וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט קרא להחלת הריבונות בגדה: "כל עוד אנחנו מגמגמים, יכו בנו"

בנאומו בכנס יש"ע להסברה, טען השר כי "אסטרטגיית הריצוי של בר אילן נכשלה". ראש עיריית מעלה אדומים לאולפן וואלה! NEWS: "כפי שלא התנו את החלת החוק על ירושלים בגבולות קבועים, כך אסור לעשות זאת גם במעלה אדומים"

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן צילום סטילס: יוני זילברמן

השר נפתלי בנט קרא היום (שני) בנאומו בכנס יש"ע להסברה ותקשורת להחלת הריבונות הישראלית על שטחי C בגדה המערבית, וטען כי "הפלסטינים ימשיכו להכות בנו כל עוד אנחנו מתלבטים, כל עוד אנחנו מגמגמים". לדבריו, "אין ברירה אלא להתקדם לזה. זה לא יהיה קל, העולם בהתחלה לא יקבל את זה, אבל העולם גם לא קיבל את החלת הריבונות על הכותל המערבי, העולם לא קיבל את רמת הגולן, העולם לא קיבל את הפצצת הכור".

"האויב שלנו גם מזהה חולשה, המחבלים מזהים חולשה, המנהיגים בעולם מזהים חולשה, והם יודעים שכשהם מזהים חולשה, הם מכים בנו", המשיך בנט. "אבל הם גם יודעים לזהות חוזק, וחוזק זה להחיל את הריבונות על שטחי C ביהודה ושומרון. להתחיל במעלה אדומים ובגוש עציון, לעבור לעפרה, ולבית אל, ולכל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

עוד בוואלה! NEWS:
הלחץ גובר: צה"ל עצר שני אחים של המחבל שרצח את הלל אריאל
צה"ל הרס בתיהם של שני מחבלים במחנה הפליטים קלנדיה
המאבק בהסתה בפייסבוק נידון לכישלון: "עמוד הוסר, מאה קמים במקומו"

השר נפתלי בנט, סיעת הבית היהודי, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"העולם מאיץ בנו להקים את פלסטין, ומסיבה פשוטה". בנט/נועם מושקוביץ

בנאומו, יצא בנט נגד "אסטרטגיית בר אילן", שאותה הגדיר "אסטרטגיה של ריצוי". זאת, בהתייחסות לנאום בר אילן שבו הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מוכן לפתרון של שתי מדינות לשני עמים. "אנחנו נגיד לעולם שאנחנו בעד הקמת מדינה, פה ושם נפנה בתים, אולי ניסוג, אולי נקנה שקט, אולי נקנה זמן, אולי נקנה לגיטימציה", טען בנט, "התוצאה היא הפוכה. אסטרטגיית הריצוי של בר אילן נכשלה".

"העולם מאיץ בנו להקים את פלסטין, ומסיבה פשוטה", אמר בנט. "העולם אומר לנו, 'חבר'ה, אתם בעצמכם אומרים שהארץ הזאת שייכת לפלסטינים. תתכבדו ותצאו משם. ובוודאי ובוודאי אל תבנו שם'". לדבריו, "העולם דווקא מציג עמדה קוהרנטית, אנחנו אלה שלא מציגים עמדה קוהרנטית. כי אם זה שלהם, תתכבדו ותתנו להם".

"מה אנחנו בעצם רוצים?", הוסיף השר, "אם אנחנו לא אומרים שזאת הארץ שלנו, אז מה אנחנו מצפים? אנחנו מצפים שהעולם יהיה יותר ציוני מאיתנו?". הוא הבהיר: "הגיע הזמן לעבור לאסטרטגיה אחרת. אנחנו צריכים לעבור לאסטרטגיית העמידה, עמידה על עקרונות. היא פחות נוצצת, יש בה פחות בלונים, פחות טקסים, ועידות וקוקטיילים, אין לה כותרות עם יונים באוויר. היא פשוטה, אבל היא תעבוד הכי טוב. בבסיסה, אנחנו אומרים דבר מאוד פשוט – זאת הארץ שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גבעת המטוס, דצמבר 2012. עומר מירון
"אנחנו מצפים שהעולם יהיה יותר ציוני מאיתנו?". גבעת המטוס/עומר מירון

יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה אמר דברים דומים בנאומו, וטען: "למי שיש עוד מחשבה שיש אפשרות של שתי מדינות לשתי עמים טועה. ההנהגה שלנו מגמגמת ומביאה את הפתרונות בשקט, בחדרי חדרים ולא בצורה ברורה". לדבריו, "ההנהגה בשנים האחרונות הולכת בעניין הזה מדחי אל דחי ותפיסת 'שתי מדינות לשני עמים' פוגעת במדינת ישראל".

"התכנסנו במוצאי שבת בהר חברון כדי לטכס עצה איך לחזק את הממשלה הכי ימנית שלנו", הוסיף רואה. הוא אמר כי "המעשה הראשון נעשה אתמול, כאשר התכנסנו במעלה אדומים כדי להכריז על תחילת המאבק להחלת הריבונות על חבלי יהודה ושומרון. אנחנו חייבים לצאת ממגננה ולצאת להתקפה. לא לתת לאחרים להוביל אלא להוביל בעצמנו".

אורי אריאל, זאב אלקין, חיים כץ, בצלאל סמוטריץ', יואב קיש חותמים על מגילת ריבונות למעלה אדומים, 3 ביולי 2016. יוני זילברמן, מערכת וואלה! NEWS
"צעד קטן במסע גדול". "מגילת הריבונות" שנחתמה במעלה אדומים/מערכת וואלה! NEWS, יוני זילברמן

בני כשריאל, ראש עיריית מעלה אדומים, התייחס לכך בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, ואמר כי "זה צעד קטן במסע גדול". לטענתו, "צריך כבר להחיל את הריבונות הישראלית על מעלה אדומים, כפי שהחילו על רמת הגולן וירושלים. כפי שלא התנו את החלת החוק על ירושלים בגבולות קבועים עם הפלסטינים, כך אסור לעשות זאת גם במעלה אדומים".

"זו טעות לאפשר בנייה רק אחרי פיגוע"

כמו כן, התייחס השר בנט לאישור בניית 600 יחידות דיור בבית צפאפא, וטען כי "המטרה של העולם ושל הפלסטינים זה לייצר רצף פלסטיני מבית לחם דרך בית ג'אלה דרך גבעת המטוס, בית צפאפא ועד קניון מלחה". לדבריו, הבנייה בשכונה תיצור חיץ בין השכונות היהודיות תלפיות וגילה. "לא אמרנו לא לבנייה ערבית שם, אמרנו 'בנייה ערבית – ובנייה יהודית'", הבהיר בנט.

"בנייה ערבית בגבעת המטוס ללא בנייה יהודית תייצר רצף פלסטיני מבית לחם ועד קניון מלחה", הוסיף בנט. "בנייה ערבית בגבעת המטוס בלי בנייה יהודית תחלק את ירושלים ותפריד בין תלפיות לגילה. אני משוכנע שראש הממשלה מבין את זה, ואני משוכנע שהוא לא ייתן יד להכנסת חיץ פלסטיני ללב ירושלים".

המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ויורם כהן, ראש השב"כ בטקס מינוי מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, במשרד ראש הממשלה בירושלים 03 דצמבר 2015. מור שאולי
"לאפשר בנייה ללא משוא פנים". ברקת לצדו של ראש השב"כ לשעבר יורם כהן/מור שאולי

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שנאם גם הוא בכנס, הוסיף: "הבנייה בירושלים, אסור שתיעצר על שום סיבה שבעולם". לדבריו, "אנחנו צריכים לאפשר בנייה במסגרת תכניות העבודה של העיר ירושלים ללא משוא פנים. אני טוען שזו טעות לא לאפשר בנייה, וזו טעות לאפשר אותה רק אחרי פיגוע".

ח"כ איתן ברושי, חתונת יולי אדלשטיין. יוני 2016. ראובן קסטרו
"אין לי בעיה עם מעלה אדומים". ברושי/ראובן קסטרו

"הבעיה היא שיש קשר בין אישורי הבנייה לפיגוע", הבהיר ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. לטענתו, "אנחנו מאוחדים במאבק בטרור, אבל כשמגיעים לפתרונות ביום שאחרי יש בינינו הבדלים גדולים. התשובה אינה עוד שכונות, אלא תבונה שתביא לסיום הסכסוך".

לדברי ברושי, "אין לי בעיה עם מעלה אדומים, אני שותף להשקפה ולראיה שמעלה אדומים היא חלק מירושלים, ומי שרוצה לשמור על ירושלים צריך לחזק את מעלה אדומים, אבל הגיע הזמן לקבל הכרעה היכן יהיו הגבולות המדיניים והאם תהיה מדינה דו לאומית אחת, או שתי מדינות". הוא הוסיף: "צריך לחזק את מעלה אדומים, ולקבל החלטות".

"רוב הציבור הלך ימינה, אבל רובו רוצה מדינה יהודית ודמוקרטית", הוסיף, "לכן העליתי את הרעיון של משאל עם, אחרת אנחנו רואים בפועל מציאות של מדינה דו לאומית". לטענתו, "לא צריך להשתמש במונח של הפסקת בנייה, צריך לבנות בתפיסה של שתי מדינות. הממשלה הימנית הקיצונית שתלויה באורן חזן, בבנט ובאלקין חוסמת את האופציה של שתי מדינות. אנחנו רוצים לבנות, אבל לאפשר את האופציה לשתי מדינות. זאת המציאות, זאת ההכרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully