וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין בירך את ארה"ב לרגל יום עצמאותה: מקווה שנשוב לשתף פעולה

בברכה ששיגר לאובמה לרגל 4 ביולי, הביע נשיא רוסיה תקווה כי היחסים בין המדינות, שהידרדרו לשפל המזכיר את המלחמה הקרה עקב סיפוח חצי האי קרים, ישובו למוטב. לדבריו, ביכולתן לפתור יחד "את הבעיות הבינלאומיות הקשות ביותר למען רווחת המין האנושי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו - טראמפ: "פוטין אמר שאני גאון ושאנהיג את ארצות הברית", מאי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בירך היום (שני) את ארצות הברית לרגל יום עצמאותה והביע תקווה במסר שהועבר לנשיא ברק אובמה כי היחסים בין שתי המדינות ישובו למסלול, שהידרדרו לשפל המזכיר את ימי המלחמה הקרה. זאת בעקבות סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014 והתמיכה שמעניקה מוסקבה לבדלנים הנלחמים בממשלה בקייב. עם זאת, לאחרונה מנסה הקרמלין לשפר את המצב.

בהודעה ששוחררה לכבוד 4 ביולי, הזכיר פוטין את ההיסטוריה המשותפת של שתי המדינות. הוא אמר שבעבר הן היו יכולות לפתור "את הבעיות הבינלאומיות הקשות ביותר למען רווחתן ורווחת כל המין האנושי". נשיא רוסיה הביע תקווה כי הניסיון המשותף הזה יסייע לארצות הברית ולרוסיה לשוב ולשתף פעולה.

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין מאיים: "אם פינלנד תצטרף לנאט"ו - נציב חיילים בגבולה"
לראשונה מאז חידוש היחסים: שרי החוץ של רוסיה וטורקיה נפגשו
"אובמה הציע לרוסיה לתקוף יחד מטרות של ג'בהת א-נוסרה בסוריה"

רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ביקור בפינלנד. 1 ביולי 2016. AP
מקווה ששתי המדינות ישובו לשתף פעולה. פוטין/AP

בינתיים, במקום אחר במוסקבה, תנועת הנוער של מפלגת השלטון "רוסיה מאוחדת" ערכה מיצג ובו גינתה את מעורבותה הצבאית של ארצות הברית במדינות אחרות. פעילי המשמרת נשאו שלטים עם דיוקנאותיהם וציטוטים של מנהיגים לשעבר בעולם, שלטענתם הודחו בידי ארצות הברית. בין היתר הם הציגו נשיא אוקראינה לשעבר ויקטור ינוקוביץ' ואת שליט לוב לשעבר מועמר קדאפי.

"תחת הנהגתה הנוכחית, ארצות הברית הפכה למדינה טפילה שתוקפת מדינות אחרות בכל תירוץ שהוא, מפרה את ריבונותן, גורמת למהפכות, משתמשת בכוח צבאי, הורגת אזרחים ומשמידה את המדינה", אמר חבר המשמרת הצעירה דניס דבידוב. "אנחנו קוראים לארצות הברית ביום עצמאותה לא רק לשמור על זאת שלה, אלא גם לכבד את אלו של מדינות אחרות".

באופן רשמי, פוטין לא חבר במפלגת השלטון, על אף שהתמודד מטעמה בעבר. ראש הממשלה דימיטרי מדבדב הוכרז לאחרונה כמנהיג המפלגה לקראת הבחירות לפרלמנט שיתקיימו השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully