וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: שש שנות מאסר לאצן פיסטוריוס שרצח את בת זוגו

6.7.2016 / 11:34

בית המשפט העליון במדינה גזר את העונש על הספורטאי קטוע הרגליים שהורשע ברצח בת זוגו בביתם ב-2013. בעבר הוא הורשע בהריגה, אך האישום נגדו שונה והעונש הוחמר

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט העליון של דרום אפריקה גזר היום (רביעי) שש שנות מאסר על האצן אוסקר פיסטוריוס, שהורשע ברצח בת זוגו ריבה סטינקאמפ בביתם ב-2013. האצן קטוע הרגליים בן ה-29 הואשם בעבר בהריגה, אבל בית המשפט שינה את גזר הדין לרצח. עם ההחלטה, נלקח פיסטוריוס למאסר בבית כלא בעיר הבירה פרטוריה.

השופטת ת'וקוזיל מסיפה גזרה עונש קל יחסית ואמרה כי "עונש מאסר ממושך לא ישרת את הצדק". המדינה ביקשה לגזור עליו לא פחות מ-15 שנות מאסר - העונש המינימלי על רצח בדרום אפריקה - אך השופטת ציינה כי ישנן נסיבות מקלות. "דעת הקהל יכולה להיות רועשת ועיקשת, אך לא יכול להיות לה מקום בהחלטת בית המשפט", נימקה השופטת את החלטתה. המדינה עשויה לערער על גזר הדין.

לפי רשת BBC, הזמן שריצה פיסטוריוס עד כה לא ייחשב, מה שאומר שהוא יידרש לשהות לפחות שלוש שנים נוספות מאחורי הסורגים עד שהוא יוכל להגיש חנינה. האצן יוכל להשתחרר גם כעבור שנתיים על התנהגות טובה.

בני משפחתה של סטינקאמפ, שנכחו בדיון, הייתה המומה בעקבות העונש המופחת והם פרצו בבכי. מומחים משפטיים מסרו לרשת BBC כי הם "המומים" מגזר הדין. לדבריהם, השופטת הפגינה כלפיו סימפטיה.

עוד ידיעות בנושא
משפחתו של אוסקר פיסטוריוס: "איימו עלינו שהוא יעבור בכלא אונס קבוצתי"
בית המשפט בדרום אפריקה שינה את הרשעתו של פיסטוריוס מהריגה לרצח
אוסקר פיסטוריוס יעזוב את הכלא בשבוע הבא ויושם במעצר בית

האצן אוסקר פיסטוריוס בבית המשפט העליון בדרום אפריקה, 6 ביולי 2016. רויטרס
פיסטוריוס בבית המשפט, היום/רויטרס

ב-2014 האלוף הפראלימפי לשעבר נידון לחמש שנים בכלא אחרי שהואשם בהריגה, כשטען שחשב שמדובר בפורץ, שירה בו דרך דלת חדר האמבטיה הסגורה. באוקטובר אשתקד הוא שוחרר מהכלא והתאפשר לו לגור באחוזה של דודו בפרטוריה, אחרי שריצה שנה אחת מהעונש.

על פי החוקים בדרום אפריקה, אסירים שאינם מסוכנים לציבור משוחררים אחרי ריצוי שישית מעונשם בכלא. מאז עונש ההריגה שונה ופיסטוריוס הורשע ברצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully