וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הקואליציה: "לאורך השנים ראשי שב"כ ומוסד הופכים לשמאלנים"

ח"כ דוד ביטן טען באירוע "שבתרבות" בבאר שבע כי "מאיר דגן היה ימני קיצוני, ואחרי ששירת במוסד הוא יצא הפוך". ראש אגף החקירות לשעבר סגלוביץ' מיש עתיד התייחס באותו אירוע למסמך הח"כים, ואמר: "הדלפה חמורה"

צילום: בני בן סימון, עריכה: אביב אירגז

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) השתתף היום (שבת) באירוע "שבתרבות בבאר שבע", בהנחיית רועי כץ, והתייחס להשפעה של שירות במוסד ובשב"כ על דעותיהם הפוליטיות של העומדים בראש הארגונים. "לאורך השנים ראשי שב"כ וראשי מוסד הופכים להיות שמאלנים. ראש המוסד לשעבר מאיר דגן היה ימני קיצוני, ואחרי שהוא שירת במוסד הוא יצא הפוך. דגן חרג מסמכותו", טען.

הוא הזכיר גם את השינוי בדעותיהם של שרי ביטחון. "למי אתה רוצה שאני אאמין, ליעלון? לפני כחודשיים הוא אמר שראש הממשלה הוא טוב ומצוין, והיום משנה את דעתו. ברק היה ראש ממשלה כושל, היה רמטכ"ל פוליטי. הוא חי בניו יורק, בא לפה ומטנף. גבי אשכנזי רצה להיות ראש ממשלה עוד כשהיה רמטכ"ל".

ביטן מתח ביקורת על התופעה של רמטכ"לים שלאחר סיום תפקידם מתמנים לשרי ביטחון. "יעלון היה שר ביטחון ורמטכ"ל בסדר גמור, אבל יש בעיה עם רמטכ"לים שהופכים לשרי ביטחון – הם חושבים שזה תפקיד לכל החיים".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ההכרעה בבריטניה הגדילה את חוסר הוודאות - והמנצחים אובדי עצות
"היתרון של דובדבן הוא היכולת להגיע בשקט למיטת המבוקש"
וירג'יניה: 23 הרוגים בשיטפונות שלא נראו במדינה זה מאה שנה

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, 25 ביוני 2016. דוברות עיריית באר שבע, מערכת וואלה! NEWS
"מאיר דגן היה ימני קיצוני, ואחרי שהוא שירת במוסד הוא יצא הפוך". ביטן/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית באר שבע

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) הגיבה לדבריו של ביטן. "ההתבטאות האומללה של דוד ביטן מוכיחה את חוסר ההבנה שלו לגבי כשלון נתניהו וממשלתו. ראשי השב"כ והמוסד, הרמטכ"ל וסגנו אשמים - רק ראש הממשלה שמינה אותם ומכתיב את המדיניות הביטחונית של ישראל בסדר מבחינתו", תקפה.

באותו אירוע השתתף גם ראש אגף החקירות לשעבר, ניצב בדימוס יואב סגלוביץ' (יש עתיד), והגיב לפרסומים עך מסמך הח"כים של המשטרה, שגובש לכאורה בהוראתו של מפקד אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי. במסגרת הכנת המסמך נבדק עברם הפלילי של עשרות ח"כים ושרים בהווה ובעבר. סגלוביץ' טען כי איסוף המידע על נבחרי ציבור לא מהווה בעיה, אלא העובדה שהודלף.

"המשטרה תפקידה לחקור ולאסוף מודיעין. אנשים לא צריכים לחשוש, זה לא שמישהו יחשוף רשימות לפני הבחירות. בתור מי שישב במקום הזה, נתתי אישור להפעיל מודיעין במקרה הצורך", אמר, וביקש להבהיר: "זאת תקלה חמורה שהמסמך הודלף. אני לא מתרגש מהמסמך אחרי ששמעתי את ההסברים, יש פה תהליך ארוך ומתמשך של שחיקה של המנגנון הציבורי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ניצב בדימוס יואב סגלוביץ' באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, 25 ביוני 2016. דוברות עיריית באר שבע, ספק 500
"זאת תקלה חמורה שהמסמך הודלף", סגלוביץ'/ספק 500, דוברות עיריית באר שבע

בתוך כך, ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) השתתף היום באירוע "שבתרבות" בבת ים, והתייחס לדבריו של אבו מאזן מנאום שנשא שלשום בפרלמנט האירופי, לפיהם רבנים קראו להרעיל בארות מים המשמשות את הציבור הפלסטיני. אבו מאזן לקח היום את דבריו בחזרה. כמו כן, פרי הזכיר את סירובו של יו"ר הרשות הפלסטינית להיפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין.

"גם לוחם שלום כמוני שמאמין שהגעה להסדר היא אינטרס ישראלי וביטחוני, חושב שדבריו של אבו מאזן היו מסיתים, קשים ומדובר בעלילות שקר. יש לי ביקורת רבה על חוסר היוזמה של ממשלת ישראל ועל אוזלת ידה, אך סירובו של אבו מאזן להפגש עם הנשיא ריבלין בצירוף נאומו השקרי זה עניין מביש", אמר פרי.

פרי הזכיר גם את הסכם הפיוס המתגבש עם טורקיה, ואמר כי "בהסכם כזה חובתה של ממשלת ישראל, אפילו יותר מהניסיונות למנוע פעילות חמאס בטורקיה, היא לפעול להשבת הבנים הביתה. זו צריכה להיות דרישה אולטימטיבית של מדינת ישראל מול טורקיה, אשר לה יש מנופים מול חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully