וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל התפטרויות בהנהגת הלייבור: קורבין "פועל נגד שאר המפלגה"

"יותר מדי מתומכינו נפלו לטיעונים ימניים", כתבה חברת ממשלת הצללים של האופוזיציה הבריטית במכתב ההתפטרות. יותר מ-20 בכירים פרשו, וקראו לראש המפלגה לקחת אחריות על ההפסד במשאל

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

לאחר הפסד מחנה ההישארות במשאל העם הנוגע לעתידה של בריטניה באיחוד האירופי, בכירים רבים במפלגת הלייבור התפטרו במחאה על צעדיו של ראש המפלגה, ג'רמי קורבין, שסירב להתפטר. אתמול (ראשון) והיום התפטרו 23 מתוך 31 חברי ממשלת הצללים של הלייבור, כולל היועצת הכלכלית הבכירה אנג'לה איגל, שהטילה על מנהיגותו של קורבין חלק מהאשמה על ההפסד.

"יותר מדי מתומכינו נפלו לטיעונים ימניים, ואני מאמינה שזה קרה, באופן חלקי, בגלל שתחת מנהיגותך, הטיעונים להישארות באיחוד האירופי נעשו בעמימות ולא בלב שלם, במקום בבהירות במלוא גרון", כתבה איגל במכתב ההתפטרות שלה, שאותו פרסמה גם בחשבון הטוויטר שלה.

עוד בוואלה! NEWS:
עם פרישת בריטניה מהאיחוד, בארה"ב חוששים מאובדן קול חשוב
יורשו המסתמן של קמרון מרגיע: "הסחר החופשי עם אירופה לא ייפגע"
בעקבות הכישלון במשאל העם: מרד בלייבור נגד יו"ר המפלגה קורבין

ג'רמי קורבין בפתח ביתו בלונדון, 27 ביוני 2016. רויטרס
מינה מחליפים לשרים שהתפטרו ממשללת הצללים. קורבין, היום/רויטרס

קורבין כבר הכריז על שישה מינויים חדשים, להחלפת חלק משרי הצללים שפרשו, בניסיון לשקם את כוחו. סגנו של קורבין, טום ווטסון, אמר לו בפגישתם הבוקר כי "אין לו סמכות" בקרב המפלגה. אלן ג'ונסון, מנהל הקמפיין מטעם הלייבור לקראת משאל העם, הוסיף כי לשכתו של קורבין "פועלת נגד שאר המפלגה".

במקביל, ועידת המפלגה השמרנית של ראש הממשלה דייוויד קמרון הודיעה היום כי ביום רביעי יתקבלו הצעות למועמד שיחליף את קמרון, לאחר שזה הכריז על התפטרותו בעקבות תוצאות משאל העם. המנהיג החדש, שייבחר על ידי המפלגה מתוך שני מועמדים סופיים, ימונה באופן רשמי עד תחילת חודש ספטמבר. על פי ההערכות, ראש עיריית לונדון לשעבר בוריס ג'ונסון ושרת הפנים תרזה מיי עשויים להיות בין שני המועמדים לתפקיד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שרת הפנים של בריטניה תרזה מיי, בכינוס במנצ'סטר, אנגליה, אוקטובר 2015. רויטרס
תחליף את קמרון בספטמבר? מיי/רויטרס

כמו כן, מוקדם יותר היום קרא קמרון לחברי הפרלמנט להימנע מניסיון לחסום את יציאת הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי, בעקבות דיווחים על כוונות של חברי פרלמנט להביא לקיום משאל עם נוסף. ערוץ 4 הבריטי דיווח כי הממשלה אישרה את ההחלטה להימנע ממשאל עם נוסף, לאחר ש-52% מהבוחרים הצביעו בעד עזיבת האיחוד, על מנת "שלא ליצור תקוות שווא או סיבוכים מעבר לאלה שכבר קיימים במדינה".

בניגוד לעמדת האיחוד האירופי, קמרון הבהיר כי ההליכים הרשמיים לעזיבה לא יחלו באופן מידי. "הממשלה הבריטית לא תפעיל את סעיף 50 בשלב זה", אמר, בהתייחסות לסעיף באמנת ליסבון שקובע את זכותה של כל מדינה חברה לפרוש מהאיחוד, "זו החלטתנו העצמאית, ובריטניה לבדה תקבל אותה".

"אין ספק בנוגע לתוצאה", הוסיף, "הבהרתי זאת, והקבינט הסכים הבוקר כי יש לכבד את ההחלטה". עם זאת, הבהיר קמרון כי תוצאת משאל העם "אינה התוצאה הטובה ביותר עבור בריטניה, לדעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully