וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "ירושלים סובלת מהקפאת בנייה שמביאה לשינוי דמוגרפי לא רצוי"

4.7.2016 / 18:55

שר האוצר קרא בישיבת הסיעה של מפלגת כולנו לתת לוועדה המקומית ולוועדה המחוזית בירושלים לפעול בחופשיות, ללא אישור הדרג המדיני, כדי למנף את הבנייה בבירה. "דווקא עכשיו חשוב להבהיר - הטרור לא יעקור", אמר

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן צילום סטילס: יוני זילברמן

(ראיון באולפן וואלה! NEWS עם ח"כ איתן ברושי וראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל)

שר האוצר משה כחלון קרא היום (שני) בישיבת סיעת כולנו להאיץ את הבנייה בירושלים מאחר שלטענתו מתחוללת בעיר "הקפאה סמויה" שמביאה ל"שינויים דמוגרפיים לא רצויים". כמו כן, הוא בירך על החלטתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן, לאשר תכניות לבניית 700 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים.

לדבריו של כחלון, יש להחזיר את סמכויות התכנון והבנייה לוועדה המקומית והוועדה המחוזית של ירושלים. לטענתו, הוועדות כפופות כיום לאישור הדרג המדיני ולכן לא יכולות לפעול בחופשיות. הוא סיפר כי פנה בסוף השבוע ראש הממשלה על רקע גל הפיגועים בתביעה להפסיק את "סירוס" ועדות התכנון והבנייה בירושלים, שנדרשות לקבל אישור מלשכת ראש הממשלה על תוכניות בנייה שנויות במחלוקת.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בנט קרא להחלת הריבונות בגדה: "כל עוד אנחנו מגמגמים, יכו בנו"
אחרי הפיגוע: נתניהו וליברמן אישרו בניית 42 יחידות דיור בקריית ארבע
דוח הקוורטט: "ישראל שוחקת את הסיכוי לפתרון שתי המדינות"

שר האוצר משה כחלון. מרץ 2016. ראובן קסטרו
"יש לשנות דיסקט ולבנות לטובת כל האזרחים - ויפה שעה אחת קודם". כחלון/ראובן קסטרו

"ירושלים סובלת בשנים האחרונות מ'הקפאה שקטה'", אמר כחלון. "אין לנו יכולת לבנות ואין לנו יכולת לתכנן. ההקפאה הזו גורמת לשינויים דמוגרפיים לא רצויים. יש לשנות דיסקט ולהתחיל לבנות בירושלים לטובת כל אזרחיה – ויפה שעה אחת קודם", הוסיף.

בהמשך, אמר: "רצח ילדה בשנתה וירי על רכבים חולפים מטרתם אחת - לזרוע טרור ופחד ולגרום לאנשים לעזוב את בתיהם. חשוב להבהיר לרוצחים - עתיד ההתיישבות ייקבע במשא ומתן. דווקא עכשיו חשוב להבהיר לצד השני באופן חד וברור - הטרור לא יעקור". עוד טען: "העיר ירושלים נפלה בשבי תיאוריה שהקפאת בניה תואמת את האינטרסים הישראלים. זו תיאוריה שגויה. אנחנו מקפיאים והם מסיתים".

אורי אריאל, זאב אלקין, חיים כץ, בצלאל סמוטריץ', יואב קיש חותמים על מגילת ריבונות למעלה אדומים, 3 ביולי 2016. יוני זילברמן, מערכת וואלה! NEWS
שרים וח"כים בביקור במעלה אדומים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, יוני זילברמן

ח"כ רחל עזריה (כולנו) התייחסה לדברים של כחלון ואמרה: "לא יכול להיות שביהודה ושומרון הודיעו שייבנו ובירושלים יש הקפאה. העברת הסמכויות כפי שביקש שר האוצר תפתח את הפקק שנוצר ותהווה מענה ראוי למצוקה שנוצרה בירושלים". עזריה, שהייתה בעבר סגנית ראש העיר ירושלים, הוסיפה כי היעדר בנייה חדשה בבירה מבריח זוגות צעירים ופוגע בצמיחה בעיר.

בהחלטת של ראש הממשלה ושר הביטחון, אושרה בין היתר בניית 560 דירות במעלה אדומים, 140 דירות בשכונת רמות וכמאה דירות בשכונת הר חומה ופסגת זאב. בנוסף לכך, נתניהו וליברמן סיכמו על בניית 600 דירות לתושבי שכונת בית צפאפא בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully