וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתים להישאר ביורו: קצת בירה - והאוהדים מהממלכה ידברו גם על פוליטיקה

אורן יוסיפוביץ, פריז

26.6.2016 / 0:31

רגע לפני שנבחרות ויילס וצפון אירלנד עלו על המגרש בדרבי בריטי בשמינית גמר אליפות אירופה, שליחנו ליורו שוחח עם האוהדים שהתבשרו בפריז על הדרמה בבית. בין הוולשים המאושרים לצפון אירים המאוכזבים, נמצאה גם פרובינציאליות: "אנחנו צריכים לשלוט בגבולות, כמו ישראל"

ספק 500

תוצאות משאל העם שקבעו כי בריטניה תצא מהאיחוד האירופי טלטלו לא רק את אירופה והעולם, אלא גם את האי הבריטי עצמו. המתח בין חלקיה השונים של הממלכה – אנגליה, ויילס, סקוטלנד וצפון אירלנד - התגבר נוכח העובדה שאזרחי השתיים הראשונות הצביעו ברובם בעד היפרדות מהאיחוד, בעוד האחרונות רצו להישאר בו. אתמול (שבת) נפגשו הנבחרות של ויילס וצפון אירלנד באצטדיון פארק דה פרינס שבפריז כחלק ממשחקי שמינית גמר היורו 2016, והברקזיט הוביל לעוינות השגורה בין האוהדים להחריף. מאז אתמול התמלאו סמטאות הבירה הצרפתית באדום של ויילס ובירוק-לבן של צפון אירלנד, ובין שלוק של בירה ושירי אוהדים, הוויכוחים החלו לצוף.

"אני די מאוכזב, אני חושב שהיינו צריכים להישאר באיחוד", אמר לוואלה! NEWS אחד האוהדים של צפון אירלנד. לדבריו, הוריו, שניהם בעלי עסק המייבאים סחורות מאירופה, עלולים להיפגע מהמהלך. "אנחנו ניפגע גם אישית", הוסיף והביע חשש כי המעבר בין מדינתו לבין אירלנד לא יהיה חופשי, וכי יוקמו ביקורות דרכונים בשני צדי הגבול.

"אני חושב שזו החלטה רעה", אמר אוהד נוסף של צפון אירלנד. "אני חושב שאירופה היא יבשת מעולה והייתי ואני עדיין גאה להיות חלק ממנה. אני חושב שזו טעות אבל הזמן יראה".

עוד כתבות בנושא:
הממלכה הלא-מאוחדת: נתיב הבריחה של סקוטלנד וצפון אירלנד מבריטניה
שרי חוץ באיחוד: על בריטניה לפרוש מהר ולא לשחק "חתול ועכבר"
ההכרעה בבריטניה הגדילה את חוסר הוודאות - והמנצחים אובדי עצות

אוהדי נבחרת ווילס יורו 2016 – צרפת. רויטרס
מרוצים מהתוצאה. אוהדי נבחרת ויילס/רויטרס

"אני שמח שהחליטו לעזוב את האיחוד", אמר מנגד אוהד של ויילס. "אנחנו צריכים לשלוט בגבולות שלנו, כמו ישראל. צריך לפקח על ההגירה יש לנו מספיק בעיות משלנו". אוהד אחר של הנבחרת הוסיף: "אני חושב שזו בחירה טובה מאוד. נמאס לי מהמהגרים"

סוגיית המהגרים עלתה שוב ושוב בפיהם של האוהדים שמתנגדים לשותפות באיחוד האירופי. "אנחנו לא יכולים להכיל מהגרים נוספים ואנחנו צריכים לשלוט בגבולות שלנו", טען אחד האוהדים, וציין כי מעבר לסיבה זו, דווקא בכל הנוגע לעסקים ומסחר תהיה ההיפרדות רעה לבריטניה.

גם הזעם על "ההנהגה המנותקת בבריסל" נשקף מדברי האוהדים. "משאל העם משיב חזרה את הריבונות הלאומית שלנו", ציין אחד האוהדים. "סוף סוף תהיה לנו דמוקרטיה ראויה שאינה נשלטת בידי הביורוקרטים ובריסל. אנו לא נהיה נשלטים על ידי גורמים רשמיים שאין לנו שליטה על בחירתם". לדבריו, "נשקיע את 350 מיליון האירו בשבוע שאנו שולחים לבריסל ונשקיע אותם בשירותי הבריאות, בחוואים ובחוות הדגים כך שנוכל לשקם את הכלכלה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאמן נבחרת ויילס, כריס קולמן. GettyImages
"אנחנו עדין כאן וזה מה שאכפת לנו". קולמן/GettyImages

נוסף על ההשפעות הכלכליות של המהלך, ברחובות פריז התעסקו גם בהשלכות על הכדורגל. באנגליה כבר תהו כיצד תושפע הפרמיירליג – הליגה הבריטית המלאה בזרים, והעיתונאים לא פספסו אפשרות לקבל ציטוטים פיקנטיים בנושא. עיתונאי מסוכנות הידיעות אי-פי שאל את מאמן ויילס כריס קולמן: "איך זה מרגיש כששתי קבוצות בריטיות משחקות יום לאחר שינוי משמעותי שכזה למדינה?". קולמן חשב כמה שניות וענה: "כשמדברים על להיות בפנים או מחוץ לאירופה — אנחנו עדיין כאן. וזה כל מה שאכפת לנו. ראינו חדשות, אבל אנחנו לא מתרכזים בזה. נדבר על זה כשנשוב הביתה. מתי שזה יהיה".

הקפטן אשלי וויליאמס נשאל גם הוא: "אתם עוזבים את היורו או מנסים להישאר?" — שאלה שזכתה לגיחוך מנומס משאר העיתונאים שבחדר. "אנחנו בהחלט מנסים להישאר כאן ככל האפשר", ענה.

קולמן הוסיף: "אנחנו לא באמת בטוחים איזה חלק במדינה הצביע לאיזה צד, אין לנו מושג. כל מה שאנחנו יודעים זה שאנחנו משחקים מול צפון אירלנד. כל מה שקורה בצד הפוליטי של הגדר יכול לחכות". גם מאמן צפון אירלנד מייקל אוניל נדרש לסוגיה. "כל עוד זה לא משפיע על המערכים שלי או על ההרכבים, אין לי זמן להתעסק בזה", אמר, וכל הנוכחים בחדר פרצו בצחוק. "אני רק יכול להגיד שאני מצטער שלא הצלחתי להצביע".

(עדכון ראשון: 18:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully