר לו: "נאמר לי בשיחת חולין, שבעקבות חוות הדעת שהגשת הורו לך יותר לא להגיש חוות דעת מטעם ההגנה. זה נכון?".

קמר השיב: "תצטרכו לפנות לחברות הסלולר באינטראקציה שלהן מול מי שפונה אליהן ולשאול אותן. אני בעיקרון, מקבל את זה (את הפנייה להגיש חוות דעת – א"ס) מחברות הסלולר ואני משתדל לא להיכנס לכל ה...". וייס קטע אותו והקשה: "אני שואל בכל זאת, מה נמסר לך?". קמר ענה: "נאמר לי שהיה איזשהו חוסר שביעות רצון מזה, מעבר לזה לא פירטו". "חוסר שביעות רצון של מי?", שאל וייס, ואילו קמר הסביר: "שאני אכתוב חוות דעת מטעם החברה עבור מישהו שהוא לא מהמשטרה או מהפרקליטות".

מח"ש בתגובה: "לא נעשתה פנייה ממח"ש לחברת פלאפון"

זו לא הפעם הראשונה שבה הפרקליטות פועלת נגד מומחה מטעם ההגנה. בעבר פעלה הפרקליטות לסכל את מינויה של הפתולוגית ד"ר מאיה פורמן למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר, וזאת לאחר שהעידה מטעם ההגנה במשפטו של רוצח תאיר ראדה, רומן זדורוב. אחרי שבית המשפט העליון דחה את קביעות בית המשפט המחוזי וקיבל את עדותה של פורמן הסיר פרקליט המדינה שי ניצן באופן רשמי את התנגדותו למינויה של פורמן.

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר בתגובה: "לא הייתה פנייה מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לחברת פלאפון בנוגע לאבי קמר".

מחברת פלאפון נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לתיקים פליליים המתנהלים בבית המשפט, ולעדויות הניתנות בהן".

אבי קמר לא השיב לפניות וואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully