וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונגוליה: מפלגת האופוזיציה זכתה בניצחון מוחץ בבחירות לפרלמנט

30.6.2016 / 23:55

מפלגת העם חזרה לשלטון אחרי ארבע שנים באופוזיציה, כשהביסה את המפלגה הדמוקרטית השולטת. זאת ברקע האטה בצמיחה הכלכלית של המדינה הקומוניסטית לשעבר, שמתבססת על השקעה זרה

אדם מצביע בקלפי בבחירות לפרלמנט של מונגוליה, 29 ביוני 2016. רויטרס
;אדם מצביע בבחירות לפרלמנט, אתמול/רויטרס

מפלגת האופוזציה המרכזית של מונגוליה חזרה לשלטון במדינה לאחר שניצחה בבחירות לפרלמנט בפער גדול - כך נמסר היום (חמישי) מוועדת הבחירות. זאת אחרי קמפיין שהתנהל בצל חשש מפגיעה בצמיחה הכלכלית של מדינת הענק שבה מתגוררים רק שלושה מיליון תושבים.

חילופי השלטון השלווים במדינה הקומוניסטית לשעבר ב-1990 משכו משקיעים רבים, שלטשו את עיניהם למשאביה הרבים. בעקבות זאת, חוותה מונגוליה פריחה כלכלית בין 2010 ל-2012, אך האטה פתאומית העלתה מחלוקת סביב תפקידן של חברות כרייה בינלאומיות.

שובה של "מפלגת העם של מונגוליה" לשלטון צפויה להתקבל בברכה בשווקים ברחבי העולם, מאחר שבפעם הקודמת שהיא שלטה במונגוליה - מ-2008 ל-2012 - משכה המדינה משקיעים רבים. המפלגה, שהרכיבה ממשלה במרבית השנים שחלפו מאז המהפכה, קיבלה 85% מהקולות שהקנו לה 65 מושבים מתוך סך 76 המושבים בפרלמנט.

המפלגה הדמוקרטית, שהייתה לפניה בשלטון, קיבלה רק תשעה מושבים. ראש הממשלה צ'ימד סיקהאנבילג היה בן חברי הפרלמנט שאיבדו את המושב שלהם בבחירות.

  • עוד באותו נושא:
  • מונגוליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully