וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש: בלוגר חילוני כתב ברשת דברים בגנות האסלאם - ונרצח

נאזים א-דין סמאד הוכה ונורה למוות. חברו סיפר: "אני זוכר שאמר עם חיוך שהוא יחזור בקרוב לרשת". בעקבות שורה ארוכה של מקרי רצח של פעילים חילוניים, נעצרו חברים בארגון האסלאמיסטי "אנסאר אללה בנגלה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בלוגר וסטודנט למשפטים מבנגלדש נרצח הלילה (חמישי), לאחר שכתב פוסטים ביקורתיים נגד האסלאם - כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. נאזים א-דין סמאד, בן 27, המוכר בארצו כפעיל חילוני, הופיע ברשימת חיסול של 84 בלוגרים חילונים שפרסם ארגון מוסלמי קיצוני שפועל במדינה.

סייד נור אל-אסלאם, קצין במשטרת הבירה דאקה, אמר כי ארבעה תוקפים היכו למוות את סמאד במצ'טה. אחד מהם ירה בו מטווח קצר, והוא מת במקום.

עוד בוואלה! NEWS:
פקיסטן: יותר מ-60 הרוגים ומאות פצועים בפיגוע בפארק
"עלבון לאסלאם": פקיסטן קוראת לא לחגוג את יום האהבה
"אויבי השלום": הודו מתמודדת עם טרור מבית ומחוץ

הבלוגר הבנגלדשי נאזים א-דין סמאד. פייסבוק, צילום מסך
"זה היה מקרה של רצח מכוון, אך שום ארגון לא קיבל אחריות"/צילום מסך, פייסבוק

"זה היה מקרה של רצח מכוון, אך שום ארגון לא קיבל אחריות", אמר אל-אסלאם והוסיף כי המשטרה חוקרת אם יש קשר בין הרצח של סמאד לבין הדברים שכתב. העיתון הבנגלדשי "דאקה טריביון" דיווח כי תוקפיו של סמאד צעקו "אללה אכבר" בזמן שהתנפלו עליו, בכביש מחוץ לאוניברסיטת ג'אגנאת, שם למד. סמאד פרסם בעבר דברי ביקורת נגד האסלאם, הדת הרשמית במדינה. בעמוד הפייסבוק שלו כתב בקטגוריה "השקפות דתיות": "האבולוציה היא אמת מדעית. דת וגזע הם המצאות של פראים לא מתורבתים".

חברו ללימודים של סמאד, וואפי צ'אודורי, אמר לכתב העיתון הבריטי "גרדיאן" כי בחודש שעבר הסיר סמאד מהרשת את חשבון הפייסבוק שלו, לבקשת בני משפחתו. "אבל אני זוכר שאמר שהוא יחזור בקרוב לרשת, עם חיוך על הפנים", אמר צ'אודורי.

קצין חקירות במשטרת דאקה מסר ל"גרדיאן" כי סמאד שהה בעיר במשך חודשיים בלבד. "הוא התגורר במחוז סילט ורוב משפחתו חיה בלונדון", אמר הקצין. עוד נמסר ממשטרת דאקה כי נאספו תרמילי קליעים מזירת הרצח, אך לא נעצרו חשודים.

הבלוגר הבנגלדשי נאזים א-דין סמאד. פייסבוק, צילום מסך
למד משפטים באוניברסיטת ג'אגנאת. נאזים א-דין סאמד/צילום מסך, פייסבוק

מותו של סמאד הוא האחרון בשורת מקרי רצח של פעילים ובלוגרים חילונים בבנגלדש. בשנת 2015 דווח במדינה על לפחות ארבעה מקרי רצח של בלוגרים אתאיסטים ושל מוציא לאור של כתבים חילוניים, בהם נחשדו חמושים מוסלמים. אלה הצטרפו לשרשרת ארוכה של מקרים דומים. המשטרה עצרה מספר חשודים במקרים אלה, חברים בארגון "אנסאר אללה בנגלה" שהוצא מחוץ לחוק, אך לא הוגש כתב אישום נגד אף אחד מהם.

אימראן סארקר, ראש איגוד הבלוגרים בבנגלדש וממובילי ארגון פעילי הרשת החילוניים הגדול במדינה, אמר על סמאד כי "הוא היה אקטיביסט חילוני שהשמיע קול ברור נגד עוולות חברתיות באשר הן. הוא התנגד לקיצוניות האסלאמית". לדברי סארקר, סמאד הצטרף בשנת 2013 למחאות שפרצו ברחבי המדינה נגד מנהיגים מוסלמים בכירים שהואשמו בביצוע פשעי מלחמה בזמן מלחמת העצמאות בבנגלדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully