וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא חשבתי פעמיים": שף איטלקי קפץ מהחלון כדי לברוח מהטבח בבנגלדש

3.7.2016 / 19:15

ג'קופו ביוני, אחד משני האיטלקים היחידים שניצלו מהמתקפה במסעדה בדאקה, סיפר כי כשראה את אחד החמושים מכוון רובה לעבר סועדים - הוא ברח לגג. תושבי הבית שבו נחת החביאו אותו

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ג'קופו ביוני, קונדיטור איטלקי שעבד במסעדה בבירת בנגלדש שהותקפה ביום שישי האחרון, סיפר בריאיון לרשת הטלוויזיה האיטלקית "סקיי TG24" שפורסם היום (ראשון) כיצד הצליח להימלט. השף בן ה-34 היה אחד משני האיטלקים היחידים ששרדו את המתקפה במתחם הדיפלומטי בדאקה, שבה נרצחו תשעה בני ערובה מהמדינה לצד 11 בני ערובה נוספים, בהם שבעה אזרחים יפנים. עוד הוא סיפר כי הוא קפץ מהקומה השנייה ונחת בנכס השייך לבית סמוך, שם קיבלו אותו התושבים בברכה והחביאו אותו על אף שהיו מפוחדים עם הופעתו הפתאומית.

השף תיאר כיצד נמלט לגג כשראה את אחד החמושים מכוון רובה לעבר שולחן של סועדים איטלקים בלי שחשב פעמיים. הוא סיפר כי המשטרה דיברה עמו ביום שבת בבוקר ובשעות אחר הצהריים הוא כבר עזב. "לקחתי שני דברים ואת הדרכון שלי, נסעתי לנמל התעופה ותפסתי את הטיסה הראשונה", אמר. ביוני הוסיף כי הוא לא רוצה להסתכל בתמונות המתקפה שפורסמו ברשתות החברתיות, מאחר שהוא מעדיף לזכור ימים טובים יותר שחווה בבנגלדש.

לקריאה נוספת בנושא
בנגלדש: 20 בני אדם נהרגו בפיגוע של דאעש במסעדה בבירה
תגובת בנגלדש לעשרות מקרי רצח: "ישראל אשמה" והגבלות על אופנועים
בנגלדש: בלוגר חילוני כתב ברשת דברים בגנות האסלאם - ונרצח

כוחות ביטחון של בנגלדש מסיירים באזור המסעדה בבירה דאקה, שבה אירעה מתקפת טרור, 3 ביולי 2017. רויטרס
כוחות ביטחון מאבטחים את אזור המסעדה בדאקה, היום/רויטרס

ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי התראיין אף הוא לערוץ היום ואמיר כי יש להשמיד "ללא רחמים" את דאעש, אך בצורה שלא תגרום לדור הבא לפתח שנאה כזאת. הוא ציין כי הארגון סופג מפלגות צבאיות בסוריה, בעיראק ובלוב, אך קרא להשתמש ב"אגרוף ברזל" נגד אלו המשתמשים "באסטרטגיה המבוססת על שנאה ועל טרור".

דאעש קיבל אחריות על המתקפה, אולם בבנגלדש טוענים כי מדובר ברשת טרור מקומית. היום פורסמו שמותיהם הפרטיים של חמישה מתוך ששת החמושים שהסתערו על המסעדה ולדברי הרשויות מדובר באזרחי המדינה שהגיעו ממשפחות עשירות. שני ימי אבל הוכרזו במדינה שבדרום-מזרח אסיה והרחובות המובילים למקום שבו אירע הטבח נותרו סגורים היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully