וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד בית הדין הרבני בנתניה חשוד שהדליף מידע מתוך תיק חסוי

6.7.2016 / 8:34

העובד נשלח למעצר בית והורחק מבית הדין. במסגרת חקירת הפרשה מסרו עדות דיינים בכירים, בהם מועמד לתפקיד בבית הדין הרבני הגדול. עורך דינו של החשוד: "מרשי מכחיש החשדות והסביר את שנדרש"

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
בית הדין הרבני הגדול לערעורים בירושלים, אפריל 2016/רוני כנפו

יחידת ההונאה של מחוז מרכז במשטרת ישראל עצרה בשבוע שעבר לחקירה עובד בבית הדין הרבני בנתניה בחשד שעשה שימוש בסמכותו כדי להדליף מידע מתוך תיק שהתנהל בבית הדין. במהלך החקירה אף עלה חשד כי העובד קיבל הצעה כספית בתמורה למידע, אך בחקירתו הכחיש זאת ובמשטרה סבורים כי לא לקח כסף לכיסו.

לוואלה! NEWS נודע כי דיינים בכירים בבית הדין, בהם דיין ששמו עלה כמועמד לתפקיד בבית הדין הרבני הגדול וכן המזכיר הראשי בבית הדין, מסרו עדות בחקירה לבקשת המשטרה. החשוד עצמו נחקר פעמיים, ובתום החקירה הראשונה שוחרר בתנאים מגבילים למעצר בית למשך חמישה ימים והורחק למשך שבועיים מבית הדין.

בתי הדין הרבניים סבלו בשנים האחרונות מביקורת ציבורית קשה ומדימוי שלילי, לעתים באופן שאינו מוצדק. בשנה האחרונה עשו גורמים בכירים במערכת מאמצים רבים כדי לשפר את תדמיתה, אך מקרה זה לא ייזקף לטובתה.

עוד בוואלה! NEWS:
העליון דחה את העתירה נגד ההסכם עם טורקיה: "בשביל זה יש בחירות"
מנדלבליט: חוק הפונדקאות מפלה הורים יחידניים - צריך לשנות אותו
צל של ספק: פתחי המילוט המשפטיים שנותרו בידיו של זדורוב

הנהלת בתי הדין הרבניים: "נפעל במלוא חומרת הדין"

עורך דינו, רון פרסטר, מסר בתגובה: "מרשי מכחיש בכל תוקף ובאופן חד משמעי את החשדות המיוחסים לו. הוא מסר גרסה מפורטת וסדורה, במסגרתה הסביר את שנדרש להסביר. ברור לי כי בסופו של יום כל העניין יסתיים בלא כלום".

זו אינה הפעם הראשונה שבה פקידים בבתי הדין מסתבכים ושמם נקשר בפרשות כאלה. לפני שנה עצרו חוקרי מפלג ההונאה של מחוז ירושלים במשטרה פקיד בבית הדין הרבני בנתניה ואדם נוסף, בחשד שפעלו יחד ותמורת תשלום כספי קידמו והשפיעו על החלטות בבית הדין. על פי החשד הפקיד השפיע על החלטות שהתקבלו בבית הדין הרבני ונגעו לענייני גט, משמורת, הסדרי ראיה, עיכוב יציאה מהארץ, ערבויות וכיוצא בזה.

בהנהלת בתי הדין הרבניים אמרו כי העובד הורחק מבית הדין עד לסיום החקירה. "הנהלת בתי הדין פועלת בשיתוף פעולה עם המשטרה ותפעל בכל חומרת הדין אם יתבררו כי קיימים ממצאים פליליים", נמסר.

מהמשטרה נמסר: "אנו לא מתייחסים לחקירות מתנהלות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully