וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הכישלון במשאל העם: מרד בלייבור נגד יו"ר המפלגה קורבין

שבעה שרים הממשלה הצללים של מפלגת האופוזיציה בבריטניה פרשו כדי להגביר לחץ על המנהיג, שספג ביקורת על תפקודו. "אם אנו רוצים להרכיב את הממשלה הבאה, הכרחי להחליף הנהגה"

עריכה: ניר חן צילום סטילס: ראובן קסטרו

שבעה שרים ב"ממשלת הצללים" של מפלגת הלייבור התפטרו היום (ראשון) במטרה ללחוץ על מנהיגה ג'רמי קורבין להתפטר. זאת לאחר שמנהיג האופוזיציה בבריטניה פיטר את "שר החוץ" שלו הילרי בן בעקבות הקולות הגוברים במפלגה להחליף את ההנהגה שנכשלה לעצור את הפרישה מהאיחוד.

קורבין יעמוד בפני הצבעת אי-אמון פנימית בשל הטענות על כך שהפגים חוסר נחישות במהלך הקמפיין שקדם למשאל העם. הלייבור הביעה תמיכה רשמית בהישארות באיחוד, אך רבים מבוחריה הצביעו בעד העזיבה. גורמים המקורבים לקורבין מסרו כי הוא מתכוון להתמודד שוב על התפקיד. על פיטוריו של בן, אמר גורם בלייבור ל-BBC: "הוא איבד בו אמון". בן אמר כי אם קורבין יישאר מנהיג המפלגה, לא יהיה לה סיכוי לזכות בבחירות הבאות.

שרת הבריאות בממשל הצללים של הלייבור, היידי אלכסנדר, הייתה הראשונה להודיע שהיא מתפטרת. "אני עושה את זה בלב כבד", היא כתבה בחשבון הטוויטר שלה. במכתב ששלחה למנהיג המפלגה היא נימקה את המהלך: "המדינה שלנו זקוקה לאופוזיציה יעילה שיכולה להתמודד עם הממשלה". בהמשך הוסיפה כי "על אף שאני מעריכה אותך כאיש לש עקרונות, אני לא חושבת שיש בידך את היכולת לתת את התשובות שלהן ארצנו זקוקה. אני מאמינה שאם אנו רוצים להרכיב את הממשלה הבאה, הכרחי להחליף את ההנהגה.

בריטניה הכריעה: עוזבים את האיחוד - סיקור מיוחד
סקירה: כך ישפיע הברקזיט על החברות בישראל
גל הפליטים והציבור הממורמר: באיחוד התעלמו מתמרורי האזהרה לברקזיט
מתים להישאר ביורו: קצת בירה - והאוהדים מהממלכה ידברו גם על פוליטיקה

(עדכון ראשון: 12:32)

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון ומנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין מניחים זר לזכרה של ג'ו קוקס בעיירה בריסטאל, 17 ביוני 2016. רויטרס
קמרון וקורבין, בהלוויתה של ג'ו קוקס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully