וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההימור נכשל: ראש ממשלת אוסטרליה הקדים את הבחירות - ואיבד מכוחו

3.7.2016 / 13:40

מלקולם טרנבול השמרן פיזר את הפרלמנט לאחר משבר סביב הצעת חוק הנוגעת לתעשיית הבניה, אך מפלגת הלייבור שבאופוזיציה רשמה הישגים. אם לא יצליח לקיים ממשלת מיעוט, ראש הממשלה עשוי לקרוא לבחירות נוספות

ספק 500

אוסטרליה צפויה להמתין עד לשבוע הבא כדי לדעת מי ירכיב את הממשלה בעקבות התוצאות הצמודות של הבחירות לפרלמנט – כך אמר היום (ראשון) ראש הממשלה מלקולם טרנבול. ההימור שלו לקרוא באופן חריג לבחירות מוקדמות ככל הנראה לא צלח כשמפלגתו הליברלית-שמרנית צפויה לאבד מושבים בבית הנבחרים ואת השליטה על המדינה.

טרנבול ציין כי הוא מאמין שלאחר סיום ספירת הקולות, יישמר הרוב למפלגתו. "בזמן שהספירה תימשך כמה ימים, ככל הנראה עד לסוף השבוע, אני יכול להבטיח לכל האוסטרלים כי נקדיש את כל המאמצים שלנו כדי להבטיח שהמצב ייפתר ללא מחלוקות", הוסיף. הממשלה חוששת שמצב של אי-ודאות יפגע בדירוג האשראי המושלם של המדינה.

כדי להרכיב ממשלה, יש צורך בלפחות 76 מושבים מתוך 150 מושבי בית הנבחרים. מנהיג מפלגת הלייבור שבאופוזיציה ביל שורטן לא הכריז על ניצחון, אך חגג את הגדלת כוחה של המפלגה שהובסה והודחה מהשלטון בבחירות הקודמות שאירעו לפני שלוש שנים.

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול, 3 ביולי 2016. רויטרס
איבד מכוחו. ראש ממשלת אוסטרליה, היום/רויטרס

בשל התוצאות הצמודות, נותרו רק שתי אפשרויות: הקואליציה השלטת תנצח בפער זעום או שאף מפלגה לא תוכל להרכיב ממשלה. שורטן וטרנבול אמרו שניהם כי הם שוחחו עם חמישה נבחרים עצמאים כדי שיתמכו בממשלת מיעוט. מדובר במצב נדיר באוסטרליה, שחזר על עצמו רק פעמיים מאז 1940. ראש הממשלה המכהן לא אמר אם הוא עשוי לקרוא לבחירות חוזרות כדי לפתור את המבוי הפוליטי הסתום.

טרנבול פיזר את בית הנבחרים ואת הסנאט כדי לפתור את המשבר החוקתי סביב הצעת חוק שקראה להקים ועדה מפקחת על תעשיית הבנייה. אל הסנאט נכנסו שתי מפלגות פרטוקציוניסטיות, שצפויות להקשות על הממשלה לחתום הסכמי סחר חופשיים ועל יוזמות גלובליות אחרות. התוצאות הסופיות לסנט יתבררו רק בעוד כמה שבועות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מנהיג מפלגת הלייבור של אוסטרליה, ביל שורטן, יולי 2016. רויטרס
מרוצה מהתוצאות. ביל שורטן, מנהיג מפלגת האופוזיציה באוסטרליה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully