וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבטחה סביב ח"כ גליק תוגברה: "יש כמה מפלצות, אבל הרוב רוצים לחיות"

3.7.2016 / 9:03

בעתניאל מבכים את הירצחו של מיכאל מרק, אבל לא מאבדים את התקווה. "להישבר זה חילול השם – אז צריך להמשיך לחיות", אמר ח"כ יהודה גליק, חברו של מרק המתגורר בהתנחלות. בצל סרטון ההסתה נגדו תוגברה האבטחה סביבו

ספק 500

בווידאו - הסרטון שפורסם נגד גליק ברשתות החברתיות

בשעות שלאחר פיגוע הירי בכביש 60, שבו נרצח מיכאל (מיכי) מרק, תושב עתניאל, רעייתו חווה (חוי) נפצעה באורח קשה מאוד, ושניים מילדיהם באורח קל ובינוני-קשה, סרטון הסתה נגד שכנם וחברם של המשפחה, ח"כ יהודה גליק, פורסם ברשתות החברתיות. כעת, האבטחה סביב חבר הכנסת ותושב ההתנחלות תוגברה.

שבת קשה עברה על תושבי עתניאל לאחר הפיגוע, והבשורה על מותו של מרק הגיעה לאוזני התושבים כשהם מתכוננים לכניסת השבת. לדברי גליק, השבת הייתה לא פשוטה. "זו אבדה מאוד קשה בכינו הרבה והשתדלנו לחבק", סיפר.

גליק ציין כי מותו של מרק מתווסף להירצחה של דפנה מאיר, ולמותה של תושבת נוספת ביישוב בתאונת דרכים. "סך הכול, ברחוב של שישה בתים – שלוש משפחות נפגעו, 23 הפכו יתומים, וזה לא קל", אמר. "למרות זאת, הייתה לנו שבת מאוד מרוממת נפש. קיבלנו את השבת יחד, בבית הכנסת המרכזי. קיבלנו את השבת ביחד מתוך בכי וריקוד. שרנו, צעקנו והתפללנו לרפואתה של חווי. בנוסף הייתה לנו גם בר מצווה ביישוב, עשינו הכול כדי לא לפגוע בשמחת חתן הבר מצווה".

עוד בוואלה! NEWS:
ילדיו של הנרצח בקריאה נרגשת לציבור: "הגיעו להלווייתו של אבינו"
לא הקורבן הראשון לטרור: האסונות של משפחת הנרצח בפיגוע הירי
הנרצח בפיגוע בהר חברון: אב לעשרה, רב מוכר ופעיל התיישבות

מיכאל (מיכי) מרק, שנהרג בפיגוע הירי בדרום הר חברון, יולי 2016. באדיבות המשפחה
מיכאל מרק, שנרצח בפיגוע ביום שישי/באדיבות המשפחה

כמי שחוו כמה פיגועים במהלך השנים, התכנסו התושבים לקבוצות שיח בשישי בערב לאחר סעודת השבת. "התחלקנו לכ-20 קבוצות, מבוגרים וצעירים, כדי לדבר על הכאב, לחלוק ולהצליח להתמודד", סיפר גליק. "אין לנו הרבה אופציות, אלא להמשיך קדימה. אסור לנו לתת מתנה לאותם צמאי הדם. התפללנו כל השבת שהרופאים יצליחו לרפא את חוי ושתחזור חזקה ובריאה", סיפר גליק.

"התפללנו שכוחות הביטחון ימצאו את המרצחים בני הבליעל", הוסיף גליק, "והתפללנו שיהיה לכולנו כוח להמשיך. מוות של יהודי זה חילול השם, אבל גם להישבר, אז צריך להמשיך לחיות".

לפני כחצי שנה נרצחה בפתח ביתה ביישוב דפנה מאיר על ידי פלסטיני בן 15 שחדר לעתניאל. בעבר היו כמה פיגועים בעתניאל ובסביבה, בהם נרצח בין היתר אביה של כלתו של מיכאל מרק ב-2000. לדברי גליק, היכולת להתמודד היא דרך התובנה שרוב בני האדם חפצים בחיים.

"כוח האהבה חזק מכוח השנאה"

"בפיגוע השבוע, הרכב הראשון שהגיע לאחר הירי היה של זוג פלסטיני", סיפר גליק. "האישה הייתה אחות, שהעניקה טיפול ראשוני, ובעלה הודיע לגורמי ההצלה. בעלה לא רק שהזעיק עזרה אלא נשאר עוד הרבה זמן במקום וכשראש המועצה הגיע הוא חיבק אותו. האמבולנס הראשון שהגיע היה של הסהר האדום, שנתנו טיפול יוצא מן הכלל", סיפר גליק.

"יש כמה מפלצות, עשרות, אולי מאות או אלפים, אבל אנחנו מאמינים שרוב האנשים רוצים לחיות", אמר גליק. "כוח האהבה יותר חזק מכוח השנאה, וכוח הבניה יותר חזק מכוח הטרור. כל אירוע מחזיר אותנו חזרה אחורה לפיגועים שהיו לפני עשרים שנה, או 14שנה, ובסך הכול היישוב איבד יותר מ-20 נרצחים, אבל הרצון שלנו בחיים, והאמונה שרוב האנשים חפצי חיים, ושכוח החיים חזק יותר מהרוע, מחזקים אותנו ומאפשרים לנו להמשיך הלאה".

גליק מוסיף ש"ממש ליד מקום הפיגוע יש שטח בו היה בסיס צבאי שפונה לפני מספר שנים. ראש המועצה מנסה לדחוף פרויקט משותף לבנות בית חולים משותף במקום לנו ולפלסטינים וזה ממחיש את הכיוון. ברור שנישאר פה שנים רבות וגם הפלסטינים ולכן צריך להוסיף חיים".

גליק למד עם מרק בישיבת הר עציון באלון שבות לפני יותר מ-20 שנה. "מיכי הוא חבר שלי הרבה שנים. למדנו יחד ומאז אנחנו שכנים. ישבנו בתפילה זה ליד זה והתחבקנו מדי בבוקר. כך גם בשישי האחרון. ליטפתי לו את הזקן אמרתי לו שאני אוהב אותו והוא ענה לי שהוא יודע וצחקנו. מיכי היה אדם מקצועי, הוא ניהל את הישיבה כמעט מיום הקמתה והביא אותה לתפארתה".

פיגוע ירי כביש 60 צרור על משפחה. רוני כנפו
זירת הפיגוע בכביש 60/רוני כנפו

"הוא ניהל מוסדות נוספים והייתה תקופה שהוא ניהל את החברה לפיתוח של המועצה האזורית הר חברון, ולפני שנה חזר לנהל את הישיבה". לדבריו מיכי "היה עם רגליים על הקרקע. איש משפחה שבילה איתם רבות. הוא גם למד תורה, וגם את תורות המזרח. הוא גם למד גם את מקצועות קרב המגע, למד המון והרחיב את אופקיו".

"בכל פרויקט שהתעסקתי בו, התייעצתי איתו", נזכר גליק, "הוא עזר להרבה מאוד אנשים למרות עיסוקיו הרבים. זו אבדה גדולה אבל אנחנו חייבים להמשיך הלאה".

ילדיו של מיכאל מרק שנהרג בפיגוע בכביש 60 קוראים לציבור להגיע להלווייתו, 3 ביול 2016. דוברות הר חברון, מערכת וואלה! NEWS
ילדיו של מרק, הקוראים לציבור להגיע להלווייתו/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הר חברון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully