וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צ'צ'ניה מחפש עוזר חדש בתכנית ריאליטי: "הטוב ביותר ייבחר"

עוזרו החדש של רמזן קדירוב ייבחר בתכנית בסגנון "המתמחה", שתשודר באחד מהערוצים הממלכתיים ברוסיה. בתשדיר המקדים הוא נראה מתאגרף עם מנחה טלוויזיה ומעביר אותו מסלול מכשולים: "המתמודדים צריכים להיות מוכנים לעבוד 24 שעות ביממה"

נשיא צ'צ'ניה רמזן קדירוב. AP
רק אחד יזכה לעמוד לצדו. קדירוב נואם בבירת צ'צ'ניה, גרוזני, בחודש מרץ/AP

מנהיג צ'צ'ניה רמזן קדירוב, הידוע בשלטונו הדכאני, הודיע לאחרונה כי יבחר את עוזרו החדש באמצעות תכנית ריאליטי בסגנון "המתמחה" – כך פורסם אתמול (חמישי) בכלי תקשורת ברוסיה. התכנית "קומנדה", "צוות" ברוסית, תשפוט את המתמודדים בה על בסיס רעיונותיהם לשיפור הרפובליקה של צ'צ'ניה ועל יכולתם "לעמוד בזמנים, לבצע בדיוק משימות ולהיות מוכנים לעבוד 24 שעות ביממה".

בתשדיר המקדים לתכנית נראה קדירוב מתאגרף עם מנחה טלוויזיה ומעביר אותו מסלול מכשולים צבאי, תוך שהוא מצהיר כי "רק הטוב ביותר יהפוך לעוזרו של ראש הרפובליקה". התכנית, שתשודר בערוץ הטלוויזיה הממלכתי "רוסיה 1", תצולם בהרים, באגמים ובשמורות הטבע של מחוז צ'צ'ניה, תוך הדגשת הכנסת האורחים של תושבי הרפובליקה. גם חתונה מקומית תיכלל באחד הפרקים, כדי לחשוף את הצופים לתרבות הצ'צ'נית.

עוד ידיעות מהעולם:
אסד: מדינות המערב משתפות איתי פעולה בחשאי נגד דאעש
מונגוליה: מפלגת האופוזיציה זכתה בניצחון מוחץ בבחירות לפרלמנט
שלוש שנים אחרי ההפיכה, גם חג חדש לכבוד סיסי לא משכיח את הטרור

פגישה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא צ'צ'ניה רמזן קדירוב במוסקבה, 26 במרץ 2016. AP
נחשב למנהיג שייצב את הרפובליקה אחרי 20 שנות לחימה. קדירוב בפגישה עם פוטין במוסקבה, מרץ/AP

בתשדיר נשמע הקריין אומר "תוכלו לראות כיצד נשות צ'צ'ניה עורכות שולחן וכיצד שומרים על המסורת במחוז. המתמודדים יצטרכו להוכיח בכל יום ובכל שעה שהם יכולים למלא משימות בזמן ובדיוק רב, להיות מוכנים לעבוד 24 שעות ביממה, להתגבר על כל מכשול ולהעמיד את הפרויקטים המעניינים ביותר יחד עם צוותו של מנהיג הרפובליקה".

קדירוב, שהיה מנהיג המורדים בחבל הארץ, מונה לנשיא צ'צ'ניה בידי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ב-2007. כמנהיג המחוז, נחשב קדירוב לזה שהצליח לייצב אותו לאחר שתי מלחמות מול רוסיה בתוך 20 שנים. הוא מואשם בשנים האחרונות בכך שסגנון מנהיגותו סמכותני ובלתי דמוקרטי, ורבים מייחסים לו "היעלמויות" ועינויים של אזרחים בחסות המדינה.

הנשיא נחשב לבעל ברית של פוטין, ובעבר אף עודד מתקפות על האופוזיציה הרוסית בחשבון האינסטגרם שלו. אחד ממאבטחיו של קדירוב אף הואשם השבוע ברצח חבר האופוזיציה בוריס נמסטוב. כמו כן, גשר בעיר סנט פטרסבורג נקרא על שם אביו של קדירוב בחודש שעבר, ועורר מחאה נרחבת בשל הפרת זכויות האדם המיוחסת לו ולמשפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully