וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריכים הבהרות מידיות": מנהיגי האיחוד דנים עם קמרון בברקזיט

ראש ממשלת בריטניה המתפטר ייפגש לראשונה עם מנהיגי הגוש כדי לדון עמם בעזיבת הממלכה. נשיא הנציבות הפציר בהם להתחיל בתהליך ללא דיחוי: "לא יכולים להרשות זמן רב של אי-ודאות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש ממשלת בריטניה המתפטר דייוויד קמרון נפגש היום (שלישי) עם מנהיגי האיחוד האירופי לראשונה מאז הכריעה ארצו בעד עזיבת גוש המדינות. קמרון הבהיר אתמול כי הפעלת סעיף 50 באמנת ליסבון, שתתחיל את המשא ומתן הרשמי להיפרדות בין הצדדים, תתבצע רק בידי מחליפו שייבחר רק בעוד כמה חודשים.

קודם לכן הפציר נשיא הנציבות באירופית ז'אן-קלוד יונקר בממלכה "להבהיר את עמדתה" במהירות המידית. עם זאת, הבהיר בנאום שנשא בפרלמנט האירופי כי "אני עדיין עצוב מאחר שאני לא רובוט, בירוקרט אפור או טכנוקרט. אני אירופי ויש לי זכות להגיד שאני מצטער על תוצאות ההצבעה". הוא חזר על עמדותיהם של מנהיגי צרפת, גרמניה ואיטליה, ולפיהן לא יתקיימו שיחות לא-רשמיות עם לונדון בטרם יתחיל הליך העזיבה הרשמי.

"אנחנו לא יכולים להרשות זמן רב של אי-ודאות. לא יכולות להיות שיחות סודיות. ללא הפעלת הסעיף, אין משא ומתן", אמר. הוא הדגיש כי יש לכבד את רצון העם הבריטי ועורר תשואות מצדו של מנהיג מפלגת העצמאות הבריטית נייג'ל פארג', אחד ממובילי מחנה שקרא לפרישת הממלכה. האחרון אינו חבר פרלמנט בלונדון, אך כן בפרלמנט האירופי.

דיוויד קמרון מודיע על התפטרותו לאחר הכרעה על פרישת בריטניה 24.06.16. רויטרס
באירופה דוחקים בו. קמרון, שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully