וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

152 אלף דולר להרצאה: הנערה ששרדה את טליבאן הפכה למיליונרית

29.6.2016 / 19:30

מלאלה יוספזאי, זוכת פרס נובל לשלום, גרפה כמה מילוני דולרים על מכירת ספרה האוטוביוגרפי ועל נאומים שהיא נושאת ברחבי העולם. פרט לקרן חינוכית, היא מנהלת עם משפחתה חברה בלונדון

צילום: רויטרס

מלאלה יוספזאי, הנערה הפקיסטנית זוכת פרס נובל שלום ששרדה ניסיון התנקשות של טליבאן, הפכה יחד עם משפחתה למיליונרית בזכות מכירת ספרים אוטוביוגרפיים על חייה והופעותיה בכנסים בינלאומיים - כך לפי המכון האמריקני ללימודי מדיניות.

הנערה בת ה-18, זוכת הפרס הצעירה ביותר מעולם, נפצעה באורח אנוש מתקפת ירי על אוטובוס של בית ספר באוקטובר 2012 בשל מאבקה על זכויותיה למען זכויות נשים. יוספזאי, שחיה כיום בבריטניה שם טופלה לאחר שנורתה, גובה 152 אלף דולר לנאום. זאת בהשוואה ל-85 אלף דולר שגובה הכומר הדרום-אפריקני דזמונד טוטו. ספרה, "אני מלאלה", נמכר ביותר מ-287 אלף עותקים בבריטניה מאז ראה אור ב-2013 עם רווחים של יותר משלושה מיליון דולר. יותר מ-1.8 מיליון עותקים נמכרו ברחבי העולם.

בזמן שיוספזאי הקימה קרן לתמיכה בפרויקטים חינוכיים לבנות במדינות מתפחות, משפחתה הקימה אף היא חברה ב-2013, שמגנה על הזכויות על סיפור חייה. לפי הנתונים, עד אוגוסט בשנה שעברה היא גרפה 1.87 מיליון ליש"ט, עלייה של 65% מהתקופה המקבילה.

מוקדם יותר השנה היא קראה למנהיגי העולם בוועידה בלונדון להתחייב לתרום 1.4 מיליארד דולר כדי לתת לילדים פליטים סורים גישה לחינוך. בשבוע שעבר היא אמרה בפני קהל שהתכנס בכיכר טרפלגר בעיר באירוע לזכרה של חברת הלייבור ג'ו קוקס כי היא "הראתה לכולנו שאנחנו יכולים להיות קטנים אבל עדיין ענקים".

מלאלה יוספזאי, הנערה מפקיסטן שזכתה בפרס נובל לשלום, במסיבת עיתונאים בבריטניה, 10 באוקטובר 2014. רויטרס
הפכה למיליונרית. מלאלה יוספזאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully