וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: עיתון חילק את "מיין קאמפף" במתנה לקוראיו - ועורר סערה

העיתון "איל ג'ורנלה" שבבעלות משפחת ברלוסקוני חילק עותקים מספרו של הצורר הנאצי בטענה שכך ילמדו "מהו הרוע המוחלט, וכדי למנוע את חזרתו". ראש ממשלת איטליה: "החלטה עלובה"

העיתון "איל ג'ורנלה" ועותק של "מיין קאמפף" שחולק חינם בדוכן עיתונים באיטליה, 11 ביוני 2016. AP
העיתון "איל ג'ורנלה" לצד עותק של "מיין קאמפף" בדוכן עיתונים באיטליה, אתמול/AP

העיתון היומי "איל ג'ורנלה" עורר סערה באיטליה בעקבות הפצת עותקים של "מיין קאמפף", ספרו של הצורר הנאצי אדולף היטלר, בחינם. עותקים של גרסה מפורטת של הספר צורפו למהדורת העיתון אתמול (שבת) וגררו ביקורת קשה כלפי העיתון. בקהילה היהודית באיטליה יצאו נגד חלוקת הספר ואמרו כי מדובר ב"מעשה מגונה".

ראש הממשלה, מתאו רנצי, גינה אף הוא את ההחלטה וכינה אותה "עלובה". בהודעה בחשבון הטוויטר שלו ביקש להביע הזדהות עם הקהילה היהודית באיטליה. אפרים זורוף, מנהל המשרד הישראלי של "מרכז שמעון ויזנטל", צוטט באחד מכלי התקשורת המקומיים אומר כי מדובר בצעד חסר תקדים של שימוש ב"מיין קאמפף" כדי להגביר את מכירות העיתון. סוכנות הידיעות ANSA ציטטה גורמים בשגרירות ישראל באיטליה שאמרו כי הופתעו מהמקרה.

עוד ידיעות מהעולם:
הלוואות וגלגול חובות: כך הרוויח טראמפ מיליונים כשעסקיו כשלו
סוריה: 20 הרוגים בפיגוע באזור שיעי המזוהה עם משטר אסד
נפל על המשמר: חייל מלכותי התעלף במהלך מצעד למלכה אליזבת

מתאו רנצי, ראש ממשלת איטליה, אפריל 2016. רויטרס
גינה את חלוקת הספר. רנצי/רויטרס

גורמים בעיתון, המזוהה עם הימין ובבעלות משפחתו של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני, ניסו להגן על המהלך. לטענתם, ההחלטה לחלק את המהדורה של הספר, הכוללת הערות קריטיות של היסטוריון איטלקי, נועדה כדי "ללמד מהו הרוע המוחלט, וכדי למנוע את חזרתו". העורך הראשי של העיתון, אלסנדרו סלוטי, אמר כי קריאת הספר היא "התרופה האמיתית לרעל של הנאציונל-סוציאליזם". עם זאת, הוא הודה כי המחאה על הפצת הספר "לגיטימית ואף מובנת".

מדינת בוואריה החזיקה בזכויות יוצרים על ספרו של הצורר הנאצי במשך 70 שנה. בסוף 2015 פג תוקפם של זכויות היצורים, מה שגרם ל"מכון מינכן להיסטוריה עכשווית" להוציא מהדורה חדשה של הספר בצירוף הערות והסברים, במאמץ "לפרק את התעמולה של היטלר ביסודיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully