וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הברקזיט: גל פשעי שנאה נגד פולנים ומוסלמים בבריטניה

עלוני מידע נגד פולנים שפוזרו במרכז אנגליה, כתובות גרפיטי על מרכז תרבות ומתקפות גזעניות: המיעוטים בבריטניה חוששים מהשפעות הקמפיין ליציאה מהאיחוד. "לא נאפשר פשעים כאלה", קרא ראש הממשלה קמרון בפני הפרלמנט

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בווידאו: גל התפטרויות בלייבור לאחר ההפסד במשאל העם

מנהיגי הקהילות הפולניות והמוסלמיות בבריטניה הביעו היום (שני) דאגה בעקבות גל של פשעי שנאה, לאחר ההצבעה במשאל העם בשבוע שעבר על יציאת הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי. נושא ההגירה הפך לאחד מהנקודות המרכזיות בקמפיין של מחנה ה"ברקזיט", שמנהיגיו טענו כי יציאה מהאיחוד תמנע ממהגרים ממדינות האיחוד האירופי וממדינות אחרות להיכנס למדינה.

המשטרה הבריטית מסרה כי עלוני מידע נגד פולנים פוזרו בעיירות במרכז אנגליה, ואתמול רוססה כתובת גרפיטי על מרכז תרבות פולני בלונדון. במקביל, ארגונים מוסלמים דיווחו על עלייה חדה בתקיפות נגד מוסלמים מאז יום שישי האחרון. מרבית התקריות, על פי ההערכות, קשורות באופן ישיר להצבעה במשאל העם.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר משאל העם: "דרישה מוגזמת" לדרכונים איריים מצד הבריטים
גל התפטרויות בהנהגת הלייבור: קורבין "פועל נגד שאר המפלגה"
"לבנון תפרוש מהמזרח התיכון": תגובות בעולם הערבי למשאל בבריטניה

גרפיטי שרוסס על מרכז תרבות פולני בהאמרסמית', לונדון, 26 ביוני 2016. רויטרס
הכתובת שרוססה על מרכז התרבות הפולני בהאמרסמית', לונדון, אתמול/רויטרס

ראש הממשלה דייוויד קמרון גינה את המתקפות, והבהיר בדברים שנשא בפרלמנט כי יבטיח את ביטחונם של תושבי בריטניה הפולנים. "בימים האחרונים ראינו את הכתובת המזעזעת על המרכז הקהילתי הפולני, ראינו תקיפה מילולית נגד בני אדם, רק בגלל שהם חלק ממיעוט אתנו", אמר קמרון. "לא נאפשר פשעי שנאה ומתקפות כאלה. יש למגר אותם".

ימים ספורים לפני משאל העם, הכריזה סעידה וורסי, יו"ר המפלגה השמרנית של בריטניה לשעבר, כי היא לא תתמוך בקמפיין ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, בשל "השנאה והקסנופוביה" של תומכי היציאה. "למה אנשים כמוני, אירו-סקפטיים באופן אינסטינקטיבי שחשים כי האיחוד האירופי זקוק לרפורמה, מרגישים עכשיו שהם חייבים לעזוב את הקמפיין 'לעזוב'?", אמרה וורסי בריאיון לתחנת הרדיו BBC4. לדבריה, "יום אחרי יום, מה אנחנו שומעים? שהפליטים מגיעים, שהאנסים מגיעים, שהטורקים מגיעים".

בריטניה בבוקר שאחרי ההכרעה על פרישה מהאיחוד האירופי 24.06.16. רויטרס
"שנאה וקסנופוביה". תומכת ביציאת בריטניה מהאיחוד/רויטרס

מאז הצטרפות פולין לאיחוד האירופי בשנת 2004, הקהילה הפולנית בבריטניה גדלה, ועל פי נתונים ממשלתיים, כיום חיים כ-790 אלף פולנים במדינה. מדובר בקהילה השנייה בגודלה בבריטניה שחבריה נולדו במדינה אחרת, לאחר ילידי הודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully