וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד האמירויות לאזרחיה: אל תלבשו בגדים מסורתיים בביקורים בחו"ל

3.7.2016 / 14:35

משרד החוץ באבו דאבי קרא לאזרחי הנסיכות שלא להתבלט במהלך יציאת מחוץ למדינה. זאת ברקע מעצרו השרירותי של איש עסקים ששהה בארה"ב בעקבות דיווח שווא שהתקבל במשטרה ולפיו הוא קשור לדאעש

הצגת הממשלה החדשה של איחוד האמירויות הערביות באבו דאבי, פברואר 2016. AP
השבעת הממשלה החדשה של איחוד האמירויות, פברואר/AP

איחוד האמירויות הערביות קראה לאזרחיה להימנע מלבישת בגדים מסורתיים בזמן שהם מבקרים במדינות זאת – זאת לאחר שאיש עסקים, תושב הנסיכות, נעצר בארצות הברית והופל לקרקע בחשד שהוא קשור לארגון "המדינה האסלאמית".

התקשורת באיחוד האמירויות דיווחה כי הוא נעצר באוהיו בשבוע שעבר לאחר שפקידת קבלה במלון התקשרה ל-911 כדי לדווח על אדם הקשור לדאעש. עוד דווח כי האישה התקשרה למשטרה לאחר ששמעה את איש העסקים משוחח בטלפון בלובי של המלון. העיתון המקומי "חדשות המפרץ" פרסם תמונות של החשוד שהיה לבוש בגלימה לבנה מסורתית כשהוא מרותק לקרקע ונאזק ומובל בידי המשטרה.

בהודעה מטעם משרד החוץ באבו דאבי, שפורסמה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, נמסר כי "אנחנו ממליצים לאזרחים שנוסעים מחוץ למדינה לא ללבוש לבוש רשמי, במיוחד במקומות ציבוריים, למען ביטחונם האישי". לא הייתה התייחסות רשמית לתקרית באוהיו. עוד קרא המשרד לאזרחים לציית לחוקים במדינות שאליהן הם נוסעים, דוגמת מדינות שונות באירופה שבהן לנשים אסור לכסות את פניהן.

התקשורת המקומית בנסיכות דיווחה כי איש העסקים שוחרר לאחר שהבינו במשטרה שנפלה טעות, אולם הוא התעלף ונזקק לטיפול רפואי בבית חולים. העיתון אל-ביאן דיווח כי הוא שכר עורך דין כדי לטפל בנושא וכי הוא לא קיבל שום התנצלות מבית המלון או מהמשטרה.

עוד ידיעות מהעולם
הקשר הצ'צ'ני: הכר הפורה לגיוס פעילי דאעש במרכז אסיה
ההימור נכשל: ראש ממשלת אוסטרליה הקדים את הבחירות - ואיבד מכוחו
מתקפת דאעש בבגדאד: לפחות 80 נהרגו וכ-200 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully