וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד הקטלניים בהיסטוריה של עיראק: יותר מ-200 נהרגו בפיגוע בבגדאד

גורמי רפואה וביטחון מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית על מותם של עשרות בני אדם נוספים, שמתו מפצעיהם לאחר המתקפה הקטלנית בבירה, שאירעה אתמול. ראש הממשלה הבטיח להעניש את המעורבים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מניין ההרוגים במתקפה של דאעש בבגדאד אתמול עלה ל-213 - כך מסרו היום (שני) גורמי ביטחון ורפואי בעיראק לסוכנות הידיעות הצרפתית. הפיגוע, שבמהלכו התפוצצה מכונית תופת בשוק הומה האדם בשכונת אל-כראדה השיעית ברובה, היה אחד הקטלניים ביותר בהיסטוריה של המדינה.

לפי הגורמים, עוד כ-200 בני אדם נוספים נפצעו בפיצוץ האדיר שגרם לשריפות בבניינים הסמוכים. השוק היה עמוס בזמן שאנשים ערכו קניות לקראת החופשה לרגל סיום חודש רמדאן. ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הבטיח "להעניש" את אלו שאחראים למתקפה והוא הכריז על שלושה ימי אבל, אך תושבים באזור התקיפו את השיירה שלו לאחר שעזב את המקום ויידו לעברה אבנים ובקבוקים.

עוד ידיעות מהעולם:
המרוץ מעלה הילוך: כיצד יבחרו טראמפ וקלינטון את "מספרי 2"?
גל של פשעי שנאה? שני מוסלמים הותקפו מחוץ למסגדים בארה"ב
איחוד האמירויות לאזרחיה: אל תלבשו בגדים מסורתיים בביקורים בחו"ל

פיצוץ מכונית תופת ברובע אל-כראדה, בגדאד, 3 ביולי 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בבגדאד, אתמול/רויטרס

הפיגוע התרחש שבוע לאחר שהכריזו בבגדאד ניצחון בפלוג'ה שנמצאת ממערב לבירה והייתה בשליטת "המדינה האסלאמית" (דאעש) במשך שנתיים וחצי. מטרת המבצע, שבמהלכו ספג הארגון הקיצוני אבידות כבדות במהלך תקיפות אוויריות של הקואליציה האמריקנית, הייתה בין היתר למנוע מדאעש את היכולת להוציא לפועל מתקפות בבירה.

תושבים רבים הביעו את זעמם על הפיגוע ברשתות החברתיות והאשימו את כוחות הביטחון בכך שהם עדיין משתמשים בגלאים מזויפים בעמדות בידוק בעיר. הפרשה נחשפה לפני חמש שנים, אז נודע שאיש עסקים בריטי מכר את המכשירים המזויפים לעיראק ולמדינות אחרות. ב-2013 הוא הורשע בארצו בסיכון חיי אדם תמורת בצע כסף ונשלח לעשר שנות מאסר.

ראש הממשלה הכריז על סדרת צעדים בעקות הפיגוע, כולל את סילוקם של אותם גלאים מזויפים. אל-עבאדי הורה על האצת הצבתם של מכשירי בידוק בכניסות לעיר, אסר על כוחות הביטחון להשתמש בטלפונים סלולריים בעמדות הבידוק וקרא להגברת טיסות הריגול בשמי העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully