וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדים חוו התעללות והרעבה": ארבע גננות מחולון הורשעו בתקיפה

6.7.2016 / 13:30

הגננות הורשעו במסגרת עסקת טיעון במסכת התעללות בילדים, בני שלושה חודשים עד ארבע שנים. אמא לילד בגן: "גילינו זוועות שאף הורה לא רוצה לדעת". המנהלת, לאחר שצפתה בתיעוד ההתעללות: "כולן עושות זאת בזמן לחץ"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אביב אירגז

ארבע גננות מחולון הודו והורשעו היום (רביעי) בתקיפת ילדים בגן שבו עבדו. הפרקליטות צפויה לבקש עבורן עונשי מאסר והן נשלחו לתסקיר של שירות מבחן. ההרשעה נעשתה במסגרת הסדר טיעון שהוצג לבית משפט השלום בתל אביב, שכולל כתב אישום מרוכך לחלק מהנאשמות. ההורים של ילדי הגו התנגדו להסדר במשך זמן רב ואף הפגינו נגדו, אך לבסוף נתנו את הסכמתם.

כתב האישום המקורי הוגש נגד שבע גננות, וייחס להן עבירה של תקיפת קטין על ידי אחראי, החמורה מעבירת התקיפה שבה הורשעו ארבע הגננות. שלוש האחרות לא הגיעו להסדר עם הפרקליטות, והמשפט נגדן עדיין מתנהל. אחת מהמורשעות היא הבעלים והמנהלת של גן ילדים הנמצא בחולון ושש הנאשמות האחרות הן גננות וסייעות בגן.

כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד שלי קוטין מפרקליטות מחוז תל אביב תאר מסכת של אלימות כלפי ילדי הגן, מינואר ועד אוגוסט 2014. בתקופה זו היו בגן כ-65 תינוקות ופעוטות בגילאי שלושה חודשים עד ארבע שנים. מעשי האלימות כלפי הילדים חסרי הישע תועדו במשך שבועיים במהלך מבצע "צוק איתן", בעת שצוות הגננות והילדים שהו בלופט בחולון בשל הצורך במרחב מוגן.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
למרות הביקורת: המשטרה תרכוש אקדחי טייזר ב-13 מיליון שקל
מפקד הגזרה מעיד במשפט אזריה: "לא רואה הצדקה לירי של הנאשם"
דרום אפריקה: שש שנות מאסר לאצן פיסטוריוס שרצח את בת זוגו

ארבע גננות וסייעות שתועדו מתעללות בילדים בגן בחולון הורשעו בתקיפה. מאצ'י הוף
מסכת ההתעללות תועדה במשך שבועיים. הגננות ועו"ד דניאל חקלאי בבית המשפט, היום/מאצ'י הוף

לאחר ההרשעה אמרה שירלי ציון, אמא לבן ובת שהיו בגן: "שני ילדיי חוו התעללות פיזית והרעבה, הזנחה ותקיפה". אם נוספת, לאה שיבר, תיארה: "כשהבן שלי הגיע לגיל שנתיים נחשפנו למה שהיה. התחלנו לשאול ולתחקר וגילינו את הזוועות שאף הורה לא רוצה לדעת עליהן. הכי חשוב שהגן הזה נסגר כי אם לא היינו שמים לב ולא היו התרעות, יכול להיות שהגן הזה עד היום היה פעיל".

לפי כתב האישום, בכמה הזדמנויות במהלך התקופה, בגן ובלופט, תקפו הנאשמות את הילדים בכך שצבטו אותם בחוזקה בחלקים שונים בגופם, סטרו להם, הכו אותם, דרכו על אצבעות ידם, דרכו על פניהם, משכו אותם בחוזקה בידיהם והטיחו אותם על מזרנים כך שהקטינים נפגעו בפניהם. בנוסף לכך, הגננות משכו בידיהם וברגליהם בחוזקה בעודם שוכבים על מזרנים, דחפו אותם כך שגרמו להם למעוד ועוד.

כתב האישום מתאר, למשל, מקרה שבו הכתה מנהלת הגן ילדה בראשה בחוזקה באמצעות שתי ידיה. מעוצמת המכה איבדה הילדה את שיווי משקלה ומעדה על מזרן. כמו כן, המנהלת משכה בחוזקה את הילדים מרגליהם ומידיהם כששכבו על מזרנים, דרכה על רגליהם, גררה אותם, וכן הכתה ילדה בפניה. כתוצאה מעוצמת המכה מעדה הילדה ונפלה על הרצפה. עוד מתואר כי הכתה פעמיים את הילדים על ידיהם ועל פיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אם אני ארצה אני גם ארביץ לו"

כמו כן, בכתב האישום נאמר כי גננת אחרת צבטה את הילדים בפניהם, ברגליהם ובידיהם, דרכה באמצעות רגליה על אצבעות כפות הידיים שלהם, הכתה אותם, גרמה להם למעוד על הרצפה, זרקה עליהם בקבוקי שתייה אשר פגעו בפניהם, הושיבה אותם בכוח, זרקה עליהם צעצועים ואף חבטה בהם באמצעותם, משכה בחוזקה באוזניהם ובשיערם, ועוד. כאשר צבטה בחוזקה ילד בכתפו, לפי כתב האישום, המנהלת שאלה אותה לפשר מעשיה. צוין כי השיבה: "אם אני ארצה אני גם ארביץ לו, מה אכפת לך?".

כתב האישום מתאר מקרים נוספים: גננת זרקה על אחת הילדות נעליים לאחר שלא נענתה לבקשתה להרים את נעליה מהרצפה. כמו כן, מתואר כי בעת שהבחינה בילדה שנרדמה כשהיא ישובה על כיסא, פנתה למנהלת ואמרה לה: "רוצה לראות איך היא לא נרדמת?", תוך שהיא מושכת בחוזקה בשיער ראשה של הפעוטה שהתעוררה בבהלה.

בחקירתה אמרה המנהלת לאחר שצפתה בתיעוד כי "כולן עושות זאת בזמן לחץ". גננת אחרת פרצה בבכי ואמרה שקשה לה לצפות בראיות, וגננת נוספת הכחישה טענות על אלימות ולאחר שעומתה עם התיעוד טענה כי לא צריך להתנהג ככה לילדים ואין זו התנהגות הולמת. ואולם, הדגישה כי לא מדובר בהתעללות. גננת שלישית טענה כי ספגה לחצים מהגננות האחרות, ורביעית אמרה שלא הבחינה בשגיאות שבמעשיה והיא מתחרטת עליהן. הן שוחררו ממעצר בערבות וחל עליהן איסור לעסוק במקצוע.

עו"ד דניאל חקלאי, שמייצג את אחת הגננות שהורשעה היום, מסר: "ישנה חשיבות רבה מבחינה מוסרית ורגשית שהלקוחה שלי קיבלה אחריות בפני ההורים ומסרה הודאה. ניתן היה לראות אפילו אמא שפרצה בבכי. הפרקליטות מחקה את המעשים שבהם היא לא הודתה, היא תעבור טיפול בשירות המבחן ואנו מקווים שזה יועיל לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully