וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: תכנית ישראל לבנות במזרח ירושלים מעלה שאלות לגבי כוונותיה

מזכ"ל האו"ם גינה את האישור לבניית 800 יחידות דיור במזרח הבירה ובמעלה אדומים. הוא אמר כי הוא "מאוכזב עמוקות מכך שההחלטה התקבלה לאחר פרסום דוח הקוורטט". כמו כן, אונר"א מתחה ביקורת על כך שישראל הרסה שני בתי מחבלים

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: פגישת נתניהו ובאן קי מון, בשבוע שעבר)

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה אמש (שני) את האישור שניתן לבניית 800 יחידות דיור במעלה אדומים ובשכונות יהודיות במזרח ירושלים. בהודעה מטעמו נכתב כי ההחלטה על הבנייה "מעלה שאלות לגבי כוונותיה של ישראל בטווח הארוך". כמו כן, הודגש כי הבנייה בהתנחלויות היא עבירה על החוק הבינלאומי. באן אף קרא לישראל "להימנע מהחלטות כאלה עבור קידום תהליך השלום, ולהמתין עם הבנייה עם שייחתם הסדר קבע".

עוד נכתב כי הוא "מאוכזב עמוקות מכך שההחלטה התקבלה ארבעה ימים בלבד לאחר פרסום דוח הקוורטט לענייני המזרח התיכון", שבו נכתב כי על ישראל להפסיק את בניית ההתנחלויות והרחבתן. הדוח, שחובר בידי ארצות הברית, רוסיה, האו"ם והאיחוד האירופי, קובע גם כי אין למנוע מהפלסטינים פיתוח ולנצל קרקעות שאמורות לשמש את המדינה הפלסטינית. כמו כן, נכתב בו כי מדיניות ישראל "שוחקת בהתמדה את הסיכוי לפתרון שתי המדינות".

עוד בנושא:
דוח הקוורטט: "ישראל שוחקת את הסיכוי לפתרון שתי המדינות"
בתגובה לפיגועים: אושרה בניית 700 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים
בנט קרא להחלת הריבונות בגדה: "כל עוד אנחנו מגמגמים, יכו בנו"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון. GettyImages
"עבירה על החוק הבינלאומי". באן קי מון/GettyImages

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן אישרו את בניית 800 יחידות הדיור בעקבות הפיגועים האחרונים. 560 מהן ייבנו במעלה אדומים, 140 ייבנו בשכונת רמות בירושלים וכמאה דירות בשכונות הר חומה ופסגת זאב, גם הן בבירה. בנוסף לכך, נתניהו וליברמן סיכמו על בניית 600 דירות לתושבי שכונת בית צפאפא בירושלים.

מוקדם יותר היום התייחסה אונר"א, "סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין במזרח הקרוב", לכך שישראל הרסה את בתיהם של שני מחבלים בקלנדיה בלילה שבין יום ראשון ליום שני. המחבלים הם עיסא עסאף וענאן חמאד, שהוציאו לפועל פיגוע דקירה בשער יפו בעיר העתיקה בירושלים בדצמבר האחרון. בפיגוע נרצח ראובן בירמכר ונפצע אדם נוסף באורח קשה.

"הריסת בתים לשם ענישה היא עונש קולקטיבי שאינו חוקי לפי החוק הבינלאומי", אמר דובר אונר"א כריס גונס. "היא גורמת סבל וייסורים לבני אדם שלא עשו את המעשה שהוביל להריסה, ולעתים קרובות מסכנת את רכוש נוסף בסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully