וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסטנבול מוכת הטרור אוספת את השברים: "חייבים לחיות את חיינו"

משה שטיינמץ, שליח וואלה! NEWS לאיסטנבול

30.6.2016 / 0:30

יממה אחרי הפיגוע בשדה התעופה אטאטורק, רחובות העיר הומים ועמוסים בתיירים. בעלי עסקים סיפרו לשליח וואלה! NEWS כי חשו בירידה, אך חלקם בטוחים כי "המתקפה לא שינתה דבר". למרות הקושי, הם מסרבים להתרגל לטרור: "אנחנו לא מפחדים, זה קיים בכל העולם"

צילום: משה שטיינמץ באמצעות סמארטפון HUAWEI, עריכה: אוהד פיטר

הדגלים שהורדו לחצי התורן נותרו הסימן היחיד למתקפת הטרור בשדה התעופה אטאטורק שבאיסטנבול, וברחובות עמוסי התיירים שסביב כיכר טקסים בעיר היו אתמול (רביעי) הומים כבכל יום אחר. העסקים והמסעדות באזור חזרו לפעול כרגיל, וחודש רמדאן מביא לעיר תיירים רבים ממדינות ערב. רק החשמלית החולפת ברחוב בכל כמה דקות מפנה לשולי הדרך את ההמונים הגודשים את הרחוב בשעות הערב.

בדוכנים האדומים שפזורים בין עמדות המשטרה ברחוב איסתיקלאל כבר נצלים קלחי תירס וערמונים כבשגרה, אך בעלי העסקים והרוכלים מרוצים פחות – ורבים מהם כבר חשים בירידה תלולה בכמות התיירים בעקבות הפיגוע הקודם שהתרחש ברחוב הראשי. הוותיקים שבהם צופים עתיד שחור לעיר, אך אחרים דווקא מביטים בהמון ובטוחים שלאיסטנבול התיירים לא מפחדים להגיע, למרות הטרור.

מורט, בעל המסעדה שבה סעדה קבוצת הישראלים שנפגעה בפיגוע ההתאבדות שהתרחש ברחוב איסתיקלאל בחודש מרץ, סיפר כי המצב הקשה בעיר החל לפני חמישה חודשים. "מאז אין לנו לקוחות, אחר כך היה פיצוץ בכיכר טקסין ולפני עוד אחד. אין לנו עסקים, אף אחד לא בא, זו בעיה גדולה", אמר. כשהתייחס לפיגוע ההתאבדות בשדה התעופה, אמר כי "היה פיצוץ גדול בשדה, ובכל העולם ראו את זה. עכשיו הם מפחדים לבוא לטורקיה".

לקריאה נוספת:
דיווח: "המודיעין הטורקי התריע על פיגוע של דאעש בנמל באיסטנבול"
תיעוד משדה התעופה באיסטנבול: המחבל נורה – ומפוצץ את עצמו
בין שלוליות הדם, לצד שברי זכוכיות, שדה התעופה מתעורר מהסיוט

רחוב איסתיקלאל באיסטנבול בערב שלאחר מתקפת הטרור בשדה התעופה אטאטורק. 29 ביוני 2016. משה שטיינמץ
רחוב איסתיקלאל באיסטנבול, אתמול/משה שטיינמץ

"אני אוהב את התיירים הישראלים, אבל הם לא באים. מעט מאוד", אמר ממק, בעל עסק ברחוב איסתיקלאל. לדבריו, הסיבה לכך הייתה פרשת משט המרמרה והסכסוך בין ישראל וטורקיה על רקע התקרית, אך "עבורנו זו לא בעיה". כשנשאל אם הוא מקווה שהתיירים הישראלים ישובו לאיסטנבול, אומר ממק: "בטח, אני מקווה. הם אנשים טובים. רוסים, אנגלים, ישראלים, כולם בסדר – אין בעיה איתם".

סעיד, בעל מסעדה נוסף ברחוב איסתיקלאל, דווקא אופטימי. "תראה את הרחוב, אין שום בעיה, הרחוב מלא אנשים. המתקפה אתמול לא שינתה כלום", אמר. מומים, פליט מסוריה שנמצא באיסטנבול כחצי שנה ועובד בסלון יופי באזור התיירותי של העיר, גם לא מאמין שהפיגוע באטאטורק ישפיע על הגעת המבלים לאזור השוקק. "כל הזמן יש פיגועים, זה כבר לא משנה יותר", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שדה התעופה אטאטורק באיסטנבול, בבוקר שאחרי הפיגוע. משה שטיינמץ באמצעות וואווי, ספק 500
שדה התעופה אטאטורק, אתמול בבוקר/ספק 500, משה שטיינמץ באמצעות וואווי

יילס שנקל, עיתונאי באחת מתחנות הטלוויזיה של טורקיה, הסביר כי שדה התעופה אטאטורק מהווה את לבה של איסטנבול וטורקיה כולה. "זה שדה תעופה מאוד עמוס, כל שתי דקות מטוס מגיע לפה, אולי אלף אנשים מגיעים איתו", אמר.

כשנשאל אם אנשים בטורקיה מפחדים, משיב שנקל: "אתה מפחד לחיות בירושלים? בתל אביב? זה אותו דבר. זה יכול לקרות בכל מקום באירופה, בכל מקום באסיה". הוא הוסיף כי יש מעשי טרור שמתרחשים יותר, אך אף פעם לא ראו מתקפה כזו בשדה תעופה בטורקיה. "יש לנו כמה חברות תעופה טורקיות שמגיעות לאירופה, אבל בטורקיה, באיסטנבול, זה קורה בפעם הראשונה. זה חדש לנו. אבל אנחנו לא מפחדים, אנחנו חייבים לחיות את חיינו", טען.

"הטרור זה לא דבר קבוע, בעיית הטרור היא דבר שקיים בכל העולם", מסביר עיתונאי טורקי נוסף. לדבריו, "באירופה, בארצות הברית, יש הרבה מתקפות טרור". גם הוא חווה פיגוע, שאירע לפני 30 שנה ליד ביתו. כשנשאל לגביו, הסביר: "אני חי באחד ממחוזות איסטנבול, שם אל-קאעדה תקפו. הרבה שכונות נהרסו, הבית שלי נהרס ואני נפצעתי וגם אשתי. אלו זיכרונות קשים".

(עדכון ראשון: 22:30)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully