וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל של פשעי שנאה? שני מוסלמים הותקפו מחוץ למסגדים בארה"ב

4.7.2016 / 10:00

רופא עיניים נורה בסמוך למסגד ביוסטון בידי שלושה אנשים שנמלטו מהזירה. לפי דיווחים שונים, הם לבשו מסיכות. בפלורידה הוכה אדם שהגיע למסגד שבו התפלל המחבל מאורלנדו. "התוקף קרא למוסלמים לחזור לארצם"

צילום: צולם באמצעות סמרטפון של וואווי, עריכה: שניר דבוש

בווידאו: חברי הקהילה המוסלמים באורלנדו מגיבים על הטבח

רופא מוסלמי שהיה בדרכו אתמול (ראשון) למסגד ביוסטון הותקף בידי שלושה גברים – כך מסרה המשטרה. המניע לתקיפה לא ברור, איך היא התרחשה כמה ימים לאחר שמוסלמי אחר הוכה מחוץ למסגד בפלורידה.

האדם שהותקף היה ד"ר ארסלן טג'מול, מומחה עיניים בשנות ה-30 לחייו. לפי מנהל הסניף המקומי של המועצה ליחסים אמריקניים-אסלאמיים, מוסטפה קרול, הוא צפוי לשרוד. לפי המשטרה המקומית, הרופא הפצוע לא ספג פגיעה באיברים פנימיים והוא צפוי להחלים לחלוטין, על אף שהוא נותר אתמול בטיפול נמרץ.

התקרית אירעה כשד"ר טג'מול חנה את רכבו והלך לעבר המסגד כדי להתפלל את תפילת הבוקר. אז, הוא הותקף ברחוב סמוך למבנה ונורה פעמיים. שלושת התוקפת נמלטו מהזירה. "זאת תקרית חריגה מאחר שהמסגד נמצא בשכונה ענייה והם חבשו מסיכות, מה שיכול להצביע על כל מיני דברים", אמר קרול.

עוד ידיעות מהעולם
ביום העצמאות של ארה"ב: מחבל התפוצץ מחוץ לקונסוליה בסעודיה
"לא חשבתי פעמיים": שף איטלקי קפץ מהחלון כדי לברוח מהטבח בבנגלדש

המרכז האסלאמי פורט-פירס באורלנדו, פלורידה. יוני 2016. עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עמרי נחמיאס
המסגד בפלורידה שבו התפלל המחבל שביצע את הטבח באורלנדו/עמרי נחמיאס , עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

המשטרה טרם אישרה את הדיווחים שלפיהם היורים היו רעולי פנים. היא הפצירה בציבור שלא להסיק מסקנות נמהרות, על אף החשש בקהילה המוסלמית בארצות הברית מכך שמדובר בפשע שנאה. "אנחנו עדיין לא יודעים", אמר מוזפר סידיקי, השוטר הממונה על הקשרים עם הקהילה בעיר, שציין כי ייתכן שהיה זה שוד. עם זאת, הוא הוסיף כי המשטרה מגבירה את נוכחותה ליד המסגד.

ביום שבת הוכה גבר מוסלמי מחוץ למסגד בפלורידה, שבו התפלל המחבל עומר מטין שביצע את הטבח במועדון הלהט"בי באורלנדו בחודש שעבר. הקורבן במקרה זה הוכה באגרופים בראשו ובפניו מחוץ למסגד שבעיר סנט לוסי. התוקף, טיילור אנתוני מזנטי בן 25, נעצר והואשם בתקיפה. עוד נמסר כי החקירה עדיין נמשכת. הזרוע המקומית של המועצה האסלאמית אמרה כי התוקף העיר הערות גזעניות, כולל "אתם המוסלמים צריכים לחזור למדינה שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully