וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ה"ברקזיט": מנהיגי האיחוד האירופי נפגשו – ללא בריטניה

לאחר שראש ממשלת בריטניה קמרון הביע בפני עמיתיו "עצב וחרטה" על משאל העם, הוא שב ללונדון, ויתר המנהיגים המשיכו לסבב פגישות בנוגע לעתידה של היבשת. "האזרחים חייבים לחוש ערך מוסף"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מנהיגי האיחוד האירופי נפגשים היום (רביעי) בבריסל – לראשונה ללא נציגות בריטית – במטרה לשקול את המשך הצעדים לאחר שאזרחי בריטניה הכריעו כי הממלכה המאוחדת תעזוב את האיחוד. ראש הממשלה דייוויד קמרון נכח אתמול בסבב הדיונים הראשון, אולם שב ללונדון בשעות הערב, מבלי שהוסכמה תכנית ברורה לעזיבת האיחוד.

27 ראשי המדינות הנותרות באיחוד האירופי צפויים לדון במהלך היום בעתידו של הארגון העל-מדינתי. אף שהם התבטאו בימים האחרונים בנוגע לצורך לשנות את האיחוד לאחר הכישלון במשאל העם הבריטי, המנהיגים טרם הצליחו להגיע להסכמה בנוגע לרפורמה המתאימה ביותר, במטרה להיענות לרצונותיהם של אזרחי המדינות השונות.

עוד בוואלה! NEWS:
"צריכים הבהרות מידיות": מנהיגי האיחוד דנים עם קמרון בברקזיט
אחרי הברקזיט: גל פשעי שנאה נגד פולנים ומוסלמים בבריטניה
לאחר משאל העם: "דרישה מוגזמת" לדרכונים איריים מצד הבריטים

פגישת מנהיגי האיחוד האירופי, בריסל, 29 ביוני 2016. רויטרס
"כולנו חייבים להתעורר". מנהיגי צרפת, בלגיה, לוקסמבורג וגרמניה, היום/רויטרס
פגישת מנהיגי האיחוד האירופי, 28 ביוני 2016. רויטרס
"אנחנו צריכים לחשוב על זה". קמרון, אתמול בבריסל/רויטרס

ראש ממשלת בלגיה שארל מישל אמר בפתח הפגישה היום: "אנחנו חייבים להוכיח שאירופה מביאה ערך מוסף, שהאזרחים שלנו יכולים לחוש". לדברי נשיאת ליטא דליה גריבאוסקאיטה, על האיחוד האירופי להקשיב לאזרחים בסוגיות כמו הגירה וצמיחה כלכלית. "כולנו חייבים להתעורר ולהריח את הקפה", טענה.

זאת על רקע קריאות ברחבי מדינות האיחוד האירופי, בעיקר מחוגי הימין הקיצוני, למשאלי עם דומים או להפחתת סמכויותיהם של מוסדות האיחוד. בפגישות שנערכו אתמול הביע קמרון "עצב וחרטה" על ההכרעה שהתקבלה במשאל העם, ואמר: "האנשים הכירו ביתרונות הכלכליים של הישארות, אך הייתה דאגה רבה בנוגע להגירה ובנוגע לריבונות. אני חושב שאנחנו צריכים לחשוב על זה, אירופה צריכה לחשוב על זה".

פגישת מנהיגי האיחוד האירופי, בריסל, 29 ביוני 2016. רויטרס
"סקוטלנד נחושה להישאר באיחוד". סטרג'ן ושולץ, היום/רויטרס

בתוך כך, ראש ממשלת סקוטלנד ניקולה סטרג'ן נפגשה היום בבריסל עם נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ, על רקע הקריאות בסקוטלנד – חלק מבריטניה – להיפרד מהממלכה המאוחדת ולהישאר חברה באיחוד האירופי. "סקוטלנד נחושה להישאר באיחוד", הבהירה. ראש ממשלת לוקסמבורג זבייה בטל טען כי "עם ממלכה מאוחדת מפורקת, אנחנו זקוקים יותר מתמיד לאירופה מאוחדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully