וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז חידוש היחסים: שרי החוץ של רוסיה וטורקיה נפגשו

במסגרת שיקום היחסים בין המדינות מאז הפלת המטוס הרוסי בידי טורקיה, נפגשו סרגיי לברוב ומבלוט צ'בשואולו. מהקרמלין נמסר כי פוטין לא שולל את האפשרות להיפגש עם ארדואן לפני פסגת G20 בספטמבר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב נפגש היום (שישי) עם מקבילו הטורקי מבלוט צ'בשואולו לראשונה מאז חידוש היחסים בין המדינות, בעקבות המשבר הדיפלומטי שגרמה הפלת מטוס קרב רוסי בידי טורקיה בסמוך לגבול סוריה לפני כחצי שנה. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA, צ'בשואולו אמר כי המדינות צריכות לעבוד יחד על מנת למצוא פתרון מדיני למשבר בסוריה.

מוקדם יותר השבוע שוחחו מנהיגי שתי המדינות, ולדימיר פוטין ורג'פ טייפ ארדואן, וקבעו להיפגש במהלך פסגת G20 שתתקיים בסין בספטמבר. היום הודיע הקרמלין כי פוטין לא שולל את האפשרות להיפגש לפני הפסגה. "נראה שבחודש הקרוב יהיו מגעים רבים בין המדינות לחידוש שיתוף הפעולה", מסר דובר בקרמלין דמיטרי פסקוב במסיבת עיתונאים.

עוד בנושא:
מתקרבים לפיוס: פוטין וארדואן שוחחו אחרי יותר מחצי שנה של נתק
רוסיה: היחסים לא ישוקמו בתוך ימים; טורקיה: לא נשלם פיצויים
משלימים עם רוסיה: ארדואן התנצל בפני פוטין על הפלת מטוס הקרב

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. 12 בפברואר 2016.. AP
שוחח עם מקבילו הטורקי לראשונה מאז חידוש היחסים. לברוב/AP

כמו כן, הנשיא פוטין הורה השבוע על הסרת ההגבלות על נסיעה לטורקיה, ונציגיו פתחו במגעים לחידוש הקשרים המסחריים והתיירותיים בין שתי המדינות. מלשכתו של ארדואן נמסר כי השניים הביעו נחישות לחדש את היחסים ולהילחם יחד נגד איום הטרור במזרח התיכון. כמו כן, מקורות בסביבת ארדואן מסרו כי השיחה הייתה "מאוד חיובית ופרודוקטיבית".

השיחה בין השניים הגיעה יומיים לאחר שארדואן העביר לפוטין מכתב רשמי, ובו התנצל על הפלת המטוס בחודש נובמבר. במכתבו, הביע נשיא טורקיה "צער עמוק" על מותו של הטייס הרוסי בתקרית, ציין כי טורקיה מוכנה לפעול לצד רוסיה בהתמודדות עם "המשבר באזור והמלחמה בטרור", בהתייחסות ללחימה בסוריה ולמאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אפריל 2016. AP
הביע "צער עמוק" על מותו של הטייס הרוסי בהפלת המטוס. ארדואן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully