וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובת בנגלדש לעשרות מקרי רצח: "ישראל אשמה" והגבלות על אופנועים

יום לאחר שחמושים רכובים על אופנוע רצחו את רעייתו של בכיר ביטחוני, שנאבק בארגוני הטרור, הכריז שר הפנים כי מעתה הרוכבים לא יורשו להרכיב יותר מאדם אחד. כמו כן, טען כי ישראל אחראית ל"מזימה בינלאומית" נגד המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הרשויות בבנגלדש הכריזו היום (שני) על איסור על רכיבה של יותר משני בני אדם על אופנוע אחד. זאת, יום לאחר שרעייתו של בכיר בסוכנות הביטחון הבנגלית למאבק בטרור נורתה על ידי שלושה חמושים, שככל הנראה שייכים לארגון אסלאמיסטי, שרכבו על אופנוע בעיר צ'יטגונג, שבדרום-מזרח המדינה. מפכ"ל משטרת צ'יטגונג איקבל בהר מסר כי ארבעה חשודים נעצרו, והאופנוע ששימש למתקפת הדקירה והירי נגד מחמודה אקטר נתפס.

המתקפה האחרונה מצטרפת לרצח נוסף של רוכל נוצרי באמצעות מצ'טה אתמול, ולכ-30 מתקפות נוספות בשנה האחרונה נגד בני מיעוטים דתיים, בלוגרים ליברליים ואנשי אקדמיה. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואל-קאעדה קיבלו אחריות על מרבית המקרים, אולם הממשלה ממשיכה להכחיש את פעילות הארגונים במדינה ולטעון כי גורמים קיצוניים מקומיים הם האחראיים לכך.

עוד בוואלה! NEWS:
בנגלדש: פעיל להט"בי נרצח בדירתו בבירה, לצד אדם נוסף
אלימות נגד אתאיסטים בבנגלדש: פרופ' לאנגלית נדקר למוות
בנגלדש: בלוגר חילוני כתב ברשת דברים בגנות האסלאם - ונרצח

מנדי ספדי (שני מימין) בפגישה עם אנשי אופוזיציה סוריים בבולגריה. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"אין מה לבדוק עוד". ספדי/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

במקביל, על פי הדיווח ברשת BBC, חאן טען כי קשר ישראלי אחראי למקרי הרצח האחרונים במדינה. הוא התייחס למעצרו של חבר הפרלמנט מטעם האופוזיציה אסלם צ'וודורי, שתועד לאחרונה לצדו של הדרוזי הישראלי מנדי ספדי, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא הוסיף כי קיימות ראיות ל"מזימה בינלאומית" נגד בנגלדש, אולם לא מסר פרטים נוספים. "אין מה לבדוק עוד, כל בנגלדשי יודע", טען.

דובר משרד החוץ הישראלי, עמנואל נחשון, הכחישו את הטענות וטען כי הן "שטויות גמורות". מפלגת השלטון ניסתה בכמה מקרים בעבר להאשים את האופוזיציה באחריות למקרים דומים. לבנגלדש המוסלמית אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל, ומדיניותה הרשמית היא תמיכה בפלסטינים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שוטרים עוצרים רוכב אופנוע לבידוק, לקראת הבחירות בבנגלדש, דאקה, ינואר 2014. AP
הרכבת שני בני משפחה היא נוהג נפוץ באזור. רוכב אופנוע בבידוק משטרתי בבירה דאקה, ינואר 2014/AP

"רק שני בני אדם יורשו מעתה לרכוב על אופנוע, לא שלושה", הסביר שר הפנים אסד א-זמאן חאן, שהבהיר כי יהיה אסור להרכיב יותר מאדם אחד במושב האחורי. לדבריו, לגברים יהיה אסור אפילו להרכיב את בת זוגם ואחד מילדיהם – נוהג נפוץ ברחבי מדינות דרום אסיה. חאן הוסיף כי הרצח נועד לפגוע במורל של השוטרים, והבהיר כי הרשויות יבחנו את נהלי האבטחה של בני משפחותיהם.

בנגלדש הטילה איסור דומה בסוף השנה שעברה, לאחר ששני תיירים נורו למוות בשתי תקריות נפרדות, על ידי חמושים רעולי פנים שרכבו על אופנועים. עם זאת, ההגבלה הוסרה לבסוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully