וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש: פעיל להט"בי נרצח בדירתו בבירה, לצד אדם נוסף

יומיים לאחר רצח פרופסור ש"הואשם באתאיזם" בצפון, המשטרה בדאקה מסרה כי שני בני אדם, שאחד מהם קרוב משפחתו של שר בכיר לשעבר, נרצחו באופן דומה. על פי הדיווחים, התוקפים התחזו לשליחי דואר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פעולה של ארגונים קיצוניים מבית". מנאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

יומיים לאחר שפעילים, שככל הנראה משתייכים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), רצחו פרופסור בצפון בנגלדש, משטרת הבירה דאקה מסרה היום (שני) כי שני בני אדם נוספים נרצחו באופן דומה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בבנגלדש, אחד מההרוגים היום הוא ז'ולהז מנאן, בן 35, העורך של "רופבן" - כתב העת הלהט"בי הראשון והיחיד במדינה.

כמו כן, דווח כי מנאן ואדם נוסף, שזוהה בכלי תקשורת מקומיים כ"חברו של מנאן" בשם טנאי, נרצחו בדירה ברובע קלבגאן של העיר. גורמים במשטרה מסרו כי התוקפים התחזו לעובדי חברת שליחויות, וכך נכנסו לדירה שבה שהו השניים. על פי חלק מהדיווחים, התוקפים קראו "אללה אכבר" כשנמלטו מהאזור. מנאן עבד בעבר בשגרירות ארצות הברית בדאקה, והוא קרוב משפחתו של שר החוץ הבנגלדשי לשעבר דיפו מוני.

עוד בוואלה! NEWS:
אלימות נגד אתאיסטים בבנגלדש: פרופ' לאנגלית נדקר למוות
בנגלדש: בלוגר חילוני כתב ברשת דברים בגנות האסלאם - ונרצח
בנגלדש: ארגון איסלאמי רצח מוציא לאור של כתבים אתאיסטים

רזואל כרים סידיק, פרופ' לאנגלית בבנגלדש, שהותקף למוות, 23 באפריל 2016. טוויטר, צילום מסך
"צווארו שוסף לפחות שלוש פעמים והיה כמעט ערוף". רזואל כרים סידיק/צילום מסך, טוויטר

כתב העת "רופבן", שנקרא על שם דמות מוכרת בסיפורי העם הבנגליים כסמל לכוחה של האהבה, החל לצאת לאור בחודש ינואר 2014 בשפה הבנגלית. "הסיבה העיקרית לפרסום היא לקדם אהבה", טען אז מנאן, בריאיון לעיתון "דאקה טריביון". הוא הגדיר זאת אז "צעד ענק קדימה" לקהילת הלהט"ב המקומית.

ביום שבת רזואל כרים סידיק, פרופ' לאנגלית באוניברסיטה בעיר ראג'שאני שבצפון המדינה, הותקף ונרצח בדרכו לעבודה. התוקפים, שהיו חמושים בסכינים, שיספו את גרונו, וברחו מיד מהזירה. "צווארו שוסף לפחות שלוש פעמים והיה כמעט ערוף", סיפר מפקד המשטרה מוחמד שאמסודין. ארגון דאעש קיבל אחריות על תקיפה, ובכלי התקשורת דווח כי הוא "הואשם באתאיזם".

בניגוד להודעת הארגון הקיצוני, שר הפנים אסד א-זמאן חאן טען כי "אין פעילות של דאעש בבנגלדש". לדבריו, "מה שקרה הוא חלק מפעילות של ארגונים קיצוניים מבית. הם רוצחים מקומיים וזרים במטרה לערער את היציבות". הוא אף הוסיף כי נעצרו החשודים ברצח הפרופסור, שטענו בחקירתם כי אינם קשורים לדאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully