וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הרווחה יפעל לסגירת עמותות המטפלות בניצולי שואה: "מפעל ג'ובים"

3.7.2016 / 5:04

לאחר החשיפה כי יו"ר החברה להשבת נכסים של נספי השואה מרוויח כ-80 אלף שקלים בשנה, החליט השר כץ לקדם החלטת ממשלה בעניין. "הכספים לא מגיעים לניצולים בזמן שהעמותות גוזרות קופון". הקרן לרווחת ניצולי שואה: "השר כץ מפזר השמצות"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק

בווידאו: השר חיים כץ: "מאות מיליוני שקלים לא הועברו לניצולי השואה", לפני כחודשיים

שר הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ הכריז כי בימים הקרובים יקדם מהלך ממשלתי לסגירת העמותות האמונות על טיפול בניצולי השואה והעברת סמכויותיהן לידי הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה. את ההחלטה יקדם כץ באמצעות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, וזאת, לדבריו, במטרה "לשים סוף לעושק ניצולי השואה ולמנגנון המונופול הנוכחי, שלא מביא לתוצאות בשטח". בשיחה עם וואלה! NEWS, אמר אמש (שבת) כץ כי "הקרן לרווחת ניצולי השואה היא גוף מיותר".

מהלך זה של כץ מגיע לאחר הפרסום כי יו"ר החברה להשבת נכסים של נספי השואה, מיכה חריש, מקבל משכורת של כ-80 אלף שקלים בשנה, בעוד שניצולים רבים לא מקבלים את הקצבה שלה הם זכאים. לדבריו, "צריך לצמצם ככל הניתן את המתווכים בין הניצולים לכספים שמגיעים להם. העמותות כשלו בטיפול בניצולי השואה ואלפי ניצולים חיים בחרפה, בעוד שהגורמים האמונים על טיפולם גוזרים קופון ומתחזקים מפעל ג'ובים. משרד הרווחה והביטוח הלאומי הם הגופים שצריכים להבטיח את זכויות הניצולים ורווחתם".

עוד בוואלה! NEWS:
הנתק מההורים, התנכרות הילדים: הדרך הקשה של היוצאים בשאלה
קהילת הלהט"ב בבאר שבע מתכננת מהפכה ודורשת תקצוב ומצעד גאווה
יותר מהמרים, פחות סמים: כ-20 אלף ישראלים מטופלים בשל התמכרות

שר הרווחה כץ: "מאות מיליוני שקל לא הועברו לניצולי השואה". ניב אהרונסון
"יש לצמצם ככל הניתן את המתווכים בין הניצולים לכספים שמגיעים להם". כץ/ניב אהרונסון

הריאיון של השר כץ ברדיו 103FM

בחודש האחרון הודיעו במשרד הרווחה על פרויקט חדש למימוש זכויות ניצולי השואה שיצא לדרך. במסגרת הפרויקט, משרד הרווחה והביטוח הלאומי יקיימו מבצע איתור של ניצולי שואה לטובת מימוש זכויות. "מנתוני המשרד עולה כי 1,463 ניצולים לא אותרו במשך חודש של ניסיונות להתקשרות באמצעות מכתבים וטלפונים", נמסר ממשרד הרווחה. "לכן, בשבועיים האחרונים, עובדי המשרד היו ב-1,402 בתים של ניצולי שואה ובדקו את מצבם".

על פי המשרד, "בכל הקשור לקרן לרווחת ניצולי השואה, עולה כי 3,281 ניצולי שואה הם בעלי פוטנציאל לקבלת תשע שעות סיעוד נוספות מהקרן ועד עתה לא קיבלו אותן. תשע שעות שבועיות שוות ערך ל-1,978 אלף שקלים בחודש לפי מחירי הביטוח הלאומי ו-1,450 שקלים לפי הקרן לרווחת ניצולי שואה. 126 אנשים מתוך ה-3,281 לא ממצים את זכויותיהם כבר עשר שנים, ומדובר ברבע מיליון שקל לבן אדם.

"הרחבת סמכויות הביטוח הלאומי - רעיון תמוה"

מהקרן לרווחת ניצולי השואה נמסר בתגובה: "השר כץ, האחראי על הביטוח הלאומי, מפזר השמצות כחלק מהניסיון לגלגל את אחריות כשלי הביטוח הלאומי בכל הנוגע למיצוי זכויות ניצולי השואה. הקרן לרווחה לנפגעי השואה אינה פועלת תחת משרד הרווחה ולשר הרווחה אין כל סמכות לקבוע דבר בעניינה.

"לגופו של עניין, הביטוח הלאומי הוא הגוף שבידיו מאגר הנתונים המלא הכולל את זכאות הניצולים. לצערנו, גם הפנייה לניצולים (שנעשתה באיחור רב) של הביטוח הלאומי לניצולי השואה היתה רצופה שגיאות שהטעו ובלבלו ניצולי שואה קשישים.

"לאור הכשלים המתמשכים הביעו בקרן פליאה על הרעיון התמוה להעניק לביטוח הלאומי, גוף המוכיח פעם אחר פעם את חוסר יעילותו, סמכויות נוספות. מוטב היה ראשית להשקיע את הזמן והמשאבים לשיפור פעילות הביטוח הלאומי לפני שמבקשים להוסיף לו תפקידים נוספים.

"בקרן מצרים על ההשמצות כלפי פעילותה ומבהירים כי ימשיכו לפעול ביעילות וברגישות למען עשרות אלפי ניצולי השואה המצויים תחת אחריותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully