וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הרווחים ממכירת "מיין קאמפף" – תרומה לניצולי שואה

30.6.2016 / 14:00

בעקבות ביקורת שהוטחה בהוצאה לאור על העברת הרווחים לארגונים שלא עוסקים במאבק באנטישמיות, הוחלט להעביר את הרווחים ממכירת ספרו של היטלר ל"סיוע לקורבנות של המעשים הנוראים של השואה"

עריכה: ניר חן

ההוצאה לאור האמריקנית "יוטון מיפלין הארקורט" הכריזה היום (חמישי) כי הרווחים ממכירת ספרו של אדולף היטלר, "מיין קאמפף", יועברו לארגון בבוסטון שמסייע לניצולי שואה. זאת, לאחר ביקורת שהוטחה בחברה, שהודיעה בתחילה כי תעביר את הרווחים לארגונים קהילתיים, ולא בהכרח לכאלה שעוסקים במאבק באנטישמיות.

אנדרו ראסל, מנהל תחום האחריות החברתית בהוצאה לאור, הסביר כי החברה שיתפה פעולה עם הארגון היהודי "Combined Jewish Philanthropies", על מנת "לקבוע כיצד לסייע באופן ישיר ומיטבי לקורבנות של המעשים הנוראים של השואה". בהתאם לכך, הוחלט כי הרווחים ממכירת הספר ייתרמו לארגון קהילתי יהודי, על מנת "לתמוך בשירותי הבריאות ובצרכיהם של הניצולים".

עוד בוואלה! NEWS:
איטליה: עיתון חילק את "מיין קאמפף" במתנה לקוראיו - ועורר סערה
יומני אנה פרנק ו"מיין קמפף" מפורסמים מחדש - ומעוררים סערה
מורי גרמניה רוצים ללמד את "מיין קמפף"; היהודים: "סיכון גדול"

עטיפת הספר מיין קאמפף. David Silverman, GettyImages
מיליוני עותקים הודפסו לאחר עליית הנאצים לשלטון. "מיין קאמפף"/GettyImages, David Silverman

מאז שנת 2000, הרווחים ממכירת הספר הועברו לארגונים הנאבקים באנטישמיות, אולם בשנה שעברה הודיעה ההוצאה כי בכוונתה להרחיב את תחום הפעילות הקהילתית, ולתרום לארגונים קהילתיים אחרים. כמה גורמים בקהילה היהודית יצאו נגד ההחלטה, וכעת הם מברכים על שינוי המדיניות.

רימה זלפנד, מנכ"לית הארגון שאליו ייתרם הכסף, אמרה כי "נעביר את התרומה ישירות לתמיכה בצרכיהם של ניצולי שואה שמגיעים אלינו בכל יום". לדבריה, "ניצולי שואה נתקלים ביותר ויותר קשיים, ולרבים מלקוחותינו יש צרכים שלא ניתן למלא עם המימון שיש לנו כיום".

ההוצאה לאור, שמפרסת את "מיין קאמפף" מאז שנת 1993, סירבה למסור את היקף המכירות השנתי של הספר. "מיין קאמפף" נכתב על ידי הצורר לעתיד לאחר ניסיון ההפיכה הכושל שהוביל בשנת 1923. מיליוני עותקים הודפסו לאחר עליית הנאצים לשלטון בשנת 1933, אולם כיום במדינות רבות באירופה הדפסת הספר אינה חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully