וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף למונופול? הרבנות שוקלת לאפשר פעילות של גופי כשרות פרטיים

26.6.2016 / 22:15

גורמים ברבנות הראשית הציעו להעניק רישיונות לגופים הפרטיים שיאפשרו להם להיות אחראים על הכשרות בבתי עסק. עם זאת, הם יהיו חייבים להיות תחת פיקוח. ח"כ עזריה: "מונופול הכשרות עולה לצרכנים למעלה מחצי מיליארד שקלים בשנה"

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
תפעיל מערך פיקוח. הרבנות הראשית בירושלים/רוני כנפו

הרבנות הראשית שוקלת להעניק רישיונות לגופי כשרות פרטיים, כך שיוכלו להיות אחראים על הכשרות בבתי עסק ועל הפעלת המשגיחים המפקחים עליהם - כך פורסם הבוקר (ראשון) בגל"צ. עם זאת, הרבנות צפויה להפעיל מערך פיקוח על אותם גופי הכשרות, ובסמכותה יהיה להטיל עליהם קנסות כספיים אם לא יעמדו בתנאים שיידרשו.

מדובר בהצעה שעלתה לאחרונה בדיונים שהתנהלו ברבנות, כחלק מניסיון לשיפור מערך הכשרות בישראל. ברבנות מדגישים כי מדובר בהצעה ראשונית בלבד שעלתה יחד עם הצעות נוספות, וכלל לא ברור אם היא תצא לפועל.

לאחרונה קבע בג"ץ כי בעל עסק יוכל להציג את עצמו ככשר אך ורק אם ניתנה לו תעודת הכשר מהרבנות הראשית לישראל. ההחלטה פגעה בגופי כשרות פרטיים שמנוהלים על ידי גורמים דתיים ליברליים, שהציעו בשנים האחרונות חלופות למערך הכשרות הממלכתי של הרבנות. המהלך שהציעו גורמים ברבנות הראשית אמנם יאפשר לגופים הפרטיים להעניק כשרות, אך ספק אם הם יעמדו בתנאים שתציב הרבנות כחלק מהיותה המפקחת על התנהלותם.

עוד בוואלה! NEWS:
הסכם הפיוס יוכרז מחר: "טורקיה תסייע בסוגיית הנעדרים בעזה"
"ניצחון חשוב בקרב ארוך": ההורים מברכים על סופי השבוע הארוכים
"מצאנו 22 ילדים בעשרה קברים": האיש שפתח את קברי ילדי תימן

ח"כ רחל עזריה (כולנו) אמרה כי מדובר בבשורה דרמטית. "מונופול הכשרות עולה לצרכנים למעלה מחצי מיליארד שקלים בשנה", ציינה עזריה והוסיפה: "אני מברכת על כך שהרבנות הראשית אימצה את העקרונות לפתיחת השוק ברוח הצעת חוק שהגשתי לאחרונה. אעבוד בשיתוף פעולה עם הרבנות על מנת להוציא לפועל את השינוי המתבקש".

בתנועת נאמני תורה ועבודה הוסיפו כי "האמון במערך הכשרות הממלכתי בשנים האחרונות הגיע לשפל והשינוי מתבקש. האתגר הגדול יהיה לוודא שאכן קבלת רשיון לנתינת כשרות תהיה שקופה ואינה נגועה בשיקולים פוליטיים". בארגון רבני צהר כבר הצהירו שבכוונתם להקים גוף כשרות פרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully