וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה בבר אילן קרא להתנחלויות "פסיכוזה קולקטיבית" - ועורר סערה

5.7.2016 / 0:25

ביום הפיגוע בקריית ארבע גינה ד"ר אורי וייס "הורים שבוחרים בשם תיאולוגיה פנאטית להתגורר במקום שמטיל סיכון על ילדיהם". בתגובה, גוברת הקריאה מצד סטודנטים להדיחו. "מתנהג כאחרון המסיתים נגד ישראל"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: הלווייתה של הלל אריאל, שנרצחה בפיגוע בקריית ארבע)

ד"ר אורי וייס, מרצה בחוג למנהל עסקים באוניברסיטת בר אילן, פרסם בימים האחרונים בעמוד הפייסבוק שלו התבטאויות שעוררו את זעמם של סטודנטים רבים. ביום חמישי האחרון, בזמן הפיגוע שבו נרצחה הלל אריאל בקריית ארבע כתב וייס כי "כשקבוצת הורים בוחרת בשם תיאולוגיה פנאטית להתגורר במקום שמטיל סיכון גדול על ילדיהם, מדובר בפסיכוזה קולקטיבית".

מוקדם יותר התייחס וייס גם להסכם הפיוס עם טורקיה. "חיילי צה"ל ביצעו פשעי מלחמה חמורים נגד מפגיני המרמרה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. לטענתו, למצור על עזה לא היה הגיון של מניעת סכנה ביטחונית, "אלא הגיון טרוריסטי של הענשת אוכלוסייה אזרחית. בעוד שאנשי המרמרה באו להגן על עם דל מפני הצרים עליו, החיילים שביצעו את פשעי המלחמה נמנו על כוחות שבאו לשמר חנק כלכלי טרורסטי".

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה תעביר כסף לבנקים בעזה: פרטי ההסכם הפיוס נחשפים
ילדיו של מיכאל סיפרו לאמם ששבה להכרה: "אבא נרצח בפיגוע"
כחלון: "ירושלים סובלת מהקפאת בנייה שמביאה לשינוי דמוגרפי לא רצוי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפוסט נוסף כתב כי חברת הכנסת חנין זועבי היא "אשת פשרה": "הביקורת המרכזית שלי על ח"כ חנין זועבי היתה שזועבי מתנגדת לפשרות (היא למשל מתנגדת להסכם שלום בלי זכות שיבה מלאה), וזו גישה פוליטית הרת אסון. אבל, ביחסה לפשרה בעניין המרמרה זועבי מתגלה דווקא כאשת פשרה. הרי אם שפיכות דמים נפשעת כמו זו שהייתה במרמרה מסתכמת בתשלום כופר, זו פשרה אדירה מצד הקרבנות".

אזור הפיגוע בקריית ארבע שבו נרצחה למוות הלל אריאל, יוני 2016. תצפית TPS
"עצוב שמרצים באקדמיה רוקדים על דם". אזור הפיגוע בקריית ארבע שבו נרצחה הלל בת ה-13/תצפית TPS

בעקבות ההתבטאויות פנו כמה סטודנטים להנהלת האוניברסיטה בבקשה להדיח את וייס. על פי פרסום ב"הארץ", ב-2014 התירה האוניברסיטה לסטודנטים להחליף קורס של וייס שאליו נרשמו, אחרי שהמרצה כתב נגד מבצע "צוק איתן". "עצוב להיווכח כי מרצה באוניברסיטה מכובדת מתנהג כאחרון המסיתים נגד מדינת ישראל ואזרחיה. ראוי שהנהלת האוניברסיטה תפעל להדיח את המרצה לאלתר מכל הקורסים שאותם הוא מלמד", אמר איתן מאיר, סטודנט לתואר שני ביחסים בין לאומיים באוניברסיטה.

לדבריו של מאיר הצטרפה גם חנה חורי, סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים, שאמרה כי "לא יתכן שמרצה באוניברסיטה יפרסם פוסט בפייסבוק הקורא להוריה של הלל יפה סובלי פסיכוזה. הרצח של הלל בת ה-13 בשנתה על ידי מחבל נוגע בכולנו, ואנו מרגישים חלק מכאב המשפחה בלי קשר למקום שבו היא גרה. עצוב שמרצים באקדמיה רוקדים על דם של ילדה שנרצחה, והכי עצוב בעיניי שזו לא פעם ראשונה שהתלוננו על מרצה זה וככל הנראה דבר לא נעשה בנידון".

חנין  זועבי חברת כנסת. ראובן קסטרו
"בעניין המרמרה היא מתגלה דווקא כאשת פשרה". זועבי/ראובן קסטרו

מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג, אמר כי "בחודשים האחרונים אנו עדים למגמה מתחזקת באקדמיה, שבה מרצים כורתים את הענף שעליו הם יושבים ויוצאים גלויות נגד מדינת ישראל וקבוצות חברתיות בתוכה. חופש הביטוי הוא חשוב מאין כמוהו ואסור שהוא יהפוך לחופש שיסוי, כזה הפוגע בחלקים משמעותיים מהחברה הישראלית ובתדמיתה בעולם. השתלחויות מעין אלו מקומן אולי באקדמיה הפלשתינית או הקטארית, ובטח לא באקדמיה הישראלית".

מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה כי "המדובר במורה מן החוץ שאת דעותיו מביע בפרורומים פרטיים ולא בכיתה. האוניברסיטה מסתייגת מתוכן הדברים ומניסוחם אבל איננה רואה מקום להתערב בהם, הואיל ונאמרו בבמה פרטית".

את תגובתו של ד"ר אורי וייס לא היה ניתן להשיג.

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully