וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי בפיגוע באיסטנבול: "תעזרו לנו לצאת מכאן, מהומת עולם"

שמעון נקלע עם עשרה מחבריו - כבני 70 - לפיגוע ההתאבדות הכפול בשדה התעופה אטאטורק, שבו נהרגו 31 בני אדם. לוואלה! NEWS סיפר על הרגעים הקשים: "כולם רצו בטירוף, היו שאגות ובהלה". משרד החוץ: בפיגוע לא נפצעו ישראלים

צילום: משה שטיינמץ באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכה: טל רזניק

"החלה מהומת עולם. כולם התחילו לרוץ בטירוף - צעקות, שאגות, המון אנשים" - כך תיאר הערב (שלישי) שמעון, ישראלי שנקלע לנמל התעופה אטאטורק במהלך פיגוע ההתאבדות המשולש שבו נהרגו לפחות 36 בני אדם ונפצעו 147. כעת, הוא תקוע בנמל התעופה שהשבית את ההמראות יחד עם חבורה של עשרה ישראלים, כולם כבני 70.

"הגענו ממרוקו לאיסטנבול על מנת להמשיך לישראל. חמש דקות אחרי שהגענו, חיפשנו את המקום שבו אנחנו צריכים לעבור בידוק - ומשם לטיסה הבאה", סיפר. לאחר מכן, נשמעו הפיצוצים העזים: "כל מי שהיה מחוץ לטרמינל רץ בבהלה לתוכו. חיפשו מקומות להתחבא מתחת לשולחנות, אנשים נדחסו, זה היה מפחיד".

בהמשך, קרא למשרד החוץ לפעול במהירות על מנת להביא את הישראלים במהירות ובבטחה לישראל. "אנחנו קוראים למשרד החוץ על מנת שיסייעו לנו לצאת מהמקום. אין לנו אבטחה, אין לנו כלום. ממש מפחיד", אמר. יש פה אנשים מבוגרים. אנחנו יושבים על הרצפה, הטרמינל סגור, אף אחד לא בא להסביר לנו מה קורה ומה הולך להיות בהמשך". ממשרד החוץ בירושלים נמסר כי אין ישראלים בין הפצועים בפיגוע.

פיצוץ בנמל התעופה אטאטורק, איסטנבול, טורקיה. יוני 2016. רויטרס
כוחות ההצלה מחוץ לנמל התעופה, הערב/רויטרס

ערן דלון מתל אביב, שהמתין באטאטורק לטיסת המשך לפני שאירע הפיגוע, סיפר כי "הייתה אווירה של פאניקה ואנשים רצו לכל כיוון". לדבריו, "אנשים היו על הרצפה. שמעתי קצת יריות אבל אבל לא פיצוצים. בתור תל אביבי אני יודע איך נשמע פיגוע. בשלב כלשהו סגרו את הגייט לטיסה שלי ואני מבין שכבר לא תצא טיסה. חיכינו ובהמשך סגרו אותנו והעבירו אותנו ביקורת דרכונים, ואז הוציאו אותנו החוצה. היה שם זכוכיות על הריצפה, בלאגן גדול. אני רוצה עוד לחזור הביתה ואני מקווה שרק יסדרו לי לינה או טיסה. כבר היה לי פיגוע 30 מטר מהבית, אז אני לא מתרגש".

גורם רשמי בטורקיה אמר כי שלושה מחבלים מתאבדים פוצצו את עצמם בכניסה לנמל התעופה הגדול ביותר במדינה, לאחר שנורו על ידי כוחות המשטרה. הגורם הוסיף כי המחבלים התפוצצו בטרם עברו את מכונות השיקוף בבידוק הביטחוני. עדי ראייה מסרו כי מוניות פינו פצועים מנמל התעופה לבתי החולים.

טורקיה סבלה בחודשים האחרונים כמה פיגועים שאותם ביצעו פעילים כורדים או כאלה המשתייכים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), המציין בימים אלה שנתיים להקמת החליפות. פיגועים אלה כללו שניים באיסטנבול שכוונו נגד תיירים, בהם אחד שבו נהרגו ארבעה ישראלים. המתקפות התגברו לאחרונה בהיקפן ובתכיפותן, עוררו פחד בקרב תיירים ופגעו בכלכלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פיצוץ בנמל התעופה אטאטורק, איסטנבול, טורקיה. יוני 2016. רויטרס
פיצוץ בנמל התעופה אטאטורק, איסטנבול, טורקיה. יוני 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully