וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורשו הצפוי של קמרון: "עתה נוכל להשמיע את קולנו בעולם"

24.6.2016 / 13:46

בוריס ג'ונסון, ממובילי המחנה שתמך בהיפרדות מהאיחוד ומי שנחשב למחליפו הטבעי של ראש הממשלה המתפטר, בירך על העזיבה. "דבר לא ישתנה בזמן הקרוב", ניסה להרגיע. "יש בידינו הזדמנות פז"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בוריס ג'ונסון, ראש עיריית לונדון לשעבר וממובילי המחנה שתמך בפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי, אמר היום (שישי) כי דבר לא ישתנה בטווח הקצר. הוא אמר כי בעתיד תרוויח הממלכה מההחלטה לצאת מהגוש בן 28 המדינות. ג'ונסון נחשב ליורשו הטבעי של ראש הממשלה דייוויד קמרון, שהודיע הבוקר על התפטרותו בשל הכישלון במשאל.

"צריך להבהיר כי אין צורך למהר ולהיות פזיזים וכפי שראש הממשלה אמר, דבר לא ישתנה בטווח הקרוב", אמר ג'ונסון לכתבים במסיבת עיתונאים שכינס. "עתה נוכל להשמיע את קולנו בעולם פעם נוספת, קול שיתאים לכלכלה החמישית בגודלה בעולם". לדבריו, "אני מאמין שיש בידינו הזדמנות פז - אנחנו יכולים להעביר את החוקים שלנו ולקבוע את המסים שלנו בהתאם לצרכים של הכלכלה הבריטית".

עוד בוואלה! NEWS:
האקסודוס הגדול של בריטניה: מהן המשמעויות של עזיבת האיחוד?
הימין הקיצוני באירופה חוגג; באיחוד מאוכזבים: "יום עצוב ליבשת"
טראמפ נחת בבריטניה: "הפרישה מהאיחוד - דבר נהדר"

ראש ממשלת לונדון לשעבר ומוביל מחנה ההיפרדות מהאיחוד האירופי, בוריס ג'ונסון, יוני 2016. רויטרס
היורש של קמרון. ג'ונסון, היום/רויטרס

"האיחוד האירופי הפך למבודד מדי, לאטום מדי ולא היה אחראי מספיק כלפי העם שאותו היה אמור לשרת", אמר ג'ונסון בהתייחס לסיבה שבגינה בחר לתמוך בפרישה. "זה לא אומר שבריטניה תהיה כעת פחות מאוחדת או פחות אירופית. איננו יכולים להפנות את גבנו לאירופה, אנו חלק ממנה", הדגיש.

על התפטרותו של קמרון אמר ג'ונסון כי אמנם צר לו על הפרישה, אך הוא מכבד את החלטתו. "אני מאמין שהוא אחד מהפוליטיקאים יוצאי הדופן בדורנו", אמר ג'ונסון והוסיף: "לא ניתן להתמודד עם שאלה בגודל כזה מלבד הפנייתה לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully