וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 נעצרו בהפגנה בתל אביב נגד אלימות משטרתית כלפי יוצאי אתיופיה

שנתיים אחרי שנמצאה גופת יוסף סלמסה, שנסיבות מותו לאחר מעצר משטרתי אלים לא ברורות, הפגינו כ-500 בני הקהילה האתיופית ומחו לזכרו. במהלך ההפגנה אירעו הפרות סדר וחסימות כבישים שהובילו את המשטרה לעצור משתתפים

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

כ-500 יוצאי הקהילה האתיופית הפגינו אמש (ראשון) בתל אביב נגד אלימות משטרתית כלפי אזרחים מהקהילה. ההפגנה נערכת שנתיים אחרי שנמצאה גופתו של יוסף סלמסה, שגופתו נמצאה לאחר שלטענת משפחתו עבר מעצר אלים על ידי המשטרה. המפגינים חסמו לסירוגין את רחוב קפלן מקניון עזריאלי לכיוון רחוב אבן גבירול וכן את הכניסה לנתיבי איילון. בעקבות חסימות אלה עצרה המשטרה 12 משתתפים בהפגנה.

באי ההפגנה נשאו עמם ארון קבורה שעליו כתוב "מדינה גזענית", וקראו קריאות בגנות האלימות המשטרתית. "די נמאס, אנחנו דור חדש", צעקו המפגינים וכן "מי שלא קופץ שוטר", ו"שוטרים זה רוצחים". חלק מהמפגינים לבשו חולצות שעליהן הודפסה דמותו של סלמסה. בהמשך קראו הנוכחים בשמותיהם של צעירים אחרים יוצאי הקהילה האתיופית שלטענתם נפגעו מאלימות משטרתית.

שי מנתניה סיפר כי כואב לו לראות "בן עדה או כל בן אדם שנפגע מפעילות משטרתית על רקע גזעני". הוא הוסיף: "יש בנו כעס, אחווה, הזדהות. אנחנו לא רוצים שתהיה מתיחות בינינו לבין השוטרים. גם שאתה לא מסתבך ולא מתחבר לצרות זה יכול לפגוע. נראה לך הגיוני שאף אחד לא יועמד לדין בסיפור של סלמסה? שלא יהיה צדק? יש כל כך הרבה שאלות ואין תשובות".

לקריאה נוספת:
אף ששיקרו בדוחות - נסגר התיק נגד שוטרים שחשמלו צעיר ממוצא אתיופי
משפחתו של יוסף סלמסה הפגינה בי-ם: "אנחנו קורבנות לאלימות משטרתית"
התעללות שוטרים הביאה למותו של יוסף? "בדוח אין סיבת מוות"

הפגנת יוצאי העדה האתיופית נגד אלימות משטרתית. תל אביב, 3 ביולי 2016. באדיבות אתיופיה הקטנה, מערכת וואלה! NEWS
לא שוכחים. ההפגנה בקפלן/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אתיופיה הקטנה

מדוברות המשטרה נמסר כי במהלך השבוע שעבר הגישו המארגנים בקשה מסודרת לקיום מחאה ברישיון. "הבקשה אושרה על ידי המשטרה שסייעה למארגנים על פי החוק והכללים לאחר שאלה התחייבו כי לאורך המחאה יישמר הסדר הציבורי ולא ייחסמו צירי תנועה מלבד אלו שייחסמו על ידי המשטרה", נמסר. "במהלך המחאה בחרו כמה מפגינים להפר את הסדר הציבורי וחסמו צירי תנועה למעבר כלי רכב בניגוד לחוק. מאחר שלא נשמעו לפניות השוטרים לפנות את הדרך החלה המשטרה לבצע מעצרים. מדיניות המשטרה היא לאפשר את חופש הביטוי והמחאה, אך יחד עם זאת לאכוף את החוק באופן נחוש וללא פשרות נגד כל מי שייבחר להפר את החוק והסדר".

פרשת יוסף סלמסה, צעיר בן 22, טלטלה את הקהילה האתיופית בארץ מאז 2014. בפברואר האחרון סגרה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) את התיק הפלילי נגד השוטרים שהפעילו אלימות נגד סלמסה בזמן מעצרו. סלמסה פונה לאחר אותו מעצר לבית חולים, ולאחר ארבעה חודשים אותרה גופתו במחצבה בבנימינה. משפחתו ומקורביו טענו כי הוא נשבר נפשית לאחר אותו מעצר, שבו נפצע מההתחשמלות, שבמהלכה הוכה והושאר על רצפת אספלט במשך חצי שעה לבדו, אולם לא ברור אם שם קץ לחייו או שמת בנסיבות אחרות. מהודעת מח"ש עולה כי השוטרים אומנם שיקרו ככל הנראה בדוחות שלהם בנוגע לשימוש בטייזר – אך הדבר, לטענת מח"ש, לא מצריך חקירה פלילית, כפי שסוכם עם פרקליט המדינה.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully