וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר משאל העם: "דרישה מוגזמת" לדרכונים איריים מצד הבריטים

28.6.2016 / 0:28

בסניפי הדואר אזלו טפסי הבקשה, ובשגרירות אירלנד בלונדון הוגשו 4,000 בקשות ביום. בריטים רבים נואשים למצוא דרך להישאר באיחוד האירופי: "אני רוצה ליהנות מאותן הזדמנויות שתמיד היו לי"

ספק 500

משרד החוץ של אירלנד מסר אתמול (שני) כי בימים האחרונים, לאחר ההצבעה במשאל העם בבריטניה השכנה על עזיבת האיחוד האירופי, נרשם זינוק חד במספר הבקשות שהוגשו על ידי אזרחים בריטים לקבלת דרכון אירי – במטרה להישאר אזרחים באיחוד האירופי. על פי ההערכות, כשישה מיליון בריטים שנולדו ברפובליקה האירית או בצפון אירלנד, או שאחד מהוריהם או סביהם אירים, עשויים להיות זכאים לאזרחות אירית.

ברחבי צפון אירלנד – שנמצאת באותו האי של אירלנד אך שייכת לבריטניה – טפסי הבקשה לדרכון אירי אזלו מסניפי דואר רבים. בשגרירות אירלנד בלונדון, יותר מ-4,000 בקשות הוגשו ביום אחד. לדברי גורם דיפלומטי, הכמות הממוצעת בתקופות אחרות היא כ-200 בקשות בלבד.

עוד בוואלה! NEWS:
סקוטלנד לא רוצה לצאת מהאיחוד: "נחסום את משאל העם"
גל התפטרויות בהנהגת הלייבור: קורבין "פועל נגד שאר המפלגה"
יורשו המסתמן של קמרון מרגיע: "הסחר החופשי עם אירופה לא ייפגע"

מפגינים בלונדון נגד תוצאות משאל העם באנגליה אודות עזיבת האיחוד. AP
מספר שיא בבקשות בשגרירויות אירלנד. מפגין עם דגל האיחוד האירופי בלונדון/AP

"לאחר משאל העם בבריטניה, היה זינוק בהתעניינות בדרכונים איריים בצפון אירלנד, בבריטניה ובמקומות נוספים, על אף שהדרישה הייתה קצת מוגזמת", מסר שר החוץ האירי צ'רלי פלנגאן. "העניין הגובר בהחלט מצביע על דאגה בקרב מחזיקי דרכונים בריטיים, כי הזכויות שיש להם כאזרחי האיחוד האירופי יופרו".

במפלגת "שין פיין" הפרו-אירית בצפון אירלנד קראו אתמול לממשלה בדבלין לפתוח לשכה להנפקת דרכונים בבלפסט, לאחר שאזלו הטפסים בסניפי הדואר. פלנגאן, מצדו, הזהיר כי הדרישה המוגברת עשויה להביא לעיכוב בטיפול בבקשות, ובעיקר במקרים של בקשות דחופות שאינן קשורות ליציאה מהאיחוד האירופי.

ביום שבת, דיווחה חברת גוגל על זינוק של יותר ממאה אחוזים בחיפושים אחר הביטוי "איך לקבל דרכון לאירלנד" בקרב תושבי בריטניה, לאחר היוודע תוצאות משאל העם שהכריעו בעד יציאה מהאיחוד האירופי. על פי גוגל, מקור החיפושים הוא בעיקר מצפון אירלנד, שתושביה הצביעו באופן מובהק נגד עזיבת האיחוד. אירלנד היא מדינה חברה באיחוד האירופי מאז שנת 1973.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מפגינים בלונדון נגד תוצאות משאל העם באנגליה אודות עזיבת האיחוד. AP
"אני לא שמחה מהתוצאה". הפגנת מחאה על תוצאות משאל העם, לונדון/AP

גם בשגרירות אירלנד בפריז דווח על מספר שיא של בקשות. איאן מקני, שחי בצרפת בשמונה השנים האחרונות, סיפר בירר כבר ביום שישי אם הוא זכאי לדרכון אירי. "החדשות הכי טובות שקיבלתי הבוקר היו כשהם אמרו לי, 'ברוך הבא לאירלנד'", סיפר מקני, בן 41. "אגיש את הבקשה מיד".

מלבד תושבי צפון אירלנד, שזכאים להחזיק בדרכון בריטי ובדרכון אירי, כ-400 אלף מאזרחי בריטניה שחיו בצרפת בחמש השנים האחרונות או שנשואים לאזרח צרפתי, זכאים גם הם לדרכון אירופי. אן ווילדינג, גמלאית בריטית בת 63 שחיה בכפר לה פטיט בריי שבמערב צרפת ב-15 השנים האחרונות, הסבירה כי על אף שהיא רוצה לשמור על אזרחותה הבריטית, היא שוקלת להגיש בקשה לדרכון צרפתי.

גם בלונדון, שרבים מתושביה הצביעו בעד הישארות באיחוד, מי שיכול, שוקל את האפשרות של השגת דרכון אירופי. "אני לא שמחה מהתוצאה", הבהירה מרים סופילה, מורה בת 25 שאביה איטלקי. לדבריה, היא תגיש בקרוב בקשה לדרכון איטלקי. "אני מרגישה אירופית", הוסיפה, "אני רוצה להישאר באיחוד האירופי, ואני לא יודעת מה יהיו ההשלכות. אני רוצה ליהנות מאותן הזדמנויות שתמיד היו לי".

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully