וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ראשון: המחבלים משדה התעופה באיסטנבול לפני הפיגוע

העיתון הטורקי "האברטורק" פרסם תמונות של שלושת המחבלים שהביאו למותם של 42 בני אדם בשדה התעופה ההומה. בתיעוד ניתן לראות את "המחבל בשחור" שפתח בירי בתחילת האירוע, ואת שני המחבלים המתאבדים הנוספים, עם תיקי גב

עריכה: מתן חדד

תיעוד ראשון של המחבלים משדה התעופה אטאטורק שבאיסטנבול ברגעים שלפני הפיגוע פורסם היום (חמישי) בעיתון הטורקי "האברטורק". בתמונות, מתוך צילומי האבטחה של שדה התעופה המרכזי, ניתן לראות את שלושת המחבלים בשדה התעופה, ככל הנראה אוחזים בקלצ'ניקוב ועם תיקי גב.

כמו כן, ניתן לראות את אחד מהמחבלים שהיה על פי העדויות הראשון שפתח בירי ביום שלישי בערב. עדי הראייה סיפרו כי הוא היה "לבוש כולו בשחור", ואכן בתמונות שפורסמו ניתן לראות אותו בבגדים שחורים, ובנפרד משני המחבלים הנוספים, שככל הנראה ניצלו את המהומה שפרצה כדי להיכנס לתוך אולם הנוסעים בשדה התעופה ולפוצץ את עצמם.

עוד בוואלה! NEWS:
איסטנבול מוכת הטרור אוספת את השברים: "חייבים לחיות את חיינו"
הפיגוע בטורקיה: אחד המחבלים התפוצץ - ואפשר לשניים הנוספים להיכנס
דיווח: "המודיעין הטורקי התריע על פיגוע של דאעש בנמל באיסטנבול"

תיעוד של המחבלים משדה התעופה אטאטורק לפני הפיגוע, איסטנבול, יוני 2016. האברטורק, צילום מסך
המחבלים היו שני אזרחים זרים ואזרח טורקי. שלושת המחבלים יחד/צילום מסך, האברטורק

במקביל, החלו להתפרסם פרטים ראשוניים בנוגע לזהותם של שלושת המחבלים, שככל הנראה היו משויכים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הרשויות בטורקיה סיימו את נתיחת שלושת הגופות, ומסרו כי שניים מהם הם אזרחים זרים, ככל הנראה אחד מהם צ'צ'ני, והשלישי הוא טורקי.

בפיגוע נהרגו 42 בני אדם, מרביתם אזרחי טורקיה, ונפצעו כ-250 נוספים. הנשיא רג'פ טייפ ארדואן הכריז על יום אבל לאומי, שמצוין היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תיעוד של המחבלים משדה התעופה אטאטורק לפני הפיגוע, איסטנבול, יוני 2016. האברטורק, צילום מסך
לא הצליחו לעבור את הבידוק הביטחוני/צילום מסך, האברטורק

ראש הממשלה בינאלי יילדרים אמר אמש כי המתקפה בנמל התעופה החלה לאחר ששלושת המחבלים פתחו באש לעבר אנשי הביטחון במקום. בהמשך, אמר ראש הממשלה במסיבת עיתונאים באנקרה, אחד מהם התפוצץ בכניסה לנמל אטאטורק לאחר שהם לא הצליחו לעבור את הבידוק הביטחוני. בתיעוד האירוע ממצלמות האבטחה, נראה כי אחד מהמחבלים נורה ככל הנראה על ידי שוטר. הוא נפל לקרקע והתפוצץ כ-20 שניות לאחר מכן.

כוחות ביטחון בשדה התעופה לאחר הפיגוע/רויטרס

לאחר מכן, סיפר יילדרים, ניצלו שני המחבלים את הכאוס ששרר ונכנסו לתוך הנמל, שם התפוצצו. ראש הממשלה הוסיף כי המתקפה חשפה את הצורך בתגבור האבטחה בנמלי התעופה במדינה, במיוחד נגד פיגועים פוטנציאליים.

תיעוד של המחבלים משדה התעופה אטאטורק לפני הפיגוע, איסטנבול, יוני 2016. האברטורק, צילום מסך
"החקירה עדיין לא הסתיימה"/צילום מסך, האברטורק

במקביל, שר הפנים אפקן עלא אמר כי כל המידע והראיות מצביעות על כך שדאעש אחראי לפיגוע הקטלני. "עם זאת, החקירה עדיין לא הסתיימה", הוסיף בדברים שמסר אף הוא בבירה אנקרה. ראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) ג'ון ברנן חיזק את דבריו ואמר כי הפיגוע נושא את סימני ההיכר של "המדינה האסלאמית". הוא אמר בדיון במועצה למדיניות חוץ בוושינגטון כי הוא יתפלא אם הארגון לא מתכנן פעולות גם נגד ארצות הברית.

מוקדם יותר אתמול דיווחו כלי תקשורת שונים בטורקיה כי סוכנויות המודיעין התריעו בתחילת החודש מפני מתקפה מידית של דאעש בנמל התעופה אטאטורק. תמונות חדשות שפורסמו בכלי תקשורת בטורקיה הראו את אחד המחבלים כשהוא לבוש במעיל ומכניס את ידו בטרם התפוצץ.

תיעוד של המחבלים משדה התעופה אטאטורק לפני הפיגוע, איסטנבול, יוני 2016. האברטורק, צילום מסך
תיעוד של המחבלים משדה התעופה אטאטורק לפני הפיגוע, איסטנבול, יוני 2016/צילום מסך, האברטורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully