וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכון לא גבוה מספיק: שוטרים מעבר לקו הירוק לא יקבלו תוספת שכר

5.7.2016 / 0:27

בית הדין לעבודה הכריע כי 150 שוטרים המשרתים ביהודה ושומרון לא יקבלו תוספת סיכון, מאחר שתפקידם לא מצדיק אותה. לפי הפסיקה, הסכמי אוסלו הזיזו את תחנות המשטרה אל פאתי היישובים והסכנה פחתה. השוטרים זועמים: "חוסר סבירות קיצוני"

פיגוע דריסה סמוך לחלחול. נובמבר 2015. רויטרס
ניידת משטרה בפיגוע דריסה סמוך לחלחול/רויטרס

כ-150 שוטרים המשרתים ביהודה ושומרון לא יקבלו את תוספת השכר המוענקת לשוטרים שפעילותם מעבר לקו הירוק בתואנה כי התפקיד לא מצדיק תוספת סיכון – כך קבע לפני כעשרה ימים בית הדין האזורי לעבודה בירושלים. בין השוטרים ישנם חוקרים, בוחני תנועה, אנשי לוגיסטיקה ונהגים.

פסק הדין מתייחס להחלטת ממשלה שהתקבלה לפני כארבע שנים ונכנסה לתוקף במאי 2014,ושלפיה תופסק הצמדת השכר של שוטרים לזו של משרתי קבע בצה"ל. משמעות ההחלטה היא ששכרם של שוטרים, ובהם אלה המשרתים מעבר לקו הירוק, ייקבע על פי אמות מידה פנימיות של המשטרה, ששמות דגש על אופי התפקיד ולא על מיקום היחידה שבה משרת השוטר.

"אנשים אומרים: 'למה שאני אסכן את החיים שלי בלי לקבל על זה תוספת?", אמר גורם במשטרה. "בשנתיים האחרונות המצב הביטחוני הוא קטסטרופה ובית הדין בכלל לא התייחס לשינוי הזה'".

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה תעביר כסף לבנקים בעזה: פרטי ההסכם הפיוס נחשפים
ילדיו של מיכאל סיפרו לאמם ששבה להכרה: "אבא נרצח בפיגוע"
כחלון: "ירושלים סובלת מהקפאת בנייה שמביאה לשינוי דמוגרפי לא רצוי"

חיילים בחברון. ראובן קסטרו
שוטרי מג"ב בחברון/ראובן קסטרו

התובעים, ובהם שוטרים המשרתים ברחבי יהודה ושומרון, שוטרים המשרתים במטה מחוז ש"י במצודת אדומים, שנמצאת מעבר לקו הירוק, וכמה אזרחים עובדי משטרה שנקלטו לאחר שנת 2008, טענו כי היה על המדינה לאפשר ל"דור המעבר" לקבל את תוספת הסיכון, ולהחיל את השינויים רק על הלוחמים שגויסו לאחר אישורה הסופי של החלטת הממשלה. לדבריהם, קביעת "דור מעבר" נהוגה גם בארגוני ביטחון אחרים כמו צה"ל, שב"כ ומוסד, והוסיפו כי ההחלטה להפחית בשכרם נגועה ב"חוסר סבירות קיצוני".

לטענת התובעים, להפחתה בשכר השלכות רבות שלא נלקחו בחשבון בהחלטת המדינה, וביניהן השפעה על תחומי המיסוי וההפרשות לפנסיה. בין היתר טענו התובעים גם לאפליה בינם לבין שוטרי מנהלה המשרתים בחברון, הזוכים גם כיום לתוספת הסיכון.

הרכב שופטי בית הדין הארצי, שכלל את השופטת דיתה פרוז'ינין ואת נציגי הציבור אלישע שחף וציפורה רון, דחה את טענות השוטרים וקבע כי יצירת מערך שיקבע את רמת תוספת הפעילות המשולמת למשרתים במשטרה לפי תפקיד "נעשתה בשל צורך אמיתי מקצועי וענייני ליצור טבלת שקילה, שתהלום את צרכי המשטרה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פיגוע בשער שכם, ירושלים. אוקטובר 2015. דניאל אליאור, מערכת וואלה! NEWS
"שיטת 'דור המעבר' נהוגה גם בגופי ביטחון אחרים". כוח צה"ל ומגב בשער שכם/מערכת וואלה! NEWS, דניאל אליאור

עוד נקבע כי היה צורך מידי בשינוי שיטת השכר, משום שהשיטה הנוכחית גרמה לעיוותים חמורים בתשלום לשוטרים. בין היתר צוינה בפסק הדין קביעת של נצ"מ רונית בראון קניס, ראש יחידת תכנון השכר במשטרה, שהדגישה את "חוסר ההוגנות שבתגמול, כאשר פקידה שעובדת בשטחים מתוגמלת ברמת פעילות גבוהה יותר מלוחם מג"ב בירושלים".

"הסיכון ירד לאחר שהסכמי אוסלו הביאו לשינוי במיקום התחנות"

הטענה בנוגע להשוואה לשוטרים המועסקים בתפקידי מנהל בחברון נדחתה, בשל הקביעה כי השירות בעיר חברון מסוכן יותר מזה שביהודה ושומרון. "בעקבות הסכמי אוסלו, יחידות המשטרה השונות ביהודה ושומרון שינו את מיקומן ממרכז העיר אל פאתי העיר ואילו מיקומו של בסיס המשטרה מרחב חברון נותר במרכז העיר", נכתב בדחייה. זאת, כאשר מרכז העיר נחשב למסוכן יותר.

גורם בכיר במשטרה אמר לוואלה! NEWS בעקבות פסק הדין כי התובעים ישקלו להגיש ערעור לבית הדין הארצי לעבודה על החלטת בית הדין האזורי, ומתח ביקורת חריפה על פסק הדין. "ביהודה ושומרון הצירים זה הדבר הכי מסוכן", אמר הגורם. "גם נהגים, אנשי לוגיסטיקה ואנשי בינוי נוסעים עליהם. ישנם חוקרים ובוחני תנועה שמגיעים לזירות פיגועים ועכשיו הוריד אותם לרמת פעילות ב'. למה מי שמביא אוכל לאנשי שטח לא מקבל תוספת סיכון? אי אפשר לקחת אנשים שמשרתים באותו תא שטח ולהגיד לאחד מהם שהוא לא מסכן חיים אז לא יקבל תוספת".

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully