וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומליה: 18 אזרחים נהרגו בפיגוע שכוון נגד כוחות הצבא

30.6.2016 / 11:25

מטען צד שהופעל מרחוק התפוצץ באזור הבירה מוגדישו, רכב הסעות עלה באש וכל נוסעיו נהרגו. לדברי עד ראייה, מטרת הפיגוע, שככל הנראה בוצע על ידי "א-שבאב", הייתה רכב צבאי שנסע מאחורי הרכב האזרחי

פיגוע התאבדות במוגדישו, סומליה, 26 ביוני 2016. רויטרס
"האנשים שהיו על המיניבוס מתו ונשרפו". זירת הפיגוע במוגדישו, ביום שבת/רויטרס

לפחות 18 אזרחים נהרגו היום (חמישי) בפיצוץ מטען צד בעיירה לאפול שבסומליה, מדרום-מערב לבירה מוגדישו. על פי המשטרה המקומית, המטען שככל הנראה הופעל בשלט רחוק פגע ברכב הסעות שעלה באש. על פי עדי ראייה, המטרה לפיגוע היה עשוי להיות רכב צבאי שנסע בסמוך לרכב ההסעות האזרחי.

טרם התברר מי אחראי למתקפה, אולם ארגון "א-שבאב" ביצע בעבר מתקפות רבות נגד כוחות הביטחון ואזרחים במדינה, במטרה להפיל את הממשל. "כל 18 האנשים שהיו על המיניבוס מתו ונשרפו", סיפר עבידקדיר מוחמד, שוטר שהוזעק לזירת הפיגוע. לדבריו, "מטען שהופעל מרחוק, ככל הנראה מהמשך הדרך, התפוצץ".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד ראשון: המחבלים משדה התעופה באיסטנבול לפני הפיגוע
152 אלף דולר להרצאה: הנערה ששרדה את טליבאן הפכה למיליונרית
מתיחות במזרח אפריקה: קרבות גבול עזים בין אתיופיה לאריתריאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נור אחמד, שנסע באותו הכביש בעת הפיגוע, סיפר כי משאית שנשאה חיילים נסעה בסמוך לרכב ההסעות. הוא סיפר כי בשלב מסוים הרכב האזרחי עקף את המשאית הצבאית, זמן קצר לפני שנשמע הפיצוץ. "הרכב הממשלתי שככל הנראה היה המטרה לפיגוע יצא מהזירה ללא פגע", הבהיר.

ביום שבת, 15 בני אדם נהרגו בפיגוע ירי ופיצוץ מטען חבלה בבית מלון במוגדישו. עלי מוחמד, בכיר במשטרה המקומית, אמר כי ההרוגים הם מאבטחים במלון, אזרחים וגם לוחמים של "א-שבאב", שביצעו את הפיגוע. כוחות הביטחון השתלטו על הזירה, והארגון קיבל אחריות על הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully