וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכנה לבריאות": סוכלו שני ניסיונות הברחה של 17 אלף ביצים מהרשות

4.7.2016 / 9:20

במקרה הראשון נעצר רכב במעבר חוצה שומרון ובו 12 אלף ביצים מוברחות. החשוד במעשה נעצר והביצים הועברו להשמדה. במקרה השני, נעצר רכב לבדיקה בכביש 1 ואז התגלו 5,100 ביצים. הנהג נמלט והמשטרה מחפשת אחריו

צילום: משרד החקלאות, עריכה: יאיר דניאל

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח) סיכלו אתמול (ראשון) שני ניסיונות הברחה של יותר מ-17 אלף ביצים. במקרה הראשון, הפקחים עצרו כלי רכב במעבר חוצה שומרון שבו היו 12 אלף ביצים שהוברחו מהרשות הפלסטינית עם חותמות מזויפות, כשהן עטופות במגוון אריזות עם שמות מכוני מיון שונים. החשוד במעשה, צעיר בשנות ה-20 לחייו, התכוון לשווק את הביצים ברחבי הארץ. הן הועברו להשמדה ונגד החשוד נפתח הליך משפטי.

במקרה השני, במחסום של המשטרה בכביש 1 ליד מחלף שורש, נעצר כלי רכב לבדיקה שגרתית. במהלך הבדיקה נחשפו 5,100 ביצים עם חותמות מזויפות שהוסתרו. כלי הרכב נמלט וצוות יחידת פיצו"ח וכוח משטרתי נסעו נסעו אחריו. הוא נכנס לבית העלמין גבעת שאול בירושלים, משם החל החשוד להימלט ברגל. הביצים הועברו להשמדה והמשטרה עדיין מחפשת אחר החשוד.

עוד בוואלה! NEWS:
פתחו את המשאבות - ושרפו: 3 חשודים בניסיון הצתת תחנת דלק בבני ברק
12 נעצרו בהפגנה בתל אביב נגד אלימות משטרתית כלפי יוצאי אתיופיה
"אכזרי": שבעה חודשי מאסר נגזרו על תושב ירושלים שהתעלל בכלבתו

ביצוע מעצרים ופעולות יזומות של צה"ל בגוש עציון בעקבות עלייה של הפרות סדר, דצמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
"מנענו הפצת עשרות אלפי ביצים האסורות לשיווק ולמאכל אדם"/חטיבת דובר המשטרה

"בזכות שיתוף הפעולה עם המשטרה, מג"ב והצבא, המאיישים את המחסומים, הצלחנו לסכל ניסיונות נוספים לפגיעה בבריאות הציבור, ומנענו את הפצתן של עשרות אלפי ביצים האסורות לשיווק ולמאכל אדם, שנועדו למכירה במקומות שונים בארץ", אמר רואי קליגר, מנהל יחידת פיצו"ח, "מתחילת שנת 2016 משרד החקלאות סיכל הברחת 896,040 ביצים שהוברחו משטחי הרשות הפלסטינית לישראל". לדבריו, ביצים אלו מהוות סכנה לבריאות הציבור ועל כן מושקע מאמץ מתמשך לסיכול ניסיונות הברחה שלהן לארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

משרד החקלאות: לרכוש ביצים רק במקומות מורשים

בשל העובדה שמדובר במוצר מן החי, הרגיש מבחינה בריאותית, משרד החקלאות אוסר על שיווק ביצים כאשר אין הקפדה על תהליך הייצור, שמירתן בטמפרטורה המתאימה ועל תנאי הובלה העומדים בדרישות השירותים הווטרינריים. במשרד מבקשים מהציבור לרכוש ביצים רק במקומות מורשים המקפידים על תנאי קירור ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות.

כדי להימנע מרכישת ביצים מזויפות במשרד הבריאות מבהירים כי יש לשים לב לאריזה סגורה היטב, לחותמת המוטבעת על הביצה – שתהיה ברורה, רציפה וזהה בין הביצים בתבנית. כמו כן, יש לשים לב לתאריך התפוגה ולשם המשווק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully