וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה חודשים אחרי שנדקרה בפיגוע, ילדה מיכל פרומן בת

26.6.2016 / 5:20

"תמיד צחקנו שהתינוקת חוותה את הסכסוך עוד בבטן ומעניין מה יצא ממנה בעולם הזה", אמר שיבי פרומן, בנו של הרב מנחם פרומן. מיכל נפצעה בפיגוע בחנות בגדים באזור התעשייה של תקוע בגוש עציון

עריכה: ניר חן

הרב יוסי פרומן, גיסה של מיכל, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS בחודש ינואר

כחמישה חודשים אחרי פיגוע הדקירה בו נפצעה, ילדה מיכל פרומן אתמול (שבת) בצהריים את בתה החמישית. ב-18 בינואר נכנס מחבל לחנות בגדים באזור התעשייה של ההתנחלות תקוע בגוש עציון. המחבל החמוש בסכין דקר את פרומן בפלג גופה העליון והיא פונתה במצב בינוני לבית החולים שערי צדק בירושלים.

כבר לאחר הפיגוע שידרו בני הזוג פרומן מסרים שנתפסו בימין כמסרים של שלום. "יש משהו בזה שמקרבים אליך סכין. המלחמה הזאת מקרבת. זה דבר מאוד אישי שמקרבים אליך סכין. הרגשתי קרובה אליו", אמרה אז מיכל בריאיון מבית החולים לגלי צה"ל. בעלה שיבי פרומן, בנו של רב היישוב תקוע המנוח, מנחם פרומן, אמר אז כי "אנחנו חושבים שצריך מאבק בלתי מתפשר בשליחי המוות האלה ולגרש את משפחותיהם לעזה, ומאידך גיסא להגביר את החיים אצלנו ואצל הפלסטינים, החיים ינצחו את המוות".

עוד בוואלה! NEWS:
יעלון נגד ביטן; האיחוד האירופי מגיב למשאל העם | כותרות השבת
אחרי הזכייה באליפות: נבחרת ההתעמלות התארחה במעון ראש הממשלה
בגיבוי העירייה ובצירים הראשיים: אלפי משתתפים במצעד הגאווה בחיפה

מיכל פורמן, נדקרה בפיגוע בתקוע. בית החולים שערי צדק. 20 בינואר 2016. פייסבוק, אתר רשמי
מיכל פרומן לאחר פציעתה בחודש ינואר/אתר רשמי, פייסבוק

אתמול, לאחר צאת השבת, כתב פרומן בחשבון הפייסבוק שלו פוסט על לידת הבת החדשה. "כבר ארבעה חודשים מאז הדקירה אני מתלבט האם תיוולד לנו נערת גבעות או שמאלנית קיצונית. בסוף היא יצאה השבת והיא סתם גוש של מתיקות. מתיקות פשוטה ונינוחה. זה נראה שייקח המון זמן לשכנע אותה שיש סכסוכים בעולם, חוץ מגזים כמובן. בינתיים אני והיא בהערצה גמורה לאמא שלה ששוב מפתיעה בהדגמה נוספת של גבורה וגדולה וגילוי של יופי בתוך הקושי, של טוב בתוך משבר. תודה לה' על הכל מכל כל".

בשיחה עם וואלה! NEWS הסביר פרומן את הדברים שכתב. "תמיד צחקנו שהיא חוותה את הסכסוך עוד בבטן ומעניין מה יצא ממנה בעולם הזה", אמר. באופן טבעי אירוע טראומתי כזה לוקח אנשים לקצוות, או נערת גבעות קיצונית או שמאלנית רדיקאלית", הוסיף פרומן. לדבריו, התגובה המפויסת שלו ושל אשתו מיכל מתחזקת עוד יותר לאחר בואה לעולם של בתם התינוקת.

"אני לא מבין איך אדם יכול לראות לידה של אדם אחר, ברגע הפלאי והנסי הזה, ולשנוא. כמעט ואין בן אדם בעולם שלא עמד ברגעים האלה ואני לא מבין אחרי היווצרות של חיים כאלה אפשר להיות אדם שונא אחר כך. גם אני שונא לפעמים אבל זה אולי משהו שאנחנו צריכים להזכיר לנו, הטוב המוחלט בלידה", אמר פרומן.

זירת הפיגוע בתקוע. דוברות גוש עציון, מערכת וואלה! NEWS
החנות בה אירע הפיגוע בו נפצעה מיכל בחודש ינואר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות גוש עציון

הוא הוסיף כי החוויה גרמה לו לחשוב על הכוח של רגעי זיכרון בחיים ועל יכולתם להעלות חוויות חיוביות. "כמו שהמצוות הם זכר ליציאת מצרים, למתן תורה האירועים המכוננים של ההיסטוריה, שצריכים להפרות את החיים. אז אולי צריך לעשות זיכרון ללידה זה משהו שיכול להפרות ולרכך לנו את החיים ולהמתיק לנו את החיים", אמר.

אך, גם ברגעים המשמחים של הלידה ולקראתה זיכרון הפיגוע לא הרפה מבני הזוג. "אנחנו חיים את הפיגוע. יש השפעות, יש צד שמיכל לא יכולה לשכב עליו", אמר פרומן. הוא הוסיף כי אשתו מיכל אמרה לו שהיא מוצאת דמיון מסוים בין הלידה לבין פציעתה בפיגוע. "כמו בפיגוע שהיא לא ברחה מהכאב ולא קברה אותו באידיאולוגיה, אלא הישירה מבט לתוך הרוע והקושי והרוויחה מזה הרבה וגם העולם הרוויח מזה, וככה זה גם בלידה", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully