וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד משדה התעופה באיסטנבול: המחבל נורה – ומפוצץ את עצמו

משה שטיינמץ, שליח וואלה! NEWS לאיסטנבול

29.6.2016 / 8:46

מצלמות האבטחה באטאטורק תיעדו את רגעי הפיגוע, בו נהרגו 36 בני אדם. בסרטון נראה המחבל כשהוא יורה לכל עבר, רגע לפני שהוא נורה, ואז מתפוצץ. הערכות: דאעש אחראי לפיגוע

עריכה: מתן חדד

תיעוד מחריד מנמל התעופה באיסטנבול: מצלמות האבטחה תיעדו את הרגעים המצמררים שבו אחד המחבלים ממתקפת הטרור יורה – ולאחר מכן מפוצץ את עצמו, רגע לאחר שנורה.

36 בני אדם נהרגו ועוד 147 נפצעו בפיגוע התאבדות שאירע אמש (שלישי) בכניסה לנמל התעופה אטאטורק שבאיסטנבול, העיר הגדולה ביותר בטורקיה. לדברי ראש הממשלה בינאלי יילדרים, שלושה מחבלים מתאבדים פתחו באש בכניסה לשדה התעופה הגדול במדינה, ולאחר מכן פוצצו את עצמם. הוא הוסיף כי ישנם אזרחים זרים בין ההרוגים, וכי מספר קטן של פצועים מאושפז במצב קשה.

מוקדם יותר, סוכנות הידיעות דואן ציטטה גורמים במשטרה שאמרו כי מחקירה ראשונית עולה כי דאעש אחראי לפיגוע. ממשרד החוץ בירושלים נמסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים. שני ישראלים בטורקיה עדיין מנותקי קשר, אולם להערכת הרשויות הישראליות הם כנראה אינם בין הנפגעים.

פיגוע באיסטנבול - כל העדכונים בוואלה! NEWS:
ישראלי בפיגוע באיסטנבול: "עזרו לנו לצאת מכאן, ממש מפחיד"
כדור אש ענק: תיעוד רגע פיגוע ההתאבדות באיסטנבול
חודשו טיסות "טורקיש איירליינס" מישראל לאיסטנבול

איש ביטחון טורקי שומר על הכניסה לנמל התעופה אטאטורק באיסטנבול בעקבות הפיגוע. רויטרס
"תעמולה נגד מדינתנו". שדה התעופה אטאטורק, הלילה/רויטרס

לפי גורם טורקי רשמי, המשטרה פתחה באש כדי לנסות ולעצור את המחבלים בטרם הגיעו לעמדות הבידוק הביטחוני באולם הטיסות היוצאות, אולם הם התפוצצו. עדי ראייה לפיגוע מסרו כי מאבטחים נאבקו עם המחבלים לפני שאלו פוצצו עצמם. הנשיא רג'פ טייפ ארדואן כינס דיון חירום עם ראש הממשלה יילדרים, שהמריא לעיר מאנקרה, לצד הרמטכ"ל.

ארדואן התייחס לפיגוע ההתאבדות ואמר כי מטרת המתקפה הייתה "לחתור תחת טורקיה באמצעות הריגת חפים מפשע". לדבריו, "זה ברור שהפיגוע הזה לא מכוון להשגת שום תוצאה, אלא רק כדי ליצור חומר תעמולה נגד מדינתנו באמצעות שימוש פשוט בדמם ובכאבם של חפים מפשע". הוא הוסיף כי הוא מצפה מהעולם לנקוט "עמדה תקיפה" נגד ארגוני טרור לנוכח המתקפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פיצוץ בנמל התעופה אטאטורק, איסטנבול, טורקיה. יוני 2016. רויטרס
"שימוש בדמם ובכאבם של חפים מפשע". זירת הפיגוע, הלילה/רויטרס

בעקבות הפיגוע טיסות שהיו אמורות לנחות בנמל התעופה הוסטו ממסלולן לשדה תעופה חלופי. עם זאת, כמה מטוסים שהיו באוויר בסמוך לנמל התעופה הורשו לנחות במסלולים. טיסות המתוכננות להמריא מנמל התעופה לא הורשו לעשות זאת. מחברת התעופה "טורקיש אייר" נמסר כי הנוסעים יועברו לבתי מלון. בהמשך פונה נמל התעופה כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully