וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות במזרח אפריקה: קרבות גבול עזים בין אתיופיה לאריתריאה

14.6.2016 / 13:21

שתי השכנות מאשימות אחת את השנייה בעימותים שפרצו ביום ראשון ושככו אתמול. הן לא מסרו מניין נפגעים רשמי, אך האו"ם הביע דאגה מההסלמה וקרא להן ליישם את הסכם השלום שנחתם בשנת 2000

אסמרה, בירת אריתריאה. רויטרס
אסמרה, בירת אריתריאה/רויטרס

אתיופיה ואריתריאה האשימו אמש (שני) אחת את השנייה בעימותים שפרצו בין כוחותיהן ביום ראשון, כחלק מהמתיחות המתמשכת בין שתי המדינות סביב מחלוקת בגבול שכבר הובילה למלחמה בין 1998 ל-2000. שתי המדינות המסוגרות לא פירטו כמה הרוגים או נפגעים היו בשורותיהן.

אתיופיה מסרה אתמול כי המצב תחת שליטה, אחרי שתושבים בצד האתיופי של הגבול דיווחו על כך שביום ראשון נשמעו הדי פיצוצים לאורך כל היום, שנמשכו אתמול בשעות הבוקר. אריתריאה, ששוכנת בקרן אפריקה, זכתה בעצמאות מאתיופיה ב-1991. כ-70 אלף איש נהרגו במלחמה בין שתי המדינות.

דובר מטעם האו"ם מסר לכתבים בניו יורק כי המזכ"ל באן קי-מון מודאג מהעימותים וכי הוא יצר קשר עם שתי המדינות והפציר בהן למלא את הסכם השלום שנחתם בשנת 2000. האו"ם שיגר כוח משימה לאזור, אך הוא הסיג אותו ב-2008 בעקבות הגבלות שהטילה אריתריאה שלדברי הארגון מנעו ממנו לפקח בצורה יעילה.

העימותים האחרונים התרכזו סביב העיירה טסורונה, שנמצאת מדרום לאסמרה, בירת אריתריאה ובסמוך לגבול עם אתיופיה. האזור היה מוקד קרבות מרכזי במהלך המלחמה ביניהן. "מטרת התקיפה הזאת אינה ברורה", נמסר בהודעה של ממשלת אריתריאה, שהאשימה את אתיופיה באחריות לעימותים. מנגד, אתיופיה דחתה את הטענות הללו והאשימה את אריתריאה. שתי המדינות מאשימות באופן תדיר אחת את השנייה בתמיכה בארגוני מורדים שמנסים לערער על יציבות הממשלה היריבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully